divendres, 28 de juny del 2013

El sector espanyol del vi aposta per coordinar tots els mitjans per a la seva millor internacionalització


Les principals institucions i empreses relacionades amb el vi espanyol aposten per orientar tots els mitjans disponibles cap a uns objectius compartits i fer-ho d’ una forma coordinada per guanyar en eficàcia. Ministeri d'Agricultura, Secretària de Comerç i ICEX participen juntament amb la Federació Espanyola del Vi i l'Observatori Español del Mercat del Vi (OeMv) en una jornada que ha analitzat les oportunitats de mercat més favorables per als vins espanyols i els mitjans disponibles per aprofitar-les. El sector espanyol del vi, les xifres d’exportació del qual han crescut exponencialment en els últims anys, ha aconseguit agrupar entorn d’ una mateixa taula a totes les institucions i organismes relacionats amb la seva internacionalització, amb un objectiu compartit: millorar el valor de les exportacions. Així ho ha posat de manifest el president de l'Observatori Español del Mercat del Vi i de la Federació Espanyola del Vi (FEV), Xavier Pagès, qui ha posat l'accent en la necessitat actual de créixer als mercats mundials, amb l'embranzida de les marques i una imatge de prestigi. En una jornada organitzada aquest dimecres passat, el propi Observatori i la prestigiosa empresa de recerca de mercats britànica, Wine Intelligence, han explicat les oportunitats que s'obren als vins espanyols en mercats tant madurs com en països que més recentment s'estan convertint en grans importadors dels productes espanyols, com ara Xina o Rússia. En aquesta mateixa línia, des de la patronal del sector, la FEV, i l’OeMv, han explicat els avanços del grup de treball d'internacionalització que porta un any reunint-se i des del qual se segueixen d'a prop les exportacions als principals mercats mundials, amb l’objectiu d'aconseguir el 2020 els 3.288 milions d'euros de facturació exterior. Vendre una quantitat de vi semblant al que s’ha aconseguit vendre en aquests anys, però amb un preu mitjà molt superior i substituint vi a doll per vins envasats, són els objectius generals que es persegueixen.
            "Per a això es compta amb un ampli ventall de mesures de suport col·lectives i institucionals", segons ha informat l’OeMv, que han explicat amb detall representants del Ministeri d'Agricultura (MAGRAMA) i ICEX, així com instruments financers disponibles que s’han destacat per part de La Caixa. Des del MAGRAMA, s’han donat detalls del pla d'Internacionalització del sector agroalimentari espanyol recentment presentat pels ministres d'Agricultura i Economia, així com sobre les mesures de suport amb fons europeus per a la promoció i la inversió en el sector del vi. Des de  l’ICEX, s’han explicat els plans de promoció que
vénen desenvolupant-se des de fa anys sota el paraigua genèric de ‘Vins d'Espanya” i l'esforç de coordinació per, entre d’altres, coses, disposar d’un calendari únic d'actuacions promocionals als principals països, amb la finalitat de coordinar-les, treure'ls el màxim partit possible i no desorientar aperiodistes i importadors als mercats de destinació.
            Totes aquestes institucions i les organitzacions del propi sector del vi han destacat la necessitat de treballar en conjunt per potenciar al màxim el valor dels vins espanyols al món. Prop de desbancar a Itàlia com a primers exportadors mundials en volum, el repte per als propers anys és aconseguir una coordinació d'objectius i actuacions per elevar la imatge, els preus i la presència dels vins en tots els canals dels principals mercats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada