dijous, 26 de setembre de 2013

Pelegrí reitera que des del Departament “s’ha assumit el repte d’incrementar el consum de productes locals”


El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, acompanyat del director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, Domènec Vila, ha inaugurat aquest matí, en el marc de la 59a Fira Agrària de Sant Miquel de Lleida, la jornada 'La venda de proximitat i la seguretat alimentària'. En el decurs de l’acte, el conseller Pelegrí ha explicat que des del Departament que encapçala “s’ha assumit el repte d’incrementar el consum de productes locals”. Per aquest motiu, “hem impulsat un segell oficial de la Generalitat que indica la venda de proximitat, una certificació llargament reivindicada tant pel sector com pels ciutadans i que permet, entre altres coses, donar confiança al consumidor i seguretat i protecció al productor”, ha afirmat el conseller. Per al conseller, la promoció d’aquest tipus de comercialització augmenta el valor afegit del producte per als productors, es genera un efecte positiu sobre el medi ambient, atès que es redueix la petjada de carboni, i es potencia el consum de productes frescos, amb més valor nutricional i organolèptic, i per tant, de més qualitat. Pelegrí també ha remarcat la qualitat i l’origen com a factors de diferenciació i com a opció més viable per a donar sortida a la nostra producció agrària. “Consumir productes de temporada és una manera de viure a la qual hem de donar resposta”, ha dit el conseller.
El passat mes de gener, el Govern català va aprovar un decret, promogut pel Departament d’Agricultura, que regula l’acreditació de la venda de proximitat dels productes agroalimentaris. Actualment, s’han adherit a aquest Decret 1.310 productors i 45 agrupacions de productors. D’altra banda, empreses com Caprabo o la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) s’estan involucrant en aquest projecte a través de campanyes de promoció de productes de la terra i la creació d’una xarxa d’agrobotigues, respectivament. Aquest Decret pretén potenciar la venda directa i de circuit curt, ajudar a maximitzar els esforços de foment i promoció dels productes de temporada i millorar la sensibilitat envers l’entorn, reduir la petjada de carboni i conservar el paisatge. Al mateix temps, és una normativa que persegueix la dinamització de l’economia productiva i el desenvolupament rural, i també la defensa dels petits productors i del consum local.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada