dimecres, 13 de febrer del 2013

L'Alt Penedès i el Baix Penedès sumen esforços per la promoció enoturística




El president del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, Francesc Olivella; el president del Consell Comarcal del Baix Penedès, Joan Olivella, i el president del Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès, Santi Soler, van signar ahir dimarts un acord conjunt per a la Coordinació i Planificació de la Promoció Enoturística en les dues comarques. L’acte va tenir lloc al Vinseum, el Museu de les Cultures del Vi de Catalunya, a Vilafranca del Penedès. Amb aquest acord, les institucions es comprometen a treballar conjuntament en projectes de promoció turística sota el paraigua d’Enoturisme Penedès, promoure aquesta marca i impulsar l’adhesió d’ajuntaments i empreses que vulguin llançar o rellançar la seva activitat turística.
Els dos consells comarcals i el Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès, segons s’ha informat des d’Enoturisme Penedès, aposten per  “buscar fórmules que els permetin crear complicitats i coordinar esforços en l’àmbit de l’enoturisme”. Un dels compromisos adquirits en la signatura d’aquest acord és que totes les parts s’implicaran a fer extensiva la proposta a la resta de comarques que formen part de la DO Penedès (Garraf, Anoia, Baix Llobregat i Alt Camp) amb la intenció de sumar el màxim d’esforços possibles al projecte.
 L’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, va destacar ahir la importància que té aquesta signatura entre l’Alt Penedès i el Baix Penedès: “és una molt bona notícia. Tot allò que vagi en la direcció de reforçar els territoris que formem la vegueria Penedès és de vital importància pel nostre futur, i per la nostra identitat.” En el seu discurs de benvinguda, Pere Regull, va insistir en el paper fonamental que també “té el sector privat en aquest recorregut. Hem d’anar junts per construir l’envoltori d’aquesta estructura que donarà força i entitat a tota la nostra cultura, la del nostre territori, i donarà garantia a la nostra veu.”
D’altra banda, davant un centenar d’assistents, el president del Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès, i Núria Sala, directora de l’entitat, van presentar ahir el pla d’accions d’Enoturisme Penedès per l’any 2013, que contempla totes les activitats i tasques planificades al voltant de la marca Enoturisme Penedès, i que per aquest 2013, segueixen incidint en “la millora i competitivitat” tant de la destinació com de les empreses membres del club, en la promoció i la comunicació, en la gestió i planificació del territori, i sobretot en l’aposta més important d’aquest 2013: la comercialització.
Enoturisme Penedès incorpora aquest any 16 noves empreses al club, xifra que representa un increment de quasi el 10% i que fixa el nombre de membres en 176. Respecte a la qualitat se segueix apostant pel Sistema Integral de Qualitat Turística (Sicted), que continua creixent en nombre d’empreses, fins a les 31 actualment certificades. A més a més, Rutas del Vino de España continuarà certificant d’Enoturisme Penedès. Altres aspectes a destacar en l’àmbit de la competitivitat i la millora són la creació de nous espais d’informació turística complementaris a la xarxa d’oficines actuals i una clara aposta per mantenir la formació, centrada aquest any en la creació de producte, la comercialització i els serveis turístics.
Quant a la promoció, comunicació i comercialització, es destaca el llançament del nou web i de la nova plataforma de comercialització, una eina que permetrà comercialitzar tant productes com paquets combinats a públic final o a agències, i on les mateixes empreses podran donar d’alta les seves propostes.
Enoturisme Penedès, segons s’ha manifestat, seguirà comptant amb un servei de comunicació i premsa i amb l’edició dels diferents materials promocionals, incentivant la comunicació a través dels canals digitals i xarxes socials, tant propis com de tercers, i assistint a fires tant nacionals com internacionals, així com participant en tot tipus de fam trips, press trips, blog trips i workshops. Des d’Enoturisme Penedès, paral·lelament, es seguirà impulsant esdeveniments com el Dia Europeu de l’Enoturisme, la Música als cellers, o la participació en esdeveniments de rellevància del nostre territori com Cavatast, Caixa Penedès Vijazz, Fira del Gall... A nivell de la gestió i planificació del territori, Enoturisme Penedès, seguirà treballant en l’Observatori Turístic, així com amb el Club de Turisme Gastronòmic de l’Agència Catalana de Turisme, el Barcelona Province Convention Bureau, Cercle de Turisme de la Diputació de Barcelona i Rutas del Vino de España. Es destaca també que durant el segon semestre del 2013 està previst que s’inauguri la nova seu del Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès (km 0 d’Enoturisme Penedès), així com els diferents enomiradors del projecte Miravinya del Penedès.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada