dilluns, 29 de juliol de 2013

La Diputació de Tarragona dóna suport a Priorat Enoturisme, que ja suma 52 establiments associats


La Diputació de Tarragona i l'Associació Priorat Enoturisme han signat un conveni de col·laboració per a la promoció de productes i experiències turístiques a la comarca, que és seu de la denominació d'origen qualificada Priorat, de la denominació d'origen Montsant i de la Denominació D’Origen Protegida Siurana (pel que fa a l’oli) En concret, la institució supramunicipal aporta 5.000 euros a Priorat Enoturisme, just en el moment que aquesta entitat ha superat ja la cinquantena de socis (ara ja en són 52) i està enllestint el seu portal web de comercialització. El president de la Diputació i del Patronat de Turisme de la institució, Josep Poblet, i la presidenta de Priorat Enoturisme, Isabel Vilà, han rubricat l'acord que regula aquesta aportació econòmica, durant un acte celebrat al Palau de la Diputació. Hi han estat presents els membres de l'associació Salvador Burgos, David Esteller i Marta Domènech, així com la diputada Núria Crivillé, el diputat Tomàs Bigorra i el gerent del Patronat de Turisme de la Diputació, Octavi Bono.
Les iniciatives d’aquesta nova entitat prioratina vinculen el vi amb el paisatge, l'oli, la cultura, el patrimoni o les persones del territori. Tots aquests elements, combinats, donen forma a productes turístics singulars, autèntics i competitius, que l'entitat preveu difondre en mercats turístics internacionals. La seva idea no és cap altra que “generar complicitats amb altres sectors per acabar creant un producte turístic innovador que sigui més competitiu, que permeti prolongar les estades i adaptar les estratègies de promoció i comercialització als nous escenaris turístics, cada cop més canviants”. L’estratègia de posicionament al mercat d’aquesta nova entitat privada consistirà en “la creació d’experiències enoturístiques innovadores que ofereixin una nova manera de conèixer el Priorat, els vins, la gastronomia i el seu paisatge. Tot plegat passa per potenciar la venda online a través d’un portal propi de referència, on sigui possible contractar i fer reserves en allotjaments, restaurants, activitats, visites a cellers, paquets de cap de setmana, tastos de vins i olis i tot l’ampli ventall de l’oferta dissenyada”. La plataforma online estarà en marxa i serà presentada públiucament el proper mes de setembre.
Entre les 52 empreses associades, hi ha allotjaments rurals, cellers, cooperatives, restaurants, molins d’oli, agències de viatges i empreses de guiatge. En aquests moments, la inscripció a l’associació Priorat Enoturisme segueix oberta a tots aquells agents de la comarca que treballen en l’enoturisme i vulguin sumar-se a la iniciativa en un moment en què el turisme rural es planteja els reptes d’arribar a nous mercats i de desestacionalitzar la demanda.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada