dijous, 11 d’abril de 2013

La DO Montsant ven més de 5 milions d’ampolles el 2012, la tercera millor campanya de la seva història


Albert Jané, propietari i enòleg d'Acústic Celler de Marçà

Els cellers de la DO Montsant van tancar el 2012 comercialitzant més de 5 milions d’ampolles de vi, el que constitueix la tercera millor campanya de la seva història, segons ha informat avui el Consell Regulador. D’aquests 5 milions d’ampolles, 1,8 milions es van vendre a Catalunya, “un fet que evidencia l’acceptació creixent dels vins de Montsant entre el consumidor de proximitat i que és resultat, entre altres, de la promoció del producte que hi han fet els cellers i la pròpia denominació d’origen en els darrers anys”. Durant el 2012, les vendes en el mercat català van augmentar un 21% respecte al 2011. Això implica que el mercat català va acaparar el 36% de les vendes totals. En aquest sentit, el pes del mercat català s’ha incrementat un 8% respecte a les xifres globals amb què es va tancar el 2011. A aquestes dades cal sumar-hi les 769.000 ampolles que el 2012 es van comercialitzar a la resta de l’Estat. El mercat espanyol va créixer més del 50%, i ja representa un 15% del total.
L’alça en el mercats català i espanyol ha reduït, en part, l’extrema dependència que fins ara es tenia de l’exportació, que en anys anteriors havia arribat a acaparar prop del 70% de les ampolles venudes pels cellers de la DO Montsant. Amb tot, la demanda de vins de Montsant en els mercats exteriors es manté forta i durant el 2012 s’hi van exportar prop de 2,5 milions d’ampolles.  Estats Units i Alemanya es mantenen com a principals destins. Sumant les vendes a tots dos països, l’any passat s’hi van exportar més d‘1,7 milions d’ampolles. A banda d’aquests, entre els destins de Montsant apareixen amb força països com el Japó i el Canadà, i es mantenen d’altres com Suïssa, Bèlgica, el Regne Unit o els països nòrdics.
L’estratègia de la DO Montsant no oblida el mercat exterior. De fet, en els darrers mesos ha estat present a les fires internacionals de Prowein (Düsseldorf) i Vinisud Àsia (Shanghai). En el primer cas, l’objectiu era “consolidar la marca Montsant en mercats en el que els seus cellers ja hi són presents de manera significativa”. En el segon, “amb la intenció d’obrir-se pas i fer-se un lloc en destins que són força interessants, com la Xina, on la representació de vins de la DO és encara simbòlica”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada