Les
principals institucions i empreses relacionades amb el vi espanyol aposten per orientar
tots els mitjans disponibles cap a uns objectius compartits i fer-ho d’ una
forma coordinada per guanyar en eficàcia. Ministeri d'Agricultura, Secretària de
Comerç i ICEX participen juntament amb la Federació Espanyola del Vi i
l'Observatori Español del Mercat del Vi (OeMv) en una jornada que ha analitzat
les oportunitats de mercat més favorables per als vins espanyols i els mitjans
disponibles per aprofitar-les. El sector espanyol del vi, les xifres d’exportació
del qual han crescut exponencialment en els últims anys, ha aconseguit agrupar entorn d’ una mateixa taula a totes les institucions
i organismes relacionats amb la seva internacionalització, amb un objectiu compartit:
millorar el valor de les exportacions. Així ho ha posat de manifest el president de l'Observatori
Español del Mercat del Vi i de la Federació Espanyola del Vi (FEV), Xavier
Pagès, qui ha posat l'accent en la necessitat actual de créixer als mercats mundials, amb l'embranzida de les
marques i una imatge de prestigi. En una jornada organitzada aquest dimecres
passat, el propi Observatori i la prestigiosa empresa de recerca de mercats
britànica, Wine Intelligence, han explicat les oportunitats que s'obren als
vins espanyols en mercats tant madurs com en països que més recentment s'estan convertint
en grans importadors dels productes espanyols, com ara Xina o Rússia. En aquesta
mateixa línia, des de la patronal del sector, la FEV, i l’OeMv, han explicat els avanços del grup de treball d'internacionalització
que porta un any reunint-se i des del qual se segueixen d'a prop les exportacions
als principals mercats mundials, amb l’objectiu d'aconseguir el 2020 els 3.288 milions d'euros
de facturació exterior. Vendre una quantitat de vi semblant al que s’ha
aconseguit vendre en aquests anys, però amb un preu mitjà molt superior i substituint vi a doll per vins
envasats, són els objectius generals que es persegueixen.
"Per
a això es compta amb un ampli ventall de mesures de suport col·lectives i institucionals", segons ha informat l’OeMv, que han explicat amb detall representants del Ministeri d'Agricultura (MAGRAMA) i ICEX, així com instruments financers disponibles que s’han destacat
per part de La Caixa. Des del MAGRAMA, s’han donat detalls del pla d'Internacionalització
del sector agroalimentari espanyol recentment presentat pels ministres
d'Agricultura i Economia, així com sobre les mesures de suport amb fons europeus per a la
promoció i la inversió en el sector del vi. Des de l’ICEX, s’han explicat els plans de promoció
que
vénen desenvolupant-se des de fa anys sota el paraigua genèric de ‘Vins d'Espanya” i l'esforç de coordinació per, entre d’altres, coses, disposar d’un calendari únic d'actuacions promocionals als principals països, amb la finalitat de coordinar-les, treure'ls el màxim partit possible i no desorientar aperiodistes i importadors als mercats de destinació.
Totes aquestes institucions i les organitzacions del propi sector del vi han destacat la necessitat de treballar en conjunt per potenciar al màxim el valor dels vins espanyols al món. Prop de desbancar a Itàlia com a primers exportadors mundials en volum, el repte per als propers anys és aconseguir una coordinació d'objectius i actuacions per elevar la imatge, els preus i la presència dels vins en tots els canals dels principals mercats.
vénen desenvolupant-se des de fa anys sota el paraigua genèric de ‘Vins d'Espanya” i l'esforç de coordinació per, entre d’altres, coses, disposar d’un calendari únic d'actuacions promocionals als principals països, amb la finalitat de coordinar-les, treure'ls el màxim partit possible i no desorientar aperiodistes i importadors als mercats de destinació.
Totes aquestes institucions i les organitzacions del propi sector del vi han destacat la necessitat de treballar en conjunt per potenciar al màxim el valor dels vins espanyols al món. Prop de desbancar a Itàlia com a primers exportadors mundials en volum, el repte per als propers anys és aconseguir una coordinació d'objectius i actuacions per elevar la imatge, els preus i la presència dels vins en tots els canals dels principals mercats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada