diumenge, 29 de setembre del 2013

Vi-franc estrena nova etapa


Vi-franc inicia ara una engrescadora nova etapa, deixant l’esfera blog per a convertir-se en una pàgina web (http://www.vi-franc.com) gràcies a la col·laboració de Marc Martínez. El canvi de plataforma no significarà, en cap cas, un canvi de filosofia o estil. Després d’un postgrau periodístic que vaig fer a la Universitat Autònoma de Barcelona, del qual va néixer el meu primer blog, vaig decidir tornar a la l’esfera blog el maig del 2009. Des d'aleshores, Vi-franc no ha deixat de guanyar seguidors. En el primer post, penjat el 12 de maig del 2009, explicava:

Després d'uns anys retorno a l'esfera blog a causa d'un virus que avui mateix, tot dinant, m'ha inoculat la Gemma Urgell, la responsable de comunicació de l'Incavi. Enceto aquesta nova etapa amb la voluntat de parlar obertament sobre el món del vi (per això el meu blog parla de franquesa, tot jugant amb el meu cognom, que prové dels territoris francs). Pretenc parlar, principalment, del vi de casa nostra, i compartir amb la blogosfera informacions, descobertes, inquietuds i neguits. No es pot viure al marge de les noves tecnologies al segle XXI i, com diu la Gemma Urgell, cal obrir-se a les noves possibilitats que ens permeten interactuar amb els nostres lectors.

Aquell primer any només vaig penjar 86 post. El 2010 la xifra ja es va disparar, fins arribar als 432 post. Amb l’ajuda de les xarxes socials (Facebook i Twitter principalment), amb el boca-orella, amb els concursos i premis i amb una major producció i constància, el meu blog ha viscut una explosió des del 2011 que em sorprèn fins i tot a mi mateix. El 2011 el vaig tancar amb 682 post (amb una mitjana de gairebé dos post diaris) i el 2012 vaig arribar a penjar 1.570 post. Aquest 2013 ja l’he començat amb rècords. Més de 100.000 persones van visitar l’any passat Vi-franc, un blog que ha sumat més de 364.000 visites. A les xarxes socials el creixement també ha estat força espectacular. A Facebook ja sumo més de 1.300 seguidors, i a Twitter més de 1.200. Fins ahir diumenge, aquest any he penjat ja 1.603 post. Encara no m'ho acabo de creure.
Amb el bloc vaig ser finalista el 2010, el 2012 i aquest any dels Premis Blogs Catalunya. La primera participació en els Premis Blogs Catalunya va donar el primer gran impuls al meu blog pel que fa al nombre d’entrades. El 2012, a més, Vi-franc va rebre una menció especial per part del jurat de la tercera edició del Concurs BlocDOCat al millor blog vitivinícola català, per considerar-lo “tota una referència informativa del sector”.

M’acompanyeu en aquest nou viatge?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada