A la secció d'Economia de l'edició d'avui dijous de La Vanguardia signo la noticia de la compra del celler Agnus Dei per part de Freixenet, un celler de Meaño on ja elaborava el seu albarinyo Vionta.
Després d'anys
estudiant ofertes, Freixenet ha acabat trobant la fórmula per comptar amb
instal·lacions pròpies en les quals elaborar la seva marca d’albarinyo emparat
per la DO Rías Baixas, Vionta. Dilluns passat va formalitzar l'adquisició a Vinum
Terrae dels actius de la societat Agnus Dei S.L., un celler de Meaño
(Pontevedra), en O Salnés. Agnus Dei, on Freixenet ja venia elaborant Vionta últimament,
pertanyia fins ara a Novagalicia. La venda d’Agnus Dei a Freixenet ha hagut
d'eludir les limitacions del Fons de Reestructuració Ordenada Bancària (FROB),
que entén que l'intervingut banc Novagalicia no podia finançar l'operació. La
venda pot ser considerada com una operació immobiliària pel traspàs dels
immobles del celler però els bancs intervinguts pel FROB, que poden seguir
donant crèdits a empreses però no finançar operacions immobiliàries amb actius
que provinguin del seu balanç. Per aquesta la raó, Freixenet solament s'ha fet
amb els actius d’Agnus Dei. Vinum Terrae forma part de la cartera d'actius
industrials de la qual Novagalicia ha de desfer-se per mandat de les autoritats
comunitàries.
Freixenet va elaborar inicialment i durant
13 anys el seu aromàtic albaribyo Vionta en l'històric Pazo Baión (Vilanova de Arousa),
el celler que va pertànyer al conegut narcotraficant Laureano Oubiña i que va
ser embargada per l'Audiència Nacional. Freixenet, que ha mantingut la seva
marca elaborant-la en diversos cellers de lloguer, buscava instal·lacions
pròpies des que el celler d’Oubiña i la seva finca anessin subhastades i
adjudicades a la cooperativa Condes de Albarei. El Pla Nacional sobre Drogues
va acabar ingressant 15 milions d'euros amb aquesta operació al juny de 2008.
Freixenet ja havia establert el passat 10 d'abril una societat mercantil a Meaño,
la filial Cellers Vionta SL., participada al 100% per les caves de Sant Sadurní
d'Anoia. Vionta, una marca creada en 1995, està present en tot el mercat
espanyol, principalment a través del canal HORECA. Un 20% de les seves vendes
es realitzen en fins a 27 mercats internacionals, destacant el Regne Unit,
Mèxic i Estats Units. En la seva primera anyada, la del 1996, van elaborar
80.000 ampolles. L'últim exercici ho van tancar amb una producció de 280.000
ampolles “gràcies a l'estirada de les exportacions”, segons el director de
Comunicació de Freixenet, Pere Bonet. D'altra banda, Freixenet ha
desmentit que hagi posat a la venda la seva destacada filial de Bordeus, Yvon Mau.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada