diumenge, 8 de setembre del 2013

Desafortunada carta al director de La Vanguardia de Manuel Duran

Ja fa massa que l'exvicepresident de Freixenet Manuel Duran manté una postura talibanista respecte les varietats no tradicionals del cava i els baixos preus del producte, especialment en els mercats exteriors. També fa massa que Manuel Duran intenta polemitzar amb escrits d'opinió que ja pràcticament ningú aplaudeix. Divendres passat, lluny d'ajudar a la imatge del cava, Duran va firmar una carta a La Vanguardia que considero desafortunada en uns moments on sembla que comenci a haver-hi un punt d'inflexió en el sector. El sector del cava té molts problemes, efectivament, com molts altres sectors, i calen missatges més optimistes. A més, si puja el preu del raïm, com sembla que passarà després de l'anunci de Freixenet, és difícil que Jaume Serra (J. García Carrión) pugui tornar a vendre la seva marca blanca per a Mercadona a 1,65 euros l'ampolla. Què en penseu? Algun dia ens arribarà un article de Manuel Duran en positiu?


Sector del cava


Cartas | 06/09/2013 - 04:19h
M. DURÁN SAMARANCH
Suscriptor - Barcelona









He visto una carta de la señora Rosa María Martorell ("Pagar als viticultors", 4/IX/ 2013) que dice que cree que ninguna industria cobra lo mismo que hace cuarenta años, debido al aumento de los costes. Me temo que el sector del cava vende a un precio más bajo que hace 40 años, por lo que dudo que pueda pagar más por la uva. Pasen por un supermercado de la cadena Mercadona y encontrarán cava a 1,65 euros.

2 comentaris:

  1. no soy el primero en criticar la imitación de vinos extranjeros. En 1865 lo hizo el ingeniero Luis Junto que enseñó a los catalanes como producir lo que ahora se llama Método Tradicional. Usted publicó en la revista Sumiller que el verdadero inventor del Cava, el Sr. Manuel Raventós Domenech también lo criticó en 1928. Todos los expertos nacionales y extranjeros han dicho lo mismo y nadie lo contrario. La falta de prestigio del Cava despues de haber sido destrozada su identidad provocó su caída de precio.

    ResponElimina
  2. No es el primero, cierto, pero sí el que lo hace de forma recurrente, inapropiada y cansina, con todos los respetos.

    ResponElimina