dimarts, 26 de febrer de 2013

54 restaurants de 22 municipis del Maresme, el Vallès Oriental i el Barcelonès, a les Jornades Gastronòmiques del Vi DO Alella




Les Jornades Gastronòmiques del Vi DO Alella segueixen creixent i ampliant el seu àmbit d’influència. Una cinquantena de restaurants de vint-i-dos municipis del Maresme, el Vallès Oriental i el Barcelonès ofereixen durant tot el mes de març les seves propostes culinàries harmonitzades amb vins de la DO Alella. “Tot i la dura situació del panorama econòmic actual”, aquestes Jornades organitzades pel Consorci DO Alella es consoliden amb la participació de 54 restaurants i aconsegueixen expandir-se més enllà del territori DO Alella incorporant, per primera vegada, restaurants dels municipis de les dues capitals de comarca, Mataró i Granollers, a més d’un restaurant de la ciutat de Barcelona, com s’ha informat des de l’Ajuntament d’Alella.
            L’alcalde d’Alella i president del Consorci DO, Andreu Francisco, ha presentat aquest dimarts el contingut de les Jornades acompanyat del regidor de Promoció Econòmica del Masnou, Joaquim Fàbregas. A la roda de premsa, celebrada al restaurant La Cuina dels Capitans del Masnou, el president del Consorci organitzador ha destacat que l’edició d’enguany “suposa la consolidació d’un projecte iniciat fa nou anys pels ajuntaments d’Alella, el Masnou, Teià i Montgat” que va iniciar un nou període a partir de l’any 2011 quan el Consorci DO es fa càrrec de l’organitza i amplia l’àmbit de influència. Andreu Francisco ha reconegut que perquè un projecte d’aquestes característiques es pugui desenvolupar és fonamental la complicitat de les administracions i del sector privat. En aquest sentit ha destacat que tot i el moment de crisi s’ha aconseguit mantenir 54 restaurants, la mateixa xifra de 2011, i ampliar el territori de referència arribant fins a les capitals del Maresme i del Vallès Oriental i a Barcelona.
            L’objectiu de les Jornades és múltiple. Per una banda es treballa per “generar sentiment de pertinença del ciutadà dels municipis que integren la DO Alella envers la seva denominació d’origen i, per l’altre, l’esdeveniment contribueix que els restaurants de la zona nodreixin les seves cartes de vins del territorio”. A més, “tot plegat dinamitza l’economia local, una qüestió vital, especialment en temps de crisi”. Els municipis de la DO Alella es caracteritzen per una alta concentració de restaurants de qualitat, alguns dels quals han esdevingut referència tant al Maresme i el Vallès, com per als ciutadans del Barcelonès.
“En un moment que la tendència en la restauració, a nivell mundial, consisteix en apostar per aquells productes que s’han produït a poca distància, els vins DO Alella tenen cada vegada una presència més important a l’oferta gastronòmica del territori. I és que quan el turista, bé sigui estranger o de proximitat, visita aquest territori, cada vegada més, demana consumir productes de la zona i vins amb Denominació d’Origen Alella”, segons l’Ajuntament d’Alella.
            L’oferta gastronòmica i de vins de les Jornades és “ben variada i adequada a tots el gustos i butxaques”. Els preus dels menús oscil·len entre els 20 i els 50 euros i els vins es serveixen en copes, de manera que els comensals poden degustar més varietats de vins amb els menús. Per ajudar els restaurants a triar les seves harmonies, el Consorci va organitzar al gener una trobada entre els vuit cellers de la DO Alella i els restaurants per tal de posar en contacte els dos sectors i facilitar els restauradors l’elecció dels vins que millor s’avenen amb les seves propostes culinàries.
            Els municipis DO Alella participants són: Alella, Cabrils, El Masnou, Martorelles, Montgat, Montornès del Vallès, Premià de Mar, La Roca del Vallès, Sant Fost de Campsentelles, Teià, Tiana, Vallromanes, Vilanova del Vallès i Vilassar de Dalt. Els municipis de l’entorn de la DO Alella participants són: Barcelona, Granollers, Mataró, Montmeló, Pineda de Mar, Vilassar de Mar, Arenys de Munt i Canet de Mar. Els restaurants d’aquestes localitats que s’han sumat a les jornades perquè consideren que aquesta iniciativa   els brinda una oportunitat de negoci, aprofitant la qualitat i reconeixement que, cada dia més, tenen els vins de proximitat... els de la Denominació d’Origen Alella.
            La campanya de promoció de les Jornades es recolza amb l'edició de 33.000 fulletons amb la informació de tots els menús que s'ofereixen i una presentació, que enguany, ha estat encarregada a Montse Velasco, Nas d'Or 2011 i sommelier del restaurant La Cuina del Guinardó de Barcelona, el primer de la capital catalana que s'ha sumat a aquesta iniciativa. També s'han editat 21.600 punts de llibre, 400 per a cada restaurant, amb informació personalitzada de cada establiment i mig miler de cartells.

Més informació a www.doalella.cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada