“Allí on anem, donem una gran imatge d'Espanya a través dels
nostres productes, hem d'estar orgullosos d'aquest ric patrimoni que és el vi,
la seva cultura i els seus paisatges”. Aquesta és l'experiència de Bodegas Muga,
que ja els ha portat a exportar a 65 països. Segons Manuel Muga, vicepresident
del celler, “a Espanya hi ha vins amb molt bona relació qualitat-preu i comptem
amb una tradició mediterrània molt favorable, però hem de seguir potenciant la
cultura del vi perquè tenim productes que són una joia, hem de posar-los en
valor i donar-los a conèixer al mercat intern”.També recorda que hi ha hagut un
“descens preocupant” del consum del vi en els últims 20 anys al nostre país
-uns 20 litres per càpita a l'any, mentre que a Itàlia i a França supera els 40
litres per càpita anuals- però cal ser optimista perquè “cada vegada hi ha
millors vins a Espanya i un interès creixent sobre el món del vi i l’enoturisme”.
En línia amb aquest compromís, Eduardo Muga
presideix la Fundació Cultura del Vi, una entitat de difusió cultural composta
per organismes públics i privats, que constitueix un vincle d'unió entre el
consumidor i el sector. “Després dels grans avanços i innovació en els últims
anys en tècniques enològiques i en viticultura, tenim una revolució pendent”,
assegura. Afegeix que “un dels nostres objectius és fer que la població, i
especialment els joves, s'interessin per un món apassionant i que vegin el vi
com un element de gaudi el consum moderat del qual és un hàbit sa”. Per Muga,
la clau per mantenir-se al mercat intern és traslladar al consumidor espanyol
els valors de qualitat, tradició i respecte pel medi ambient, al mateix temps
que el celler segueix evolucionant amb vins moderns i sorprenents.
La xifra d'exportació respecte a la
facturació total de Muga ascendeix ja al 50%. Els seus principals objectius se
centren als països anglosaxons -EUA, Canadà i Regne Unit- a més d'Àsia, on
recentment han conquerit el mercat japonès. EUA és el mercat més important per
a Bodegas Muga, pels seus més de 300 milions d'habitants i el seu percentatge
de població amb poder adquisitiu molt alt. A més, és un país productor alhora
que receptor, i té les portes obertes per a vins d'altres països. “Aproximadament
el 75% de les vendes a Estats Units són vins autòctons i la resta són vins
importats”, apunta Manuel Muga. Respecte al mercat xinès, Muga afirma que “és
un país on s'està produint vi, encara que fins avui no té qualitat suficient
per competir amb els vins europeus, molt benvolguts allí”. En opinió de Muga,
Xina s'està obrint a la cultura del vi, quan fins fa poc se centrava en el
consum de te i cervesa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada