Un any més l’oferta d’Enoturisme
Penedès ha estat present en una nova edició del SITC, que ha tornat a superar
la seva xifra de visitants, fins a les 100.000 persones que han visitat enguany
el Saló Internacional de Turisme de Catalunya. L'estand d’Enoturisme Penedès al
SITC abarcava 40 m2, i es dividia en 3 àrees. Un punt d'informació i promoció
del turisme, on hi eren presents el Consorci de Promoció Turística del Penedès
i els Patronats de turisme de Sant Sadurní d'Anoia, Subirats i Vilafranca del
Penedès; un espai amb presència directa de les empreses Bodegues Torres i Jean
Leon, Cava & Hotel Mas Tinell, Caves Nadal, l'agència Viemocions i el
Vinseum; i l'espai experiències, on s'hi van realitzar activitats diverses
durant tot el certamen. Tot això, que ha estat possible gràcies a la implicació
dels patronats de turisme de Sant Sadurní d'Anoia, Subirats i Vilafranca del
Penedès, ha servit per “acostar les propostes turístiques del Penedès a un
públic procedent principalment de Barcelona capital i de la resta de la
província, que cercaven majoritàriament propostes ben estructurades i ben
definides que els permetessin descobrir el Penedès i els seus principals
atractius”. Per temàtiques, les principals consultes van anar al voltant de les
rutes de senderisme i per les visites a caves i cellers.
Paral·lelament
a la zona d’exposició, l’espai d’Enoturisme Penedès al SITC, comptava amb
l'espai experiències, una zona d’activitats on s’hi han dut a terme un gran
nombre de propostes i presentacions. El divendres s’hi va presentar la nova
proposta del Patronat de Turisme de Subirats, que incorpora la realitat
augmentada a les rutes vinícoles del territori, un tast de vins de Torres i
Jean Leon, el Cavaexperience d’Agustí Torelló Mata, Bombolles de Gaudí de Cava &
Hotel Mas Tinell i un taller d’herbes remeieres, organitzat per CIARGA
Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos. El dissabte va ser el torn del
Vinseum amb la seva proposta Tafenegem el Vi, destinada al públic infantil, un
tast de maridatges singulars amb Caves Nadal, i el novedós maridatge Casteller,
de la mà del Patronat de turisme de Vilafranca del Penedès, Bodegas Miguel
Torres i els Castellers de Vilafranca, així com també un tast de vins
organitzat per la DO Penedès. Diumenge es va dur a terme una mostra de
folcklore, organitzat també pel Patronat de Turisme de Vilafranca, que va
comptar amb la participació del Ball Pla, una nova sessió de la proposta
infantil Tafanegem el Vi, i un sorteig d’experiències enoturístiques de la mà
de l’agència Viemocions. També s’ha destacat que d’Enoturisme Penedès ha
estat l'única destinació enoturística present a la fira, “cosa que ha motivat
una excel·lent assistència de públic, així com una gran cobertura per part dels
mitjans de comunicació; aquests aspectes pronostiquen de ben segur, repetir la
presència de cara a la propera edició a través d’una clara aposta per seguir
innovant en propostes dirigides a fomentar i incrementar el turisme de
proximitat, que actualment és un dels principals potencials del Penedès com a
destinació”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada