Campo Viejo ha anunciat avui dilluns que es consolida com la
marca de Rioja número 1 al món després d'un exercici “excel·lent” que ha tancat
amb rècord històric en vendes: 1,9 milions de caixes de 9L. Campo Viejo ha
registrat un creixement de +10% tant en termes de volum com en valor, enfront
del +3% del volum de vi espanyol. A Espanya, Campo Viejo obté una taxa de
creixement en valor de el +7% enfront de el +2% del canal d'alimentació. Com a
conseqüència, Campo Viejo aconsegueix abastar una quota del 6% en aquest canal.
En l'àmbit internacional, destaca el seu “excel·lent” creixement a Europa
(+15%). Esment especial mereix Regne Unit, amb un increment de les vendes netes
del +20%. Campo Viejo ha ampliat la seva presència, aconseguint un fort
creixement en mercats de gran potencial com Rússia (+36% en volum) i Suïssa
(+23%). A Estats Units es posiciona com la segona marca de vi espanyol en
termes de valor amb una taxa de creixement del +12%, i despunta al mercat
canadenc amb un creixement del 40%.
Els bons resultats obtinguts. Segons ha
informat aquest grup vitivinícola, “són conseqüència d'una sòlida estratègia de
premiumització. D'una banda, a través d'un creixement als mercats emergents més
dinàmics. D'altra banda, de l'enfocament en la referència estratègica de la
marca, Campo Viejo Reserva, que des del mes de setembre, igual que tota la
gamma de la marca, apareix al mercat amb un nou packaging més premium i modern
que reforça la seva identitat. I en tercer lloc, de la important notorietat
aconseguida amb la campanya internacional ‘Decanta la vida’, que actualment
s'està implementant mitjançant la seva activitat ‘Streets of colour’ a través
de la qual Campo Viejo trasllada, als carrers de grans ciutats a nivell
internacional el colorit i l'expressivitat dels seus vins a través de l'art urbà,
en col·laboració amb dos artistes de renom internacional, Okuda i Remed”. La
seva propera parada, del 27 al 29 de setembre a Madrid en el Palau de Santa Bàrbara.
Quant a la resta de les marques estratègiques
de Domecq Bodegas, grup al que pertany Campo Viejo, es destaca el seu bon
comportament al canal off-trade espanyol. Així, Azpilicueta segueix creixent a
Horeca, el seu canal preferent, com una de les marques de Rioja de referència
mentre que al seu canal Tarsus creix un +57% en valor, Alcorta se situa en un
+19% en valor, i Azpilicueta puja un +8%[5] en valor mentre que a Horeca, el
seu canal preferent, segueix creixent com una de les marques de Rioja de referència.
Per la seva banda, Ysios s'aferma com a marca de prestigi a nivell
internacional, la qualitat del qual es reflecteix en els importants premis i
puntuacions obtingudes en l'àmbit nacional i internacional, “que avalen l'excel·lent
treball enològic realitzat en els últims anys”.
Aquests bons resultats “són conseqüència
d'un enfocament en les marques clau així com en l'aposta per la innovació. En
els últims mesos s'han presentat nous productes, com Azpilicueta Blanco,
Alcorta & Friends o Tarsus Roble, que han estat acollits pels consumidors
amb gran acceptació”. Pròximament es llançarà al mercat el primer vi ecològic,
Campo Viejo Ecológico.“El creixement de Campo Viejo a nivell global així com el
de DB a Espanya és fruit d'una clara estratègia, enfocada en marques premium,
unit a una coherent política de Responsabilitat Social”, afirma Christian Barré,
president i director general de Domecq Bodegas
D'acord amb el sòlid comportament
anunciat fa uns dies per Pernod Ricard, Premium Wine Brands (PWB), entitat
especialitzada dins del Grup Pernod Ricard en l'elaboració i distribució de
vins de qualitat a la qual pertany DB, continua el seu creixement. Les marques
estratègiques de PWB han registrat un creixement orgànic del 6%, seguint la
tendència dels últims tres anys. Aquest resultat es deu a “una encertada estratègia
basada en la implantació primerenca als mercats emergents, l'augment dels preus
als mercats madurs i la premiumització de marques a través de la innovació.” Cadascuna
de les marques clau de PWB ha registrat un creixement positiu tant als mercats
emergents com en els madurs: Campo Viejo (+10%), Jacob's Creek (+4%), Brancott
Estate (+8%) i Graffigna (+13%).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada