Mancant 9 mesos per
a la seva celebració, Alimentària ja té contractada el 72% de la superfície
prevista. Les principals empreses capdavanteres de la indústria agroalimentària
han confirmat la seva participació en el saló que tindrà lloc del 31 de març al
3 d'abril en el recinte de Gran Via de Fira de Barcelona. El proper any,
Alimentària tornarà a posar l'accent en la internacionalitat i la innovació com
a principals vies de creixement i competitivitat i a mostrar com l'activitat de
les marques contribueixen al desenvolupament social i econòmic d'un país. Fins
al moment, els salons d'Alimentària amb major pes específic són Intervin,
Intercarn, Multiproducto, Restaurama, Interlact i Expoconser que, al costat del
Pavelló Autonòmic, concentren més de la meitat de l'espai reservat. En
l'apartat internacional, el saló compta ja amb empreses de 21 països. En la
resta de salons que conformen l'oferta d'Alimentària (Mundidulce, Olivaria,
Alimentació Ecològica, Congelexpo, Expobebidas i Interpesca), l'organització
augura igualment que hi haurà una bona representativitat, malgrat la
conjuntura. Així, en el conjunt d'Alimentària, es preveu la presència d'unes
3.800 signatures que al costat dels espais d'activitats i àrees de negoci del
saló ocuparan 85.000m2 nets en sis dels pavellons del recinte firal.
Conscient de la difícil conjuntura i
de l'esforç que fan moltes companyies per participar, el director general
d'Alimentària Exhibitions, J. Antonio Valls, defensa l’"enfocament
pràctic" que, més que mai, adquireix aquesta edició per ajudar a les
empreses en la seva estratègia d'internacionalització . "Estem bolcats a
atreure compradors tant nacionals com de mercats emergents, a fomentar els
espais d'intercanvi comercial, de promoció i networking, i a dissenyar
activitats inspiradores vinculades a la innovació que contribueixin a obrir
noves vies de creixement sectorial", assegura Valls. Així mateix, des
d'Alimentària “es persegueix la màxima implicació de tots els agents de la
indústria agroalimentària per crear dinàmiques positives que reverteixin en
oportunitats de negoci tant per a expositors com a visitants”. Amb aquest
objectiu, el saló reordena totes les seves iniciatives gastronòmiques en The
Alimentària Experience i convoca de nou The Alimentària Hub per crear dos grans
centres neuràlgics d'activitats que conjuminin formació, innovació, tendències,
promoció i negoci per a la indústria agroalimentària i sectors afins.
El 79% dels professionals que
visiten Alimentària influeixen o tenen poder de decisió de compra. Entre ells
figuren importadors, distribuïdors i professionals vinculats a centrals de
compra, gran distribució, cash&carry, restauració i hostaleria,
distribuïdors del canal Horeca, càtering, indústria tecnoalimentària o comerç
majorista i minorista. Així mateix cal destacar que un 30% dels visitants d'Alimentària
són internacionals. Amb aquest important actiu, el saló barceloní, en
col·laboració amb diverses entitats, prepara ja diferents programes per atreure
a la fira compradors seleccionats, procedents majoritàriament de mercats
emergents de Llatinoamèrica, Orient Mitjà i Àsia. Alimentària persegueix agendar
més de 8.000 reunions de treball entre els expositors i els membres de les
delegacions convidades i superar la xifra de visitants estrangers que en la
passada edició va fregar els 40.000. A més dels 12 salons que conformen
l'oferta d'Alimentària, l'organització està treballant en el disseny d'àrees de
negoci pròpies para determinades especialitats de la indústria agroalimentària.
El format d'aquests espais és multifuncional, aglutinant exposició, trobades
empresarials, reunions amb compradors i activitats divulgatives. Aquesta
modalitat de participació més flexible i adaptada a la conjuntura permet tant a
pimes com a divisions de producte de grans empreses contactar amb una demanda
específica per al seu sector provinent de tot el món.
Així, aquest any torna a Multiproducto
l’’Àrea Gluten Free’, on participen marques fabricadores de productes aptes per
celíacs i també empreses que ofereixen solucions per a altres intoleràncies alimentàries;
l'exclusiu espai Premium per a signatures d'alta gastronomia i productes delicatesen;
i l’‘Olive Oil Business Àrea’, en el qual els expositors de *Olivaria
celebraran trobades concertades amb distribuïdors d'oli d'oliva de tot el món.
Com a novetat, s'obriran la ‘Sweet Business Àrea’ a Mundidulce per potenciar
els negocis amb operadors vinculats a la pastisseria, confiteria, xocolatería i
galetes; i la zona ‘Cocktail & Spirits’ a Intervin, en la qual empreses de
destil·lats promocionaran productes i marques Premium i realitzaran
demostracions de cocteleria i combinats. D'altra banda, Alimentària està
treballant en el projecte de creació de dues noves àrees que incloguin
activitats de valor afegit per a les empreses vinculades als sectors de la
Pizza&Pasta i dels Snacks. Alimentària és un saló referent a Europa
organitzat per Alimentària Exhibitions, una societat de Fira de Barcelona
especialitzada en l'organització d'esdeveniments per a la indústria, el comerç,
els equipaments i les tecnologies alimentàries a Espanya, Portugal, Mèxic i
Brasil.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada