dissabte, 17 de novembre del 2012

22.0 ml de L'Ermita 1998: 21,08 euros


Ahir al matí vaig tenir ocasió de descobrir el nou espai Bar à Vins de la fàbrica Moritz de Barcelona (Ronda de Sant Antoni, 41), que dirigeix el sumiller Xavier Ayala. És un espai eclèctic i espectacular, tota una temptació per als amants dels grans vins, amb una oferta de vins a copes (o a porrons) sensacional. Venen el vi a pes (amb l'ajuda de'una bàscula de precissió), utilitzant bàscules de precissió. La possibilitat de comprar els vins per grams fa assequiblñes alguns productes de preus inabastables per a moltes butxaques. Jo vaig fer la prova tastant 22.0 ml d'un Priorat mític d'anyada absolutament memorable: L'Ermita de 1998. La broma va sortir per 21,08 euros. L'Ermita del 1998 es va presentar cansadet, força evolucionat, amb notes a fruita confitada com ara les prunes de Califòrnia. Un vi ja vell que manté la noblesa però que ha perdut estructura i capacitat d'excitació. Amb la copa em van donar una tarjeta acabada d'imprimir amb informació sdobre el vi: "Visió d'un persomnatge vde Rioja que s'enamora del Priorat. Pissarra asmb garnatxa abandonada. Álvaro Palacios posa el paisatge en una ampolla". Jo hi afegiria que la garnatxa és el 85% d'un cupatge on també hi havia aleshores cabernet sauvignon (15), carinyena (5%) i garnatxa blanca (5%). És un vi icona d'una anyada fins ara no igualada en qualitat al Priorat que, en ampolla de tres litres, costa 3.990 euros, i 1.895 euros en format magnum. L'ampolla de 75 cl. surt per 795 euros. Aquests preus són de Vila Viniteca.
La selecció del Bar à Vins de Moritz suma unes 400 referències. Cada dues setmanes canvien la carta. Segons va dir Albert Castellón, director general de Moritz, el dia de la seva inauguració, "el Bar à Vins, juntament amb l'imminent Brasserie Louis Moritz (que preveuen inaugurar durant el primer triomestre de l'any que ve), és la cirereta del pastís de la Fàbrica. Tots dos projectes sumen a la voluntat de seguir democratitzant les experiències gastronòmiques per al gran públic". L'esperit del projecte queda representat pel nou logotip de l'establiment: el porró. Un homenatge a tot un símbol de la cultura popular del vi al nostre país i un magnífic decantador improvisat que s'utilitzarà amb aquelles ampolles que ho requereixin. El que més em va agradar, a més de la varietat de grans vins a copes, és el sistema individual amb gas argó per preservar el vi i poder-lo servir va copes, un sistema patentat per a Moritz. Els vins catalans ocupen un 60% de la carta. El que menys em va agradar és que 'porronegin' els vins.
Ahir també vaig poder tastar cerveses en diversos processos de fermentació a una fàbrica Moritz (dissenyada per Jean Nouvel) que recomano que no us perdeu. A mi em va agradar molt.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada