dilluns, 15 d’abril de 2013

L'ICEX treu el 'Manual de Internacionalización', publicació de referència per sortir a l'exterior

 
ICEX España, Exportación e Inversiones i el Centro de Estudios Económicos y Comerciales (CECO) acaben de publicar la primera edició del ‘Manual d'Internacionalització. Tècniques, eines i estratègies necessàries per afrontar amb èxit el procés d'internacionalització’. Es tracta d'una guia “completa i rigorosa” que inclou tots els aspectes rellevants per iniciar, mantenir o incrementar l'activitat internacional, incloent eines i tècniques indispensables en el procés d'internacionalització. El manual està dirigit a tots aquells professionals del sector exterior (directius, tècnics, consultors, emprenedors, etc.), estudiants i docents que pretenguin ampliar els seus coneixements de les matèries relatives a la internacionalització de l'empresa. La publicació ha estat coordinada per Jesús Arteaga Ortiz, doctor en Economia i Direcció d'Empreses i expert en internacionalització, amb experiència pràctica tant en l'empresa privada com en la pública, així com en l'àmbit acadèmic. A més, i donada l'especialització de cada tema, s'ha comptat amb un important planter d'autors, professionals i acadèmics, reconeguts especialistes en el seu camp, i que pertanyen majoritàriament al claustre de professors del CECO.
El llibre està estructurat en vuit capítols que ofereixen una àmplia cobertura de temes actuals i que contemplen les àrees fonamentals de la internacionalització empresarial. Després d'un acostament en el seu primer capítol a l'entorn econòmic internacional, en els dos següents s'analitzen les eines i tècniques adequades per definir l'estratègia i el màrqueting internacional, així com aspectes de la negociació i la intel·ligència competitiva en aquest context. A continuació, en el capítol quart, s'estudien els mitjans financers que fan possible materialitzar el pla d'internacionalització, i les tècniques d'anàlisi que permeten valorar el seu impacte. En el cinquè, s'exposen els aspectes relatius a la logística i al transport internacional. Després de l'estudi dels aspectes jurídics més destacables del procés d'internacionalització, en els dos següents capítols, s'aborda l'accés als mercats multilaterals. Finalment, es reserva un espai a les noves tecnologies de la informació i la comunicació i l'entorn digital, elements transversals de tot el procés. L'obra presenta un enfocament eminentment pràctic ja que, a més dels continguts dels diferents temes, incorpora casos d'estudi, glossaris i materials complementaris per als docents, que estan disponibles a la pàgina web del llibre (www.icex.es / manualdeinternacionalizacioncomplementos) .

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada