dimecres, 21 de novembre del 2012

Trobada al Celler de Gelida per reflexionar sobre l’enoturisme a Catalunya


Creieu que la iniciativa privada ha d’assumir ara el lideratge dels projectes enoturístics? Veieu possible que es realitzin projectes de promo-comercialització des de l’empresa privada? Donar resposta a aquestes i a d’altres preguntes i ajuntar els principals agents del sector enoturístic per reflexionar sobre l’enoturisme a Catalunya, però sense condicionants territorials ni intermediació de l’administració, és l’objectiu de la jornada que s’ha convocat per a dilluns que ve, 26 de novembre, al Celler de Gelida de Barcelona, de cinc de la tarda a dos quarts de vuit del vespre. L’organització, Vinexus Consulting, afirma que “des de fa uns anys, la paraula enoturisme ha entrat amb força en el món del vi: per a les empreses del sector, l’enoturisme és una directriu de futur, mentre que pel sector turístic és l’oportunitat de treballar en un producte desestacionalitzador, i amb força valor afegit. No obstant això, malgrat l’ús generalitzat del terme enoturisme i la proliferació d’iniciatives vinculades al tema, els professionals que ens encarreguem de la planificació estratègica del territori ens preguntem si el sector ha entès el què és l’enoturisme i el què representa”. S’afegeix que el passat 11 de novembre, dia europeu de l’enoturisme, totes les rutes van dinamitzar algun projecte. “Però ningú no s’ha preguntat si les iniciatives que es duen endavant tenen opcions de futur, si tenen repercussions més enllà del propi territori, si ens estem quedant en la més pura anècdota, sense desenvolupar realment el que seria un projecte enoturístic atractiu, competitiu i diferenciador”, afirma Carles Mera i Margalet, soci consultor de Vinexus.
            També s’afegeix que “fins ara la major part de les iniciatives al respecte s’han articulat al voltant de projectes territorials, vinculats al concepte de ruta, i amb un clar lideratge de les administracions públiques. La major part de les empreses s’han afegit al projecte tot sovint sense adoptar estratègies pròpies, i sense ser conscients de la necessitat de crear sinèrgies entre elles”. Aquest projecte està pensat per les empreses i iniciatives del sector que volen ser protagonistes de la seva activitat. A partir d’aquesta trobada “pretenem crear un nou marc de treball realista, ajustat als temps que corren, per crear xarxa i incentivar la comercialització enoturística”. La jornada és gratuïta però call confirmar assistència abans del divendres 23 de novembre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada