En el mercat no deixen d’irrompre nous productes d’ampolles espectaculars amb
carbònic als quals no se’ls pot anomenat vi i que costen més que molts caves. Un d’aquests exemples és l’Yllera
5inco.5 (5,80 euros). Com diu el seu nom és un refresc de vi de Rueda amb 5,5º
d’alcohol. Es recomana servir molt fred. El seu raïm es va
veremar de nit i es va fer maceració prefermentativa en fred per a extracció
d'aromes. El premsatge suau es va fer amb premsa pneumàtica de pulmó per a
l'obtenció del most que es va conservae a baixes temperatures fins a la seva
fermentació. La fermentació del most va ser parcial, paralitzant-la amb fred
quan va aconseguir 5.5º graus d'alcohol, “respectant així l'acidesa i dolçor
naturals del raïm i mantenint el CO2 originari de la fermentació”. Aquest
Verdejo Frizzante es va clarificar i embotellat en ampolla de cava amb
tancament de xapa. Des d’Yllera es diu que aquest producte sense DO presenta les
notes típiques de most del raïm verdejo: poma verda, notes cítriques, flors
blanques, pètals de rosa, notes minerals i meloses i fruits tropicals exòtics (maracuià,
pinya, litxi…) Potent en boca, amb un recorregut molt agradable (sabors dolços
amb una punta d'acidesa que li aporta frescor i nervi), amb una espurna de
carbònic que ho fa refrescant i perfecte per a qualsevol ocasió. Final llarg i
molt persistent”. Yllera també ha tret al mercat un 5inco.5 Rosé Frizzante (6,30
euros). S’elabora va partir d’ull de llebre de vinyes d’entre 25 i 40 anys.
Un altre exemple és
Martini Royale Blanco (10,10 eueos), un còctel amb carbònic preparat per a
servir directament (amb molt de gel i una mica de llima) que tampoc es pot
anomenar vi. De fet, és una beguda aromatitzada a base de vi (italià) que té
sulfits i que, preferentment, s’ha de consumir dins la setmana posterior a
obrir l’ampolla. Des de Martini es diu que “combina en equilibroi un aroma
afruitat i especiat amb les bombolles”. A l’ampolla es recomana: ‘Serve extra cold
on ice’. Té 8º. També des de Martini s’apunta que “després de la popularització
de còctels de gran èxit com el Còctel Dy Martini o el Negroni, Martini llança
el còctel Martini Royale en una versió preparada per servir. Aquesta és la nova
manera de prendre aquest combinat el sabor del qual té marcades reminiscències
de vi i transporta automàticament a la dolce vita italiana”. En alguns mercats
com a França, encara no a Espanya, ja ha sortit també en versió Rosato. Què
n’opineu d’aquesta nova tendència de mercat?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada