Albert Jané, propietari i enòleg d'Acústic Celler de Marçà |
Els cellers de la DO Montsant van
tancar el 2012 comercialitzant més de 5 milions d’ampolles de vi, el que
constitueix la tercera millor campanya de la seva història, segons ha informat
avui el Consell Regulador. D’aquests 5 milions d’ampolles, 1,8 milions es van
vendre a Catalunya, “un fet que evidencia l’acceptació creixent dels vins de
Montsant entre el consumidor de proximitat i que és resultat, entre altres, de
la promoció del producte que hi han fet els cellers i la pròpia denominació
d’origen en els darrers anys”. Durant el 2012, les vendes en el mercat català
van augmentar un 21% respecte al 2011. Això implica que el mercat català va
acaparar el 36% de les vendes totals. En aquest sentit, el pes del mercat
català s’ha incrementat un 8% respecte a les xifres globals amb què es va
tancar el 2011. A aquestes dades cal sumar-hi les 769.000 ampolles que el 2012
es van comercialitzar a la resta de l’Estat. El mercat espanyol va créixer més
del 50%, i ja representa un 15% del total.
L’alça en el mercats català i
espanyol ha reduït, en part, l’extrema dependència que fins ara es tenia de
l’exportació, que en anys anteriors havia arribat a acaparar prop del 70% de
les ampolles venudes pels cellers de la DO Montsant. Amb tot, la demanda de
vins de Montsant en els mercats exteriors es manté forta i durant el 2012 s’hi
van exportar prop de 2,5 milions d’ampolles. Estats Units i Alemanya es
mantenen com a principals destins. Sumant les vendes a tots dos països, l’any
passat s’hi van exportar més d‘1,7 milions d’ampolles. A banda d’aquests, entre
els destins de Montsant apareixen amb força països com el Japó i el Canadà, i
es mantenen d’altres com Suïssa, Bèlgica, el Regne Unit o els països nòrdics.
L’estratègia de la DO Montsant no
oblida el mercat exterior. De fet, en els darrers mesos ha estat present a les
fires internacionals de Prowein (Düsseldorf) i Vinisud Àsia (Shanghai). En el
primer cas, l’objectiu era “consolidar la marca Montsant en mercats en el que
els seus cellers ja hi són presents de manera significativa”. En el segon, “amb
la intenció d’obrir-se pas i fer-se un lloc en destins que són força
interessants, com la Xina, on la representació de vins de la DO és encara
simbòlica”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada