La millor verema en 2013 propiciarà
millors vendes el proper any.Així ho ha
afirmat recentment el Director General de l’Observatori Español del Mercat eel
Vi (OeMv), Rafael del Rei, en la presentació realitzada en la XXIX Dia del
Viticultor organitzada per ASAJA a
Tomelloso. Rafael del Rei ha afegit que Espanya ha d’anar concentrant
progressivament les seves vendes en vins
envasats, amb millors xarxes de distribució i marques importants.
El director
general de l’OeMV ha manifestat també que les veremes han de tenir en compte sempre les possibilitats de venda
de vins i mosts a el llarg de tota la
campanya. “El conjunt de la cadena de producció i comercialització de el
vi – ha afegit – ha de considerar les
possibilitats de venda final dels nostres productes i la realitat de els mercats”; mercats que avui es
concentren molt en l’exportació i que es basen encara en una quantitat
important de vi a doll, molt depenent de
els preus internacionals i de la competència. Així s’extreu de la anàlisi del
succeït en la passada campanya, 2012‐13, en la que unes estimacions errònies, que van apuntar cap a
una producció molt inferior a la que després realment es va obtenir, van
generar uns moviments en preus que han suposat
pèrdues importants als principals mercats de vins i mosts espanyols. Amb
un mercat nacional molt estable però en
lleuger descens per la pèrdua de vendes sobre
tot en l’hostaleria, resulta fonamental per a el vi espanyol el que
passi en els mercats internacionals, segons l’OeMV.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada