El conseller d’Agricultura,
Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, juntament
amb el director general de Caprabo, Alberto Ojinaga, han presentat avui a
Barcelona la campanya de promoció de productes catalans als supermercats
Caprabo, en un acte que també ha comptat amb la presència del director general
d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, Domènec Vila, així com
dels directors dels Serveis Territorials del Departament a Barcelona i a
Girona, Marià Morera i Vicenç Estanyol, respectivament, i del director
comercial de Caprabo Josep Barceló. Així, en el marc de la campanya anual que
desenvolupa Caprabo per a la promoció dels productes catalans, s’ha presentat
el distintitiu ‘Venda de Proximitat’ que reconeix oficialment el circuit curt
de comercialització dels productes agroalimentaris de Catalunya, és a dir, la
venda de producció pròpia a través d’un únic intermediari. Aquest distintiu
indica, d’una banda, la venda directa realitzada directament de les produccions
agràries al consumidor i, de l’altra, la venda de circuit curt pels productores
mitjançant un únic intermediari, el que inclou establiments minoristes com els
supermercats Caprabo. En aquesta xarxa de supermercats Caprabo la implementació
del segell es realitzarà de manera progressiva. D’aquí que el conseller hagi
obert la seva intervenció agraint “el compromís de Caprabo amb els productors i
amb les empreses catalanes i, avui, envoltats d’aquest espai que posa en valor
els aliments de proximitat i el sector productor agroindustrial de casa nostra
i que permet acostar una mica més el primer sector econòmic del país a la
ciutat, és un gran ajut per a fer pedagogia del que significa produir
aliments”; i hagi destacat que “Caprabo i el Departament fan en comú la
presentació del segell oficial de la Generalitat que indica la “Venda de
Proximitat”, una certificació llargament reivindicada tant pel sector com pels
ciutadans i que permet, entre d’altres coses, donar confiança al consumidor i
seguretat i protecció al productor”.
De fet, a
data d’avui, a Catalunya ja es disposa d’uns 2.000 productors inscrits i 40
agrupacions de productors (cooperatives, SAT’s,...) registrades que inclouen
molts més productors individuals; xifres que –com ha constatat Josep Maria
Pelegrí- demostren “la necessitat que hi havia de regular una activitat existent,
una activitat que cada cop té més adeptes entre ambdues parts, que reconeix el
valor afegit d’uns productes, i que dinamitza moltes empreses capitals per a la
nostra economia, empreses com Caprabo que, un cop més, reafirmen el seu
compromís amb el seu entorn, amb els seus clients i, en especial, amb la
indústria agroalimentària del país; un compromís que ajuda i dóna vida a molts
productors catalans per a tirar endavant una activitat imprescindible per a la
nostra societat, un compromís que demostra que quan s’aconsegueix la qualitat
en producte, l’excel·lència, s’augmenta la superfície de lineals i l’accés als
grans supermercats”. En aquest punt, Pelegrí, que també ha volgut agrair la
feina i l’esforç dels productors, ha afegit que en la campanya d’enguany aquest
compromís “ens ajudarà, i molt, a donar visibilitat a una certificació molt
nova i encara poc familiaritzada per l consumidor català, i que aquesta entri,
amb cada cop més força, a les nostres llars, perquè promovent la
comercialització dels productes locals i de proximitat s’augmenta el seu valor
afegit per als productors, es genera un efecte positiu sobre el medi ambient i
es potencia el consum de productes frescos, amb més valor nutricional i
organolèptic, que afavoreixen una dieta saludable”.
Així, el
conseller ha tancat les seves paraules agraint de nou a Caprabo “la seva
campanya de promoció, ja en són més de 20 anys, i el patrocini de l’exposició
“Del Camp al Mercat. El valor de l’agricultura de proximitat”, que finalitza el
dia 15. En aquest sentit, cal recordar que, el passat mes de juny, la
Generalitat de Catalunya i Caprabo van signar un acord de col·laboració per a
posar en valor el paper de l’agricultura de proximitat d’aquesta mostra,
ubicada al mateix Palau Robert de Barcelona durant tres mesos.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada