La Diputació de Tarragona i
l'Associació Priorat Enoturisme han signat un conveni de col·laboració per a la
promoció de productes i experiències turístiques a la comarca, que és seu de la
denominació d'origen qualificada Priorat, de la denominació d'origen Montsant i
de la Denominació D’Origen Protegida Siurana (pel que fa a l’oli) En concret,
la institució supramunicipal aporta 5.000 euros a Priorat Enoturisme, just en
el moment que aquesta entitat ha superat ja la cinquantena de socis (ara ja en
són 52) i està enllestint el seu portal web de comercialització. El president
de la Diputació i del Patronat de Turisme de la institució, Josep Poblet, i la
presidenta de Priorat Enoturisme, Isabel Vilà, han rubricat l'acord que regula
aquesta aportació econòmica, durant un acte celebrat al Palau de la Diputació.
Hi han estat presents els membres de l'associació Salvador Burgos, David
Esteller i Marta Domènech, així com la diputada Núria Crivillé, el diputat
Tomàs Bigorra i el gerent del Patronat de Turisme de la Diputació, Octavi Bono.
Les
iniciatives d’aquesta nova entitat prioratina vinculen el vi amb el paisatge,
l'oli, la cultura, el patrimoni o les persones del territori. Tots aquests
elements, combinats, donen forma a productes turístics singulars, autèntics i
competitius, que l'entitat preveu difondre en mercats turístics internacionals.
La seva idea no és cap altra que “generar complicitats amb altres sectors per
acabar creant un producte turístic innovador que sigui més competitiu, que
permeti prolongar les estades i adaptar les estratègies de promoció i
comercialització als nous escenaris turístics, cada cop més canviants”. L’estratègia
de posicionament al mercat d’aquesta nova entitat privada consistirà en “la
creació d’experiències enoturístiques innovadores que ofereixin una nova manera
de conèixer el Priorat, els vins, la gastronomia i el seu paisatge. Tot plegat
passa per potenciar la venda online a través d’un portal propi de referència,
on sigui possible contractar i fer reserves en allotjaments, restaurants,
activitats, visites a cellers, paquets de cap de setmana, tastos de vins i olis
i tot l’ampli ventall de l’oferta dissenyada”. La plataforma online estarà en
marxa i serà presentada públiucament el proper mes de setembre.
Entre les 52
empreses associades, hi ha allotjaments rurals, cellers, cooperatives,
restaurants, molins d’oli, agències de viatges i empreses de guiatge. En
aquests moments, la inscripció a l’associació Priorat Enoturisme segueix oberta
a tots aquells agents de la comarca que treballen en l’enoturisme i vulguin
sumar-se a la iniciativa en un moment en què el turisme rural es planteja els
reptes d’arribar a nous mercats i de desestacionalitzar la demanda.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada