El president del
Consell Comarcal de l’Alt Penedès, Francesc Olivella; el president del Consell
Comarcal del Baix Penedès, Joan Olivella, i el president del Consorci de
Promoció Turística de l’Alt Penedès, Santi Soler, van signar ahir dimarts un
acord conjunt per a la Coordinació i Planificació de la Promoció Enoturística
en les dues comarques. L’acte va tenir lloc al Vinseum, el Museu de les
Cultures del Vi de Catalunya, a Vilafranca del Penedès. Amb aquest acord, les
institucions es comprometen a treballar conjuntament en projectes de promoció
turística sota el paraigua d’Enoturisme Penedès, promoure aquesta marca i
impulsar l’adhesió d’ajuntaments i empreses que vulguin llançar o rellançar la
seva activitat turística.
Els dos consells
comarcals i el Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès, segons s’ha
informat des d’Enoturisme Penedès, aposten per “buscar fórmules que els
permetin crear complicitats i coordinar esforços en l’àmbit de l’enoturisme”.
Un dels compromisos adquirits en la signatura d’aquest acord és que totes les
parts s’implicaran a fer extensiva la proposta a la resta de comarques que
formen part de la DO Penedès (Garraf, Anoia, Baix Llobregat i Alt Camp) amb la
intenció de sumar el màxim d’esforços possibles al projecte.
L’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, va
destacar ahir la importància que té aquesta signatura entre l’Alt Penedès i el
Baix Penedès: “és una molt bona notícia. Tot allò que vagi en la direcció de
reforçar els territoris que formem la vegueria Penedès és de vital importància
pel nostre futur, i per la nostra identitat.” En el seu discurs de benvinguda, Pere
Regull, va insistir en el paper fonamental que també “té el sector privat en
aquest recorregut. Hem d’anar junts per construir l’envoltori d’aquesta estructura
que donarà força i entitat a tota la nostra cultura, la del nostre territori, i
donarà garantia a la nostra veu.”
D’altra banda, davant
un centenar d’assistents, el president del Consorci de Promoció Turística de
l’Alt Penedès, i Núria Sala, directora de l’entitat, van presentar ahir el pla
d’accions d’Enoturisme Penedès per l’any 2013, que contempla totes les
activitats i tasques planificades al voltant de la marca Enoturisme Penedès, i
que per aquest 2013, segueixen incidint en “la millora i competitivitat” tant
de la destinació com de les empreses membres del club, en la promoció i la
comunicació, en la gestió i planificació del territori, i sobretot en l’aposta
més important d’aquest 2013: la comercialització.
Enoturisme Penedès incorpora
aquest any 16 noves empreses al club, xifra que representa un increment de
quasi el 10% i que fixa el nombre de membres en 176. Respecte a la qualitat se
segueix apostant pel Sistema Integral de Qualitat Turística (Sicted), que
continua creixent en nombre d’empreses, fins a les 31 actualment certificades.
A més a més, Rutas del Vino de España continuarà certificant d’Enoturisme Penedès.
Altres aspectes a destacar en l’àmbit de la competitivitat i la millora són la
creació de nous espais d’informació turística complementaris a la xarxa
d’oficines actuals i una clara aposta per mantenir la formació, centrada aquest
any en la creació de producte, la comercialització i els serveis turístics.
Quant a la
promoció, comunicació i comercialització, es destaca el llançament del nou web
i de la nova plataforma de comercialització, una eina que permetrà
comercialitzar tant productes com paquets combinats a públic final o a
agències, i on les mateixes empreses podran donar d’alta les seves propostes.
Enoturisme Penedès, segons s’ha manifestat,
seguirà comptant amb un servei de comunicació i premsa i amb l’edició dels
diferents materials promocionals, incentivant la comunicació a través dels
canals digitals i xarxes socials, tant propis com de tercers, i assistint a
fires tant nacionals com internacionals, així com participant en tot tipus de
fam trips, press trips, blog trips i workshops. Des d’Enoturisme Penedès,
paral·lelament, es seguirà impulsant esdeveniments com el Dia Europeu de
l’Enoturisme, la Música als cellers, o la participació en esdeveniments de
rellevància del nostre territori com Cavatast, Caixa Penedès Vijazz, Fira del
Gall... A nivell de la gestió i planificació del territori, Enoturisme Penedès,
seguirà treballant en l’Observatori Turístic, així com amb el Club de Turisme
Gastronòmic de l’Agència Catalana de Turisme, el Barcelona Province Convention
Bureau, Cercle de Turisme de la Diputació de Barcelona i Rutas del Vino de
España. Es destaca també que durant el segon semestre del 2013 està previst que
s’inauguri la nova seu del Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès (km
0 d’Enoturisme Penedès), així com els diferents enomiradors del projecte
Miravinya del Penedès.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada