dimecres, 4 de setembre de 2013

Sant Sadurní vol "enoturisme de qualitat" amb el seu nou pla de màrqueting i competitivitat turística


El Patronat de Turisme va presentar ahir dimarts el pla de màrqueting i competitivitat turística de Sant Sadurní, un treball que ha comptat amb el suport de la Diputació de Barcelona i executat per l’empresa de consultoria turística Ros Development & Planning. L’acte es va celebrar al celler de la Fassina de Can Guineu i va comptar amb la participació de l’alcaldessa de Sant Sadurní i presidenta del Patronat de Turisme, Susanna Mérida; el regidor de Comerç i Turisme, Jep Bargalló, així com  de Ramon Riera, diputat delegat de Turisme de la Diputació de Barcelona i alcalde de Torrelavit; i Josep Ros, director general de Ros D&P. Una quarantena de representants institucionals a nivell comarcal i regional i del sector empresarial i comercial de la vila van assistir a la presentació. El document elaborat és un extens informe que inclou una diagnosi de la realitat de Sant Sadurní i aporta les estratègies i pla d’acció a curt i mig termini perquè Sant Sadurní pugui convertir-se en una destinació turística.
Jep Bargalló va estendre la mà a tots els agents locals i comarcals per “participar i treballar en xarxa, per tal de consensuar el full de ruta perquè Sant Sadurní sigui una destinació turística madura”. En aquest sentit també es va pronunciar Ramon Riera. Amb la crisi el turisme ha estat un dels sectors beneficiats. És important tenir una guia per saber a on volem anar i amb quins objectius. Hi ha un gran potencial, cada any visiten les dues grans caves de Sant Sadurní 180.000 persones, però que difícilment entren a la vila”, va recordar. “Cal fer esforços plegats per aconseguir un enoturisme de qualitat”. Josep Ros va realitzar una extensa exposició acompanyada d’una projecció per repassar algunes de les línies principals que traça el pla de màrqueting i competitivitat turística. El director general de l’empresa encarregada de l’elaboració de l’informe va insistir en la necessitat d’acostar al visitant al nucli de Sant Sadurní i donar a la vila un caràcter i una identitat que s’associïn plenament al cava.
Ningú li pot discutir a Sant Sadurní la capitalitat del cava. Es troba a menys d’una hora de Barcelona i d’altres importants focus turístics com Sitges o la Costa Daurada, són grans potencialitats que hem de saber aprofitar”, va insistir. La vila s’ha de convertir en un aparador del producte cava, ha de ser un poble amb encant, que ofereixi al visitant una experiència”. En aquest sentit, Rosa va subratllar la necessitat d’aprofitar recursos com el paisatge i l’entorn, dinamitzar el centre urbà i adaptar l’oferta comercial, de restauració i de serveis. “Per atraure el públic i que es quedi, Sant Sadurní ha de ser un poble bonic i agradable per passejar”, va sentenciar. Ros va alertar de la pèrdua de competitivitat del sector comercial, amb una oferta molt orientada al mercat local i el dèficit d’allotjaments. També va plantejar la necessitat de dissenyar un calendari de festes i esdeveniments per trencar amb l’estacionalitat de les visites i una major participació del sector privat.
A la part final es va obrir un curt torn de paraula en què alguns dels assistents van poder aportar algunes idees per rellançar i dinamitzar el municipi. Susanna Mérida va ser l’encarregada de tancar l’acte abordant algunes reflexions. L’alcaldessa va defensar l’aposta de l’actual equip de govern per potenciar la dinamització econòmica i el foment de l’ocupació del municipi i va repassar algunes de les iniciatives realitzades en aquets mandat com el Centre de Serveis a les Empreses. Mérida va plantejar als assistents si es creu en les possibilitats d’un nou model econòmic per fer de Sant Sadurní una destinació turística, si el sector privat participarà i es responsabilitzarà en aquesta transformació, de la mà de l’administració pública i les institucions i, en darrer terme, si es vol preservar el dinamisme i la prosperitat que des de fa molts anys ha caracteritzat el municipi. L’elaboració del pla de màrqueting i competitivitat turística ja ha activat algunes primeres actuacions, com la creació d’un pla integral de senyalització o una nova imatge corporativa de Sant Sadurní.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada