dilluns, 16 de setembre de 2013

Muga s'aboca a exportar i reivindica el consum intern de vins de qualitat



“Allí on anem, donem una gran imatge d'Espanya a través dels nostres productes, hem d'estar orgullosos d'aquest ric patrimoni que és el vi, la seva cultura i els seus paisatges”. Aquesta és l'experiència de Bodegas Muga, que ja els ha portat a exportar a 65 països. Segons Manuel Muga, vicepresident del celler, “a Espanya hi ha vins amb molt bona relació qualitat-preu i comptem amb una tradició mediterrània molt favorable, però hem de seguir potenciant la cultura del vi perquè tenim productes que són una joia, hem de posar-los en valor i donar-los a conèixer al mercat intern”.També recorda que hi ha hagut un “descens preocupant” del consum del vi en els últims 20 anys al nostre país -uns 20 litres per càpita a l'any, mentre que a Itàlia i a França supera els 40 litres per càpita anuals- però cal ser optimista perquè “cada vegada hi ha millors vins a Espanya i un interès creixent sobre el món del vi i l’enoturisme”.
En línia amb aquest compromís, Eduardo Muga presideix la Fundació Cultura del Vi, una entitat de difusió cultural composta per organismes públics i privats, que constitueix un vincle d'unió entre el consumidor i el sector. “Després dels grans avanços i innovació en els últims anys en tècniques enològiques i en viticultura, tenim una revolució pendent”, assegura. Afegeix que “un dels nostres objectius és fer que la població, i especialment els joves, s'interessin per un món apassionant i que vegin el vi com un element de gaudi el consum moderat del qual és un hàbit sa”. Per Muga, la clau per mantenir-se al mercat intern és traslladar al consumidor espanyol els valors de qualitat, tradició i respecte pel medi ambient, al mateix temps que el celler segueix evolucionant amb vins moderns i sorprenents.
La xifra d'exportació respecte a la facturació total de Muga ascendeix ja al 50%. Els seus principals objectius se centren als països anglosaxons -EUA, Canadà i Regne Unit- a més d'Àsia, on recentment han conquerit el mercat japonès. EUA és el mercat més important per a Bodegas Muga, pels seus més de 300 milions d'habitants i el seu percentatge de població amb poder adquisitiu molt alt. A més, és un país productor alhora que receptor, i té les portes obertes per a vins d'altres països. “Aproximadament el 75% de les vendes a Estats Units són vins autòctons i la resta són vins importats”, apunta Manuel Muga. Respecte al mercat xinès, Muga afirma que “és un país on s'està produint vi, encara que fins avui no té qualitat suficient per competir amb els vins europeus, molt benvolguts allí”. En opinió de Muga, Xina s'està obrint a la cultura del vi, quan fins fa poc se centrava en el consum de te i cervesa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada