dimarts, 23 de juliol del 2013

Unió de Pagesos denuncia que la prohibició de la circulació de tractors a les carreteres de nova construcció dificulta l’activitat agrària


Unió de Pagesos ha denunciat avui que les prohibicions a la circulació de tractors per vies de nova construcció i la manca de vies de servei “entorpeixen l’activitat agrària, especialment, en les èpoques de verema, sega o collita. Aquest fet, obliga a vehicles agrícoles que van carregats a fer itineraris llargs i dificultosos per vies alternatives amb greus deficiències o per camins secundaris sovint mal dissenyats, amb problemes de connexió, de vegades tallats per la nova carretera, amb manca de visibilitat o que creuen poblacions”. Unió de Pagesos demana al Departament de Territori i Sostenibilitat que autoritzi la circulació de tractors per aquestes vies principals i construeixi vies de servei adequades.
D’entre les prohibicions i entrebancs a la circulació de tractors amb conseqüències més greus, destaquen les de l’Eix Diagonal (C-15 i C-37) des d’Olèrdola (Alt Penedès) fins a Salvador de Guardiola (Bages); diversos trams de la C-14 Reus-Alcover; l’autovia T-11 Reus-Tarragona o a la variant sud de Lleida. La prohibició de la circulació a l’Eix Diagonal (C-15 i C-37) des d’Olèrdola fins a Salvador de Guardiola, suposa “més temps de trajecte, i més risc,”  ja que en molts casos s’ha de circular per carreteres estretes, amb revolts pronunciats i poca visibilitat. A més, les vies alternatives passen per dins dels nuclis urbans dels municipis. L’any 2011 i 2012, el Departament de Territori i Sostenibilitat va autoritzar la circulació entre mitjans de juny i d’octubre, per la sega i la verema. Tot i això, no es va incloure el tram d’Olèrdola i el tram des d’Igualada a Sant Salvador de Guardiola. Unió de Pagesos vol que l’autorització els inclogui i comenci l’1 de juny. Durant el 2011 i 2012, més de quinze ajuntaments i els consells comarcals de l’Alt Penedès i l’Anoia han aprovat mocions sol·licitant a la Generalitat que s’autoritzi definitivament la circulació de tractors per la C-15 i la C-37.
La C-25 o Eix Transversal, entre Manresa i Sant Joan de Vilatorrada es va senyalitzar amb la prohibició a la circulació de tractors, que abans no hi era. Ara, els tractors han de passar per polígons industrials i zones urbanes, amb les corresponents dificultats. També a la C-25, tot i que s’ha asfaltat el camí vell de Rajadell, tal i com estava, no s’han fet ni les cunetes que permetin el creuament de dos vehicles,  ni s’han arranjat alguns passos complexos, tot i que es va acordar amb l’empresa Cendinsa i el Departament de Territori i Sostenibilitat.
A l’autovia T-11 (Reus-Tarragona) no s’han fet les vies de servei per accedir a les finques agrícoles. L’alternativa és creuar Reus, però la maquinària agrícola ha de superar obstacles com les bandes sonores que resulten dissuasòries pels tractoristes.
A la C-14 Reus-Alcover, la via de servei està mal senyalitzada. Tot i que hi ha el compromís de resoldre-ho, encara no s’ha concretat.
A Vila-seca en direcció a Cambrils (N-340), per arribar a la Cooperativa de Cambrils s’han de recórrer trams sense vorera d’emergència i les cunetes són massa fondes i no permeten als tractoristes arrambar-se prou quan els altres vehicles que hi circulen fan un avançament.
A la variant sud de Lleida, amb el desdoblament s’ha convertit en autovia i s’ha prohibit el pas de tractors. Els camins laterals no són adequats pel pas de d’aquests vehicles agrícoles. Ara mateix, es permet el pas dels tractors des de l’1 d’abril fins al 30 d’octubre, per la campanya de la fruita. També s’han detectat dificultats en punts de la C-17, la NII a l’Anoia i el Baix Llobregat nord, i a la C-16 al Berguedà, entre d’altres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada