divendres, 9 de novembre del 2012

Raventós i Blanc abandona la DO Cava, avui a La Vanguardia



Aquest divendres signo a La Vanguardia, a la secció d'Economia, una noticia que feia dies que aixecava tota mena de rumors al Penedès i que es va confirmar aquest dijous amb un comunicat enviat des de Nova York per Pepe Raventós. La noticia té força trascendència:


Raventós i Blanc
abandona la DO Cava


RAMON FRANCÀS
Sant Sadurní d'Anoia


Una de las firmas más destacadas del sector del cava, Raventós i Blanc de Sant Sadurní d'Anoia, anunció ayer su salida del Consejo Regulador del Cava. La pérdida de prestigio de la marca cava, especialmente en los mercados internacionales, la deriva a la baja de los precios, el hecho de que sea una denominación de origen que no identifique un único territorio (se produce en siete comunidades autónomas españolas) así como el encorsetamiento del reglamente en cuanto a la utilización de variedades, ha animado a diversos elaboradores a dejar la DO Cava para amparar sus espumosos bajo el reglamento de la DO Penedès. Ha sido el caso de marcas como Mas Comtal, Colet, Mas Bertran, Can Ramon Viticultors del Montgròs o Loxarel. Otras firmas, como Albet i Noya, han decidido empezar a comercializar la mitad de sus cavas como espumosos de la DO Penedès. También Can Ràfols dels Caus está estudiando la posibilidad de abandonar la DO Cava. Raventós i Blanc, sin embargo, apuesta por un “nombre propio” para sus espumosos, el de Conca del Riu Anoia, elaborados a partir de unas históricas fincas en las que se cultiva la viña desde 1497 y que se han transmitido indivisibles de generación en generación.
           

3 comentaris:

  1. Sorpresa seria la sensació que podem tenir molts en descobrir aquesta fugida endavant. Fer aquest pas segurament no deu haver estat fàcil, com tampoc deu ser-ho lluitar dins de la D.O.Cava per a diferenciar els diferents caves per a la seva qualitat. Però cal abandonar la paraula Cava i deixar-la en mans dels productors de baixa qualitat, per a mí un flac favor al territori i a la seva gent. No hagués estat més positiu educar els consumidors i els paladars de milers de consumidors de Cava. Cal per altra banda entregar la trajectòria de la paraula Cava a Espanya,en moments de una posible Independència de Catalunya?

    ResponElimina
  2. però ¿ quin nom li posem?

    ResponElimina