A finals de juny s'han presentat
al Consell Comarcal de la Terra Alta els primers resultats generats de
l’activació de l’eina tecnològica de suport a la gestió enoturística
Data-ENOTUR, desenvolupada al Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de
la Universitat Rovira i Virgili a Vila-seca per part del Consorci per a la
Millora de la Competitivitat del Turisme i l'Oci a les comarques de Tarragona. Entre
els resultats presentats per a la primera quinzena de maig de 2013, cal
destacar que en el cas dels establiments de turisme rural, la taxa d’ocupació
més alta es va registrar al territori de la DOQ Priorat (21%) albergant també
la mitjana de nits d’estada més alta (3,3 nits). En el cas dels hotels, el
territori de la DO Conca de Barberà va contemplar la taxa d’ocupació més
elevada (37%) però va ser al territori de la DO Tarragona costa on es va
registrar la mitjana de nits d’estada més alta (3,7 nits). Pel que fa als
mercats d’origen, en el cas dels establiments de turisme rural van predominar
els turistes espanyols en tots els territoris de les DO de les comarques de
Tarragona a excepció de la DO Montsant on els estrangers van representar el 61%
dels turistes. En el cas dels hotels, s’observa la mateixa dinàmica,
predominant el mercat domèstic en tots els casos a excepció de la DO Tarragona
litoral on els estrangers van representar el 66%.
Data-ENOTUR és una plataforma
on-line de gestió estadística dels principals indicadors d’enoturisme orientada
a cellers, allotjaments i museus/centres d’interpretació. Es tracta d’una eina
tecnològica en la que, els agents que hi introdueixin les dades sobre el
funcionament del seu negoci, podran demanar al sistema la informació que els
interessi i també podran comparar-la amb la dels altres agents, tant de la seva
Denominació d’Origen com de les altres DO de la província de Tarragona. Aquest
programari on-line va ser presentat durant el primer semestre d'enguany a les
diferents comarques de la província de Tarragona i després de la seva
activació, s’han obtingut els primers resultats corresponents a la primera
quinzena del mes de maig per al sector de l’allotjament, que han estat
presentats als agents com a mostra de la informació que l’eina els pot
facilitar per millorar el coneixement sobre la seva pròpia activitat i d'aquesta
en comparació amb el territori de la Denominació d'Origen en què s'ubiquen així
com amb altres DO de la província Tarragona.
La presentació es va realitzar a
la seu del Consell Comarcal de la Terra Alta a càrrec de la Sra. Alícia
Orellana, Directora Tècnica de la Fundació d’Estudis Turístics de la Costa
Daurada i va comptar amb l’assistència de 35 persones. A l’operació estadística
realitzada per a l’obtenció de les dades que han permès elaborar els resultats
de la primera quinzena de maig en clau Denominació d’Origen, han col·laborat un
nombre significatiu d’allotjaments que inclou hotels, càmpings i establiments
de turisme rural de totes les Denominacions d’Origen de les comarques de
Tarragona. La posada en marxa d’aquesta eina es realitza en el marc del Pla
INTURVI (Clúster d’Innovació del Turisme del Vi a les Comarques de Tarragona),
que ha rebut el suport del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), i forma part
del projecte “Activació d’eines tecnològiques i de gestió estratègica per a la
vertebració i desenvolupament de l’activitat d’enoturisme” integrat en el
mateix Pla. L’eina posarà a l’abast dels agents que s’hi adhereixin informació
comparativa d’alt valor que ha de facilitar la presa de decisions estratègiques
adequades per a la dinamització del sector enoturístic. Els agents adherits podran
consultar els resultats amb una periodicitat mensual.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada