dimecres, 7 de març del 2012

Controvèrsia per publicitat a la Guia de Vins de Catalunya


Alguns consells reguladors de denominacions d'origen vitivinícoles catalanes han rebut amb sorpresa la que consideren controvertida proposta dels responsables de la Guia de Vins de Catalunya de cobrar-los publicitat genèrica de cada DO per mostra de vi puntuada. En alguna DO la quantitat a pagar podria situar-se al voltant dels 6 euros per mostra i any. La proposta ha estat traslladada als consells reguladors, a través de la Comissió de Promoció, pel mateix Institut Català de la Vinya i el Vi de la Generalitat (Incavi), institució que cedeix les instal·lacions de l'Escola de Viticultura i Enologia d'Espiells (Sant Sadurní d'Anoia) als autors de la guia. A la Comissió de Promoció també es van  exposar accions publicitàries a mitjans com El Periódico o La Vanguardia. Segons ha explicat el director general de l'Incavi, Jordi Bort, la proposta publicitària busca la continuïtat de la publicació. Ara sembla que la proposta es farà de forma individualitzada a cada consell regulador. L'edició del 2012 de la guia és obra de Silvia Naranjo i Jordi Alcover, el segell editorial és Editorial Pòrtic i es presenta com «Una anàlisi de la nova collita del vi català, amb el rigor i la imparcialitat de sempre». La guia conté 1.600 referències de vins, tastats a cegues i ordenats segons la puntuació. A la contraportada s'afegeix que "La guia de vins de Catalunya 2012 ofereix una anàlisi de la nova collita del vi català, amb el rigor i la imparcialitat de sempre. Enguany, la guia conté 1.600 referències de vins, tastats a cegues i ordenats segons la puntuació --com en anys anteriors--, però incorpora una secció estadística amb els 110 vins més ben puntuats, la nota mitjana de cada celler i cada DO, una secció dedicada als vins de pagès i nous espais com l’Alguer i el Rosselló, amb els quals compartim part de la nostra història agrària". Els seus autors la qualifiquen d'imprescindible i es ven a 24,50 €. A través de Facebook, els responsables de la guia ja han fet saber que han començat a enviar a les DO i als cellers la nova convocatòria del 2013. La proposta publicitària ha sorprès especialment després que la guia s'hagués anunciat afirmant que: Es tracta d'un manual exhaustiu i de referència, actualitzat anualment, que no conté publicitat i que ha estat elaborat per dos reconeguts professionals del món del vi que s’atreveixen a donar la seva opinió de manera clara.

1 comentari:

  1. El que han dit sempre que no accepten publicitat de celler, no que o accepten publicitat.

    ResponElimina