Priorat Enoturisme ha organitzat
pel 27 d’abril un seminari sobre el present i futur de l’enoturisme al Priorat.
És un dels trets de sortida a la Fira del Vi de Falset. Se celebrarà a Falset. La
jornada comptarà amb un dels principals experts en la matèria que hi ha a
Catalunya, el professor José Antonio Donaire, “una bona mostra de l’interès que
està despertant el naixement de Priorat Enoturisme, una entitat que, des del
sector privat, mira de coordinar i fomentar la promoció enoturística d’un
territori, en aquest cas la comarca del Priorat”. El seminari tindrà lloc a
partir de les 19 hores a l’Hostal Sport de Falset. El programa inclou una
primera intervenció de David Esteller, director tècnic de Priorat Enoturisme,
que porta per títol: ‘Priorat Enoturisme, un projecte per a la comercialització
d’experiències enoturístiques’. Seguidament serà el torn de José Antonio
Donaire, geògraf i Director de l’Institut d’Estudis Turístics de la Universitat
de Girona, que parlarà sobre: “Enoturisme. 10 claus de futur”. Tot i que el
gruix central de la Fira del Vi de Falset tindrà lloc el primer cap de setmana
de maig, les activitats paral#leles comencen uns dies abans, amb la qual cosa
el cap de setmana dels dies 27 i 28 ja hi ha alguns actes programats. Així les
coses, el seminari sobre l’enoturisme al Priorat és, de fet, un dels trets de
sortida d’aquesta fira del vi centrada en els vins de la DO Montsant i la DOQ
Priorat.
Són
una cinquantena les empreses del Priorat (entre les quals hi ha allotjaments
rurals, cellers, restaurants, molins d’oli, empreses de guiatge i agències de
viatges) que recentment han decidit constituir plegats l’Associació Priorat
Enoturisme de cara a unir esforços en la millora i promoció de l’oferta
turística de la comarca. Entre d’altres objectius, la iniciativa busca “aglutinar
tota l’oferta turística de la comarca sota la marca Priorat Enoturisme,
aprofitant la tendència creixent d’aquest tipus de turisme i el potencial del
Priorat en aquest terreny”. Aquesta iniciativa (privada al 100%) arriba
justament quan es compleixen 25 anys de l’obertura de la primera casa rural que
hi va haver a la comarca i que, de fet, va ser també la primera de la
demarcació de Tarragona. Precisament, la iniciativa d’agrupar sota un únic
paraigua tots aquells agents que, al Priorat, impulsen l’enoturisme i el
turisme rural ha partit dels allotjaments rurals, fins ara constituïts en
l’Associació de Petits Hotels i Cases Rurals del Priorat. La seva idea no és
cap altra que “generar complicitats amb altres sectors per acabar creant un
producte turístic innovador que sigui més competitiu, que permeti prolongar les
estades i adaptar les estratègies de promoció i comercialització als nous
escenaris turístics, cada cop més canviants”.
L’estratègia de posicionament al mercat d’aquesta nova entitat privada consistirà en la creació d’experiències enoturístiques innovadores que ofereixin una nova manera de conèixer el Priorat, els vins, la gastronomia i el seu paisatge. Tot plegat passa per “potenciar la venda online a través d’un portal propi de referència, on sigui possible contractar i fer reserves en allotjaments, restaurants, activitats, visites a cellers, paquets de cap de setmana, tastos de vins i olis i tot l’ampli ventall de l’oferta dissenyada”. Un cop l’entitat ja s’ha constituït, “la idea és tenir les primeres ofertes i la plataforma online en marxa a la primavera”. Entre les empreses associades, una vintena són allotjaments rurals, destacant també la inscripció d’agències de viatges, molins d’oli i d’una desena de cellers, entre els quals hi ha particulars de tota manera i cooperatives molt representatives de la comarca. En aquests moments, la inscripció a l’associació Priorat Enoturisme segueix oberta a tots aquells agents de la comarca que treballen en l’enoturisme i vulguin sumar-se a la iniciativa en un moment en què “el turisme rural es planteja els reptes d’arribar a nous mercats i de desestacionalitzar la demanda”.
L’estratègia de posicionament al mercat d’aquesta nova entitat privada consistirà en la creació d’experiències enoturístiques innovadores que ofereixin una nova manera de conèixer el Priorat, els vins, la gastronomia i el seu paisatge. Tot plegat passa per “potenciar la venda online a través d’un portal propi de referència, on sigui possible contractar i fer reserves en allotjaments, restaurants, activitats, visites a cellers, paquets de cap de setmana, tastos de vins i olis i tot l’ampli ventall de l’oferta dissenyada”. Un cop l’entitat ja s’ha constituït, “la idea és tenir les primeres ofertes i la plataforma online en marxa a la primavera”. Entre les empreses associades, una vintena són allotjaments rurals, destacant també la inscripció d’agències de viatges, molins d’oli i d’una desena de cellers, entre els quals hi ha particulars de tota manera i cooperatives molt representatives de la comarca. En aquests moments, la inscripció a l’associació Priorat Enoturisme segueix oberta a tots aquells agents de la comarca que treballen en l’enoturisme i vulguin sumar-se a la iniciativa en un moment en què “el turisme rural es planteja els reptes d’arribar a nous mercats i de desestacionalitzar la demanda”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada