dimecres, 24 d’abril de 2013

Les deu claus de futur per l'enoturisme, dissabte a Falset


‘Present i futur de l’enoturisme al Priorat’ és el títol del seminari que se celebrarà a Falset aquest pròxim dissabte, dissabte 27 d’abril, com un dels primers actes previs que dóna el tret de sortida a la Fira del Vi de Falset (Mostra de les DO de la comarca del Priorat). La jornada (organitzada per l’entitat Priorat Enoturisme) comptarà amb un dels principals experts en la matèria que hi ha a Catalunya, el professor José Antonio Donaire, “una bona mostra de l’interès que està despertant el naixement de Priorat Enoturisme, una entitat que, des del sector privat, mira de coordinar i fomentar la promoció enoturística d’un territori, en aquest cas la comarca del Priorat”, segons l’organització. El seminari tindrà lloc a partir de les set de la tarda a l’Hostal Sport de Falset. El programa inclou una primera intervenció de David Esteller, director tècnic de Priorat Enoturisme, que porta per títol: ‘Priorat Enoturisme, un projecte per a la comercialització d’experiències enoturístiques’. Seguidament serà el torn de José Antonio Donaire, geògraf i director de l’Institut d’Estudis Turístics de la Universitat de Girona, que parlarà sobre: ‘Enoturisme. 10 claus de futur’.
Tot i que el gruix central de la Fira del Vi de Falset tindrà lloc el primer cap de setmana de maig, les activitats paral·leles comencen uns dies abans, amb la qual cosa el cap de setmana dels dies 27 i 28 ja hi ha alguns actes programats. Així les coses, el seminari sobre l’enoturisme al Priorat és, de fet, un dels trets de sortida d’aquesta prestigiosa fira del vi centrada en els vins de la DO Montsant i la DOQ Priorat. Són una cinquantena les empreses del Priorat (entre les quals hi ha allotjaments rurals, cellers, restaurants, molins d’oli, empreses de guiatge i agències de viatges) que recentment han decidit constituir plegats l’Associació Priorat Enoturisme de cara a unir esforços en la millora i promoció de l’oferta turística de la comarca. Entre d’altres objectius, la iniciativa busca aglutinar tota l’oferta turística de la comarca sota la marca Priorat Enoturisme, aprofitant la tendència creixent d’aquest tipus de turisme i el potencial del Priorat en aquest terreny.
Aquesta iniciativa (privada al 100%) arriba justament quan es compleixen 25 anys de l’obertura de la primera casa rural que hi va haver a la comarca i que, de fet, va ser també la primera de la demarcació de Tarragona. Precisament, la iniciativa d’agrupar sota un únic paraigua tots aquells agents que, al Priorat, impulsen l’enoturisme i el turisme rural ha partit dels allotjaments rurals, fins ara constituïts en l’Associació de Petits Hotels i Cases Rurals del Priorat. La seva idea no és cap altra que “generar complicitats amb altres sectors per acabar creant un producte turístic innovador que sigui més competitiu, que permeti prolongar les estades i adaptar les estratègies de promoció i comercialització als nous escenaris turístics, cada cop més canviants”. L’estratègia de posicionament al mercat d’aquesta nova entitat privada “consistirà en la creació d’experiències enoturístiques innovadores que ofereixin una nova manera de conèixer el Priorat, els vins, la gastronomia i el seu paisatge. Tot plegat passa per potenciar la venda online a través d’un portal propi de referència, on sigui possible contractar i fer reserves en allotjaments, restaurants, activitats, visites a cellers, paquets de cap de setmana, tastos de vins i olis i tot l’ampli ventall de l’oferta dissenyada. Un cop l’entitat ja s’ha constituït, la idea és tenir les primeres ofertes i la plataforma online en marxa a la primavera”. Entre les empreses associades, una vintena són allotjaments rurals, destacant també la inscripció d’agències de viatges, molins d’oli i d’una desena de cellers, entre els quals hi ha particulars de tota manera i cooperatives molt representatives de la comarca. En aquests moments, la inscripció a l’associació Priorat Enoturisme segueix oberta a tots aquells agents de la comarca que treballen en l’enoturisme i vulguin sumar-se a la iniciativa en un moment en què “el turisme rural es planteja els reptes d’arribar a nous mercats i de desestacionalitzar la demanda”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada