dissabte, 21 de setembre de 2013

Pelegrí inaugura la Mostra de Vins i Caves demanant “treballar tots junts perquè augmenti el consum de vi i cava català a la restauració de Catalunya"


El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM), Josep Maria Pelegrí, acompanyat del director general de l’Institut Català de la Vinya i el Vi (Incavi), Jordi Bort, i el director de l'Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, ha inaugurat aquest migdia la 33a Mostra de Vins i Caves de Catalunya, que es celebra a  Barcelona del 21 al 24 de setembre, dins del marc de les Festes de la Mercè. En el decurs de l'acte, el conseller ha considerat la Mostra com “una iniciativa molt positiva, orientada a la promoció del vi català de qualitat, que ens ha de servir per augmentar el coneixement que el ciutadà té dels vins que es fan a Catalunya, conèixer aquests vins de primera mà, ja que aquesta difusió es realitza mitjançant tastos personalitzats, i tenir una referència directa de la qualitat dels vins catalans en comparació amb d’altres vins”. Pelegrí ha demanat “treballar tots junts perquè augmenti el consum de vi i cava català a la restauració de Catalunya. Cal ‘cuidar’ el nostre mercat i reforçar la distribució de vins catalans al nostre país. Junt amb això, tenim el gran repte de la internacionalització. Cal exportar cada vegada més i arribar als gran mercats internacionals”. Pelegrí també ha destacat “el gran èxit” tant de participació de cellers com d’assistència de públic de la passada Mostra, que va superar l’edició anterior, va batre rècords pel que fa al nombre de visitants, arribant als 145.000, i va comptar amb la presència de 61 cellers. Enguany, ha assenyalat Pelegrí, “cal treballar per consolidar aquests bons resultats, que estic convençut que aquest any es repetiran”. La inauguració d’enguany ha comptat amb l’arribada de la Verema a Barcelona, activitat patrocinada per les empreses Enomatic i Riedel, i que ha consistit en l’enlairament de més d’un miler de globus simbolitzant gotims de raïm.
La Mostra és un espai obert al públic, amb oferiment de tastos de vins i caves mitjançant l’adquisició prèvia dels tiquets de degustació. Aquesta edició, que augmenta un 7% el nombre de participants, comptarà amb la presència de 64 cellers, la qual cosa consolida l’increment que es va produir entre els anys 2011 al 2012, quan va augmentar de 54 a 61 cellers. Aquest any els organitzadors de la Mostra, el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM), a través de l’INCAVI i amb la col·laboració de Prodeca, han volgut apostar per la introducció i la difusió de l’esdeveniment a través de les xarxes socials incorporant la Mostra a les xarxes socials mitjançant el concurs de fotografia Els vins catalans triomfen a la xarxa Instragram. Instagram és una aplicació mòbil gratuïta que permet als usuaris fer fotos, aplicar filtres i compartir-les a les xarxes socials. Compta amb més de 100 milions d'usuaris arreu del món. El concurs fotogràfic Els vins catalans triomfen, que es va obrir el 5 d’agost i va finalitzar el 8 de setembre, ha comptat amb més de 500 fotografies participants, de temàtiques relacionades amb el món vitivinícola de Catalunya, publicades amb l'etiqueta #mostraCAT a la xarxa Instagram, en les quals es destacava fotogràficament els valors del món vitivinícola de Catalunya, en qualsevol dels seus aspectes. S’ha fet una preselecció de 300 fotografies, de les quals un jurat ha triat les 25 guanyadores. Les fotografies premiades s'exposaran durant la celebració de la Mostra de Vins i Caves de Catalunya. Durant l'acte d'avui, el conseller ha lliurat els premis a les 25 fotografies guanyadores, que han obtingut dos vals bescanviables de degustació dels vins i caves exposats i dos passis per a l'Espai Selecció de la Mostra de Vins i Caves, una de les cites més emblemàtiques per als barcelonins i els professionals i afeccionats als vins.
L’altra novetat d’enguany arriba de mans de l’Agència Catalana de Turisme, que participa per primera vegada a la Mostra de Vins i Caves de Catalunya. I ho fa amb un espai destacat on promocionarà i comercialitzarà entre el públic català l’oferta d’enoturisme a Catalunya. Empreses i entitats, entre cellers, agències de viatge i Rutes del Vi, participen en aquest espai on duran a terme una trentena de presentacions. Les persones visitants trobaran, a més, diverses activitats d’animació i tot un seguit de propostes turístiques al voltant del món del vi. Aquesta acció forma part del pla específic que ha engegat la Generalitat per promoure i donar suport a la comercialització de l’oferta turística catalana vinculada a l’enoturisme. La seva creació respon a la voluntat de millorar la competitivitat en aquest segment turístic, considerat estratègic tant per al desenvolupament territorial com per a l’econòmic pel seu alt valor afegit. L’objectiu principal és “posicionar Catalunya com a destinació referent en enoturisme entre els diferents mercats emissors (domèstic, de proximitat i altres)”. Una altra característica que presenta la 33a Mostra de Vins i Caves és la utilització de copes de la marca Riedel per fer les degustacions, com ja es va fer en les edicions dels any 2011 i 2012, apostant així per la qualitat d’aquestes copes. Aquest any, però, a banda de comprar la copa, també es podrà llogar, i se’n recuperarà així una part del cost, que serà reemborsat amb la devolució de l’envàs. La Mostra consta, a més dels estands dels cellers, amb el Celler de la Mostra, espai de venda de vins i caves amb assessorament personalitzat. També es disposa de l’Espai Selecció, un espai en format de carpa independent on es pot tastar el vi o cava icona de cada celler expositor, en un ambient tancat i climatitzat, i un sistema de pagament i de degustacions diferent al dels estands (preu d’accés de 20 euros).
L’Institut Català de la Vinya i el Vi i l’empresa pública Promotora d’Exportacions Agroalimementàries han arribat a un acord de col·laboració amb el Grup Tecnològic ICG Software, patrocinador de la 33 Mostra de Vins i Caves de Catalunya. En aquesta edició, la Botiga i l’Espai Selecció de la Mostra, comptaran amb un sistema innovador de control d’efectiu i gestió de les vendes, amb Terminals Punts de Venda i un software de gestió connectat a CashDro, uns calaixos intel·ligents que accepten, validen i dispensen bitllets i monedes en els punts de venda. Pel que fa la formació i informació al visitant, es concreta en dues sales de Tast, una més que l’any passat, on es pot assistir asessions d’iniciació al tast i presentacions de novetats associades al món vitivinícola. També es manté la possibilitat de vendre els productes dels cellers a la Botiga o Celler de la Mostra. Com l’any passat, la Mostra s’ha marcat com a objectiu donar a conèixer i promocionar la diversitat i la qualitat dels vins i caves catalans a través de les DO, que estaran representades per espais on se n’explicaran les singularitats i es donaran a conèixer les rutes enoturístiques.
Com a complement alimentari, a més dels habituals estands d’embotit, l’associació ACREFA oferirà una acurada selecció dels millors formatges de Catalunya amb indicacions de maridatge amb vins i caves. D’altra banda, un any més, la Fundació Futbol Club Barcelona estarà present a la Mostra, amb els projectes ‘Barçakids’, ‘FutbolNet’ i ‘Som el que mengem’, tallers educatius a infants per a la promoció d’hàbits saludables, educació en valors i un minicamp de futbol.
            La Mostra de Vins i Caves és, segons la Generalitat,“una de les fires populars més consolidada i amb una gran afluència de públic, principalment barcelonins i turistes, que s’acosten a la Mostra per descobrir els vins i caves de les denominacions d’origen catalanes. És un gran aparador dels nous productes, i, sobretot, una manera de donar a conèixer la cultura del vi a la ciutat de Barcelona”. La tasca realitzada pel Departament d’Agricultura i l’Incavi, amb la col·laboració de tot el sector vitivinícola català, “ha tingut una clara repercussió popular en aquests més de sis lustres, ja que molts ciutadans han trobat en la Mostra diversos aspectes interessants per assistir-hi”. S’afegeix que “gràcies a la feina feta durant aquest temps, la Mostra s’ha convertit en un referent per a aquest sector vitivinícola per promocionar els seus productes a la ciutat de Barcelona, i ha esdevingut un magnífic aparador de la riquesa del nostre país pel que fa als vins i caves”. Així, tots els barcelonins i els visitants provinents d’altres llocs de Catalunya o de fora tenen l’oportunitat de conèixer de primera mà “una oferta comercial de primera categoria en el marc de la festa major barcelonina, en un espai idoni per a la divulgació dels vins i caves catalans”. Un dels objectius del DAAM pel que fa a la Mostra és “diversificar les seves activitats, tot prestant una especial atenció al consumidor final i als seus interessos reals. Precisament, un dels reptes pendents en la comercialització alimentària és apropar l’oferta a les necessitats del públic que consumeix el producte”.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada