El director dels Serveis Territorials d’Agricultura,
Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural a Tarragona, Anton Ballvé, la
presidenta de la Mancomunitat de Municipis del Parc Natural de Montsant,
Misericòrdia Montlleó, el president de la Junta Rectora del Parc, Ricard
Pasanau, i la cuinera i estudiosa de gastronomia Mariona Quadrada, presentaran
demà, divendres, 27 de setembre, a les 19 hores, a la seu de l’Estació Enològica
de Reus (passeig Sunyer, 4-6), el Catàleg de productors de Montsant a Taula. El
catàleg vol donar a conèixer els productes alimentaris de proximitat i afavorir
les cadenes alimentàries de circuit curt, com a motor de reequilibri
territorial i com a element de valorització de l’espai natural. La presentació
va destinada als professionals del sector de la restauració i l’hostaleria que
estiguin interessats a incorporar productes de proximitat al seu establiment, i
també a aquelles persones que vulguin conèixer els productes de Montsant. En
acabar la presentació s’oferirà una petita degustació de productes de Montsant.
El catàleg és fruit de la suma de sinergies entre l’equip de gestió del Parc i
la Mancomunitat de Municipis de Montsant i incorpora més de 60 productors que
permetran difondre i potenciar els productes que s’elaboren a Montsant mitjançant
la gastronomia i el comerç de proximitat. D’aquesta manera posaran en valor la
tasca de les persones que fan possible obtenir un producte de qualitat i que
contribueixen a la conservació d’un valuós patrimoni natural i paisatgístic.
Aquest catàleg, el va presentar a
Barcelona el conseller d’Agricultura, Ramaderia, Ramaderia, Pesca, Alimentació
i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, a finals del mes de juny. Durant la
presentació, el conseller va manifestar que aquesta publicació posa en valor
els productors i els productes de qualitat que es produeixen a Montsant i serà
una eina de dinamització del sector productiu local, i aportarà beneficis econòmics
cap al territori. Aquest catàleg és el primer pas per dur a terme un programa
de desenvolupament social i econòmic vinculat a objectius de conservació per al
Parc Natural de Montsant. L’objectiu principal és donar a conèixer, difondre i
potenciar el producte elaborat a Montsant com a valor afegit a l’espai natural
protegit, a més d’afavorir el consum de proximitat, mitjançant les cadenes de
circuit curt. La finalitat és “arribar a compartir els interessos mutus dels
productors i el sector terciari (serveis de restauració, comerç i hostaleria) i
el parc per treballar tenint en consideració que ambdues parts es
coresponsabilitzin d’un projecte que permeti unir conservació amb agricultura i
l’impuls a una economia local tan important i característica a Montsant”. Aquest
pla sorgeix com a resposta a una demanda social de productes de proximitat,
sobretot per afavorir la venda directa entre productors i consumidors, una més
alta exigència de qualitat en els productes, la identificació de la seva procedència
i les pràctiques emprades per a la seva obtenció (agricultura ecològica,
integrada... ).
Aquest projecte ha nascut amb la voluntat
de potenciar, des d’una perspectiva local, les tendències i iniciatives adreçades
a l’escurçament dels canals de venda en el sector agroalimentari i, més
concretament, la promoció de la venda directa dels seus productes. Els canals
de venda directa segueixen una tendència a l’alça i es preveu que creixin de
forma continuada i sostinguda en els propers anys.El col·lectiu productor
agrari és cada cop més conscient que necessita noves estratègies comercials per
donar sortida als seus productes en un mercat competitiu, i per això impulsa
noves iniciatives. Aquestes es basen en la qualitat, a reduir el nombre d’intermediaris
i a oferir valor afegit al producte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada