dimecres, 24 d’abril de 2013

Les rutes de senderisme i les visites a caves i cellers, el que més atrau de l'oferta d'Enoturtisme Penedès al SITC

 

Un any més l’oferta d’Enoturisme Penedès ha estat present en una nova edició del SITC, que ha tornat a superar la seva xifra de visitants, fins a les 100.000 persones que han visitat enguany el Saló Internacional de Turisme de Catalunya. L'estand d’Enoturisme Penedès al SITC abarcava 40 m2, i es dividia en 3 àrees. Un punt d'informació i promoció del turisme, on hi eren presents el Consorci de Promoció Turística del Penedès i els Patronats de turisme de Sant Sadurní d'Anoia, Subirats i Vilafranca del Penedès; un espai amb presència directa de les empreses Bodegues Torres i Jean Leon, Cava & Hotel Mas Tinell, Caves Nadal, l'agència Viemocions i el Vinseum; i l'espai experiències, on s'hi van realitzar activitats diverses durant tot el certamen. Tot això, que ha estat possible gràcies a la implicació dels patronats de turisme de Sant Sadurní d'Anoia, Subirats i Vilafranca del Penedès, ha servit per “acostar les propostes turístiques del Penedès a un públic procedent principalment de Barcelona capital i de la resta de la província, que cercaven majoritàriament propostes ben estructurades i ben definides que els permetessin descobrir el Penedès i els seus principals atractius”. Per temàtiques, les principals consultes van anar al voltant de les rutes de senderisme i per les visites a caves i cellers.
Paral·lelament a la zona d’exposició, l’espai d’Enoturisme Penedès al SITC, comptava amb l'espai experiències, una zona d’activitats on s’hi han dut a terme un gran nombre de propostes i presentacions. El divendres s’hi va presentar la nova proposta del Patronat de Turisme de Subirats, que incorpora la realitat augmentada a les rutes vinícoles del territori, un tast de vins de Torres i Jean Leon, el Cavaexperience d’Agustí Torelló Mata, Bombolles de Gaudí de Cava & Hotel Mas Tinell i un taller d’herbes remeieres, organitzat per CIARGA Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos. El dissabte va ser el torn del Vinseum amb la seva proposta Tafenegem el Vi, destinada al públic infantil, un tast de maridatges singulars amb Caves Nadal, i el novedós maridatge Casteller, de la mà del Patronat de turisme de Vilafranca del Penedès, Bodegas Miguel Torres i els Castellers de Vilafranca, així com també un tast de vins organitzat per la DO Penedès. Diumenge es va dur a terme una mostra de folcklore, organitzat també pel Patronat de Turisme de Vilafranca, que va comptar amb la participació del Ball Pla, una nova sessió de la proposta infantil Tafanegem el Vi, i un sorteig d’experiències enoturístiques de la mà de l’agència Viemocions. També s’ha destacat  que d’Enoturisme Penedès ha estat l'única destinació enoturística present a la fira, “cosa que ha motivat una excel·lent assistència de públic, així com una gran cobertura per part dels mitjans de comunicació; aquests aspectes pronostiquen de ben segur, repetir la presència de cara a la propera edició a través d’una clara aposta per seguir innovant en propostes dirigides a fomentar i incrementar el turisme de proximitat, que actualment és un dels principals potencials del Penedès com a destinació”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada