ICEX España,
Exportación e Inversiones i el Centro de Estudios Económicos y Comerciales (CECO)
acaben de publicar la primera edició del ‘Manual d'Internacionalització. Tècniques,
eines i estratègies necessàries per afrontar amb èxit el procés
d'internacionalització’. Es tracta d'una guia “completa i rigorosa” que inclou
tots els aspectes rellevants per iniciar, mantenir o incrementar l'activitat
internacional, incloent eines i tècniques indispensables en el procés
d'internacionalització. El manual està dirigit a tots aquells professionals del
sector exterior (directius, tècnics, consultors, emprenedors, etc.), estudiants
i docents que pretenguin ampliar els seus coneixements de les matèries
relatives a la internacionalització de l'empresa. La publicació ha estat
coordinada per Jesús Arteaga Ortiz, doctor en Economia i Direcció d'Empreses i
expert en internacionalització, amb experiència pràctica tant en l'empresa
privada com en la pública, així com en l'àmbit acadèmic. A més, i donada
l'especialització de cada tema, s'ha comptat amb un important planter d'autors,
professionals i acadèmics, reconeguts especialistes en el seu camp, i que
pertanyen majoritàriament al claustre de professors del CECO.
El llibre està
estructurat en vuit capítols que ofereixen una àmplia cobertura de temes
actuals i que contemplen les àrees fonamentals de la internacionalització
empresarial. Després d'un acostament en el seu primer capítol a l'entorn
econòmic internacional, en els dos següents s'analitzen les eines i tècniques
adequades per definir l'estratègia i el màrqueting internacional, així com
aspectes de la negociació i la intel·ligència competitiva en aquest context. A
continuació, en el capítol quart, s'estudien els mitjans financers que fan
possible materialitzar el pla d'internacionalització, i les tècniques d'anàlisi
que permeten valorar el seu impacte. En el cinquè, s'exposen els aspectes
relatius a la logística i al transport internacional. Després de l'estudi dels
aspectes jurídics més destacables del procés d'internacionalització, en els dos
següents capítols, s'aborda l'accés als mercats multilaterals. Finalment, es
reserva un espai a les noves tecnologies de la informació i la comunicació i
l'entorn digital, elements transversals de tot el procés. L'obra presenta un
enfocament eminentment pràctic ja que, a més dels continguts dels diferents
temes, incorpora casos d'estudi, glossaris i materials complementaris per als
docents, que estan disponibles a la pàgina web del llibre (www.icex.es /
manualdeinternacionalizacioncomplementos) .
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada