Alguns consells reguladors de denominacions d'origen vitivinícoles catalanes han rebut amb sorpresa la que consideren controvertida proposta dels responsables de la Guia de Vins de Catalunya de cobrar-los publicitat genèrica de cada DO per mostra de vi puntuada. En alguna DO la quantitat a pagar podria situar-se al voltant dels 6 euros per mostra i any. La proposta ha estat traslladada als consells reguladors, a través de la Comissió de Promoció, pel mateix Institut Català de la Vinya i el Vi de la Generalitat (Incavi), institució que cedeix les instal·lacions de l'Escola de Viticultura i Enologia d'Espiells (Sant Sadurní d'Anoia) als autors de la guia. A la Comissió de Promoció també es van exposar accions publicitàries a mitjans com El Periódico o La Vanguardia. Segons ha explicat el director general de l'Incavi, Jordi Bort, la proposta publicitària busca la continuïtat de la publicació. Ara sembla que la proposta es farà de forma individualitzada a cada consell regulador. L'edició del 2012 de la guia és obra de Silvia Naranjo i Jordi Alcover, el segell editorial és Editorial Pòrtic i es presenta com «Una anàlisi de la nova collita del vi català, amb el rigor i la imparcialitat de sempre». La guia conté 1.600 referències de vins, tastats a cegues i ordenats segons la puntuació. A la contraportada s'afegeix que "La guia de vins de Catalunya 2012 ofereix una anàlisi de la nova collita del vi català, amb el rigor i la imparcialitat de sempre. Enguany, la guia conté 1.600 referències de vins, tastats a cegues i ordenats segons la puntuació --com en anys anteriors--, però incorpora una secció estadística amb els 110 vins més ben puntuats, la nota mitjana de cada celler i cada DO, una secció dedicada als vins de pagès i nous espais com l’Alguer i el Rosselló, amb els quals compartim part de la nostra història agrària". Els seus autors la qualifiquen d'imprescindible i es ven a 24,50 €. A través de Facebook, els responsables de la guia ja han fet saber que han començat a enviar a les DO i als cellers la nova convocatòria del 2013. La proposta publicitària ha sorprès especialment després que la guia s'hagués anunciat afirmant que: Es tracta d'un manual exhaustiu i de referència, actualitzat anualment, que no conté publicitat i que ha estat elaborat per dos reconeguts professionals del món del vi que s’atreveixen a donar la seva opinió de manera clara.
El que han dit sempre que no accepten publicitat de celler, no que o accepten publicitat.
ResponElimina