dijous, 5 de setembre de 2013

‘Venda de Proximitat’, a Caprabo

El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, juntament amb el director general de Caprabo, Alberto Ojinaga, han presentat avui a Barcelona la campanya de promoció de productes catalans als supermercats Caprabo, en un acte que també ha comptat amb la presència del director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, Domènec Vila, així com dels directors dels Serveis Territorials del Departament a Barcelona i a Girona, Marià Morera i Vicenç Estanyol, respectivament, i del director comercial de Caprabo Josep Barceló. Així, en el marc de la campanya anual que desenvolupa Caprabo per a la promoció dels productes catalans, s’ha presentat el distintitiu ‘Venda de Proximitat’ que reconeix oficialment el circuit curt de comercialització dels productes agroalimentaris de Catalunya, és a dir, la venda de producció pròpia a través d’un únic intermediari. Aquest distintiu indica, d’una banda, la venda directa realitzada directament de les produccions agràries al consumidor i, de l’altra, la venda de circuit curt pels productores mitjançant un únic intermediari, el que inclou establiments minoristes com els supermercats Caprabo. En aquesta xarxa de supermercats Caprabo la implementació del segell es realitzarà de manera progressiva. D’aquí que el conseller hagi obert la seva intervenció agraint “el compromís de Caprabo amb els productors i amb les empreses catalanes i, avui, envoltats d’aquest espai que posa en valor els aliments de proximitat i el sector productor agroindustrial de casa nostra i que permet acostar una mica més el primer sector econòmic del país a la ciutat, és un gran ajut per a fer pedagogia del que significa produir aliments”; i hagi destacat que “Caprabo i el Departament fan en comú la presentació del segell oficial de la Generalitat que indica la “Venda de Proximitat”, una certificació llargament reivindicada tant pel sector com pels ciutadans i que permet, entre d’altres coses, donar confiança al consumidor i seguretat i protecció al productor”.
De fet, a data d’avui, a Catalunya ja es disposa d’uns 2.000 productors inscrits i 40 agrupacions de productors (cooperatives, SAT’s,...) registrades que inclouen molts més productors individuals; xifres que –com ha constatat Josep Maria Pelegrí- demostren “la necessitat que hi havia de regular una activitat existent, una activitat que cada cop té més adeptes entre ambdues parts, que reconeix el valor afegit d’uns productes, i que dinamitza moltes empreses capitals per a la nostra economia, empreses com Caprabo que, un cop més, reafirmen el seu compromís amb el seu entorn, amb els seus clients i, en especial, amb la indústria agroalimentària del país; un compromís que ajuda i dóna vida a molts productors catalans per a tirar endavant una activitat imprescindible per a la nostra societat, un compromís que demostra que quan s’aconsegueix la qualitat en producte, l’excel·lència, s’augmenta la superfície de lineals i l’accés als grans supermercats”. En aquest punt, Pelegrí, que també ha volgut agrair la feina i l’esforç dels productors, ha afegit que en la campanya d’enguany aquest compromís “ens ajudarà, i molt, a donar visibilitat a una certificació molt nova i encara poc familiaritzada per l consumidor català, i que aquesta entri, amb cada cop més força, a les nostres llars, perquè promovent la comercialització dels productes locals i de proximitat s’augmenta el seu valor afegit per als productors, es genera un efecte positiu sobre el medi ambient i es potencia el consum de productes frescos, amb més valor nutricional i organolèptic, que afavoreixen una dieta saludable”.
Així, el conseller ha tancat les seves paraules agraint de nou a Caprabo “la seva campanya de promoció, ja en són més de 20 anys, i el patrocini de l’exposició “Del Camp al Mercat. El valor de l’agricultura de proximitat”, que finalitza el dia 15. En aquest sentit, cal recordar que, el passat mes de juny, la Generalitat de Catalunya i Caprabo van signar un acord de col·laboració per a posar en valor el paper de l’agricultura de proximitat d’aquesta mostra, ubicada al mateix Palau Robert de Barcelona durant tres mesos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada