dimecres, 17 de juliol del 2013

Alimentaria 2014 ja té contractat el 72% de la superfície prevista




Mancant 9 mesos per a la seva celebració, Alimentària ja té contractada el 72% de la superfície prevista. Les principals empreses capdavanteres de la indústria agroalimentària han confirmat la seva participació en el saló que tindrà lloc del 31 de març al 3 d'abril en el recinte de Gran Via de Fira de Barcelona. El proper any, Alimentària tornarà a posar l'accent en la internacionalitat i la innovació com a principals vies de creixement i competitivitat i a mostrar com l'activitat de les marques contribueixen al desenvolupament social i econòmic d'un país. Fins al moment, els salons d'Alimentària amb major pes específic són Intervin, Intercarn, Multiproducto, Restaurama, Interlact i Expoconser que, al costat del Pavelló Autonòmic, concentren més de la meitat de l'espai reservat. En l'apartat internacional, el saló compta ja amb empreses de 21 països. En la resta de salons que conformen l'oferta d'Alimentària (Mundidulce, Olivaria, Alimentació Ecològica, Congelexpo, Expobebidas i Interpesca), l'organització augura igualment que hi haurà una bona representativitat, malgrat la conjuntura. Així, en el conjunt d'Alimentària, es preveu la presència d'unes 3.800 signatures que al costat dels espais d'activitats i àrees de negoci del saló ocuparan 85.000m2 nets en sis dels pavellons del recinte firal.
            Conscient de la difícil conjuntura i de l'esforç que fan moltes companyies per participar, el director general d'Alimentària Exhibitions, J. Antonio Valls, defensa l’"enfocament pràctic" que, més que mai, adquireix aquesta edició per ajudar a les empreses en la seva estratègia d'internacionalització . "Estem bolcats a atreure compradors tant nacionals com de mercats emergents, a fomentar els espais d'intercanvi comercial, de promoció i networking, i a dissenyar activitats inspiradores vinculades a la innovació que contribueixin a obrir noves vies de creixement sectorial", assegura Valls. Així mateix, des d'Alimentària “es persegueix la màxima implicació de tots els agents de la indústria agroalimentària per crear dinàmiques positives que reverteixin en oportunitats de negoci tant per a expositors com a visitants”. Amb aquest objectiu, el saló reordena totes les seves iniciatives gastronòmiques en The Alimentària Experience i convoca de nou The Alimentària Hub per crear dos grans centres neuràlgics d'activitats que conjuminin formació, innovació, tendències, promoció i negoci per a la indústria agroalimentària i sectors afins.
            El 79% dels professionals que visiten Alimentària influeixen o tenen poder de decisió de compra. Entre ells figuren importadors, distribuïdors i professionals vinculats a centrals de compra, gran distribució, cash&carry, restauració i hostaleria, distribuïdors del canal Horeca, càtering, indústria tecnoalimentària o comerç majorista i minorista. Així mateix cal destacar que un 30% dels visitants d'Alimentària són internacionals. Amb aquest important actiu, el saló barceloní, en col·laboració amb diverses entitats, prepara ja diferents programes per atreure a la fira compradors seleccionats, procedents majoritàriament de mercats emergents de Llatinoamèrica, Orient Mitjà i Àsia. Alimentària persegueix agendar més de 8.000 reunions de treball entre els expositors i els membres de les delegacions convidades i superar la xifra de visitants estrangers que en la passada edició va fregar els 40.000. A més dels 12 salons que conformen l'oferta d'Alimentària, l'organització està treballant en el disseny d'àrees de negoci pròpies para determinades especialitats de la indústria agroalimentària. El format d'aquests espais és multifuncional, aglutinant exposició, trobades empresarials, reunions amb compradors i activitats divulgatives. Aquesta modalitat de participació més flexible i adaptada a la conjuntura permet tant a pimes com a divisions de producte de grans empreses contactar amb una demanda específica per al seu sector provinent de tot el món.
            Així, aquest any torna a Multiproducto l’’Àrea Gluten Free’, on participen marques fabricadores de productes aptes per celíacs i també empreses que ofereixen solucions per a altres intoleràncies alimentàries; l'exclusiu espai Premium per a signatures d'alta gastronomia i productes delicatesen; i l’‘Olive Oil Business Àrea’, en el qual els expositors de *Olivaria celebraran trobades concertades amb distribuïdors d'oli d'oliva de tot el món. Com a novetat, s'obriran la ‘Sweet Business Àrea’ a Mundidulce per potenciar els negocis amb operadors vinculats a la pastisseria, confiteria, xocolatería i galetes; i la zona ‘Cocktail & Spirits’ a Intervin, en la qual empreses de destil·lats promocionaran productes i marques Premium i realitzaran demostracions de cocteleria i combinats. D'altra banda, Alimentària està treballant en el projecte de creació de dues noves àrees que incloguin activitats de valor afegit per a les empreses vinculades als sectors de la Pizza&Pasta i dels Snacks. Alimentària és un saló referent a Europa organitzat per Alimentària Exhibitions, una societat de Fira de Barcelona especialitzada en l'organització d'esdeveniments per a la indústria, el comerç, els equipaments i les tecnologies alimentàries a Espanya, Portugal, Mèxic i Brasil. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada