diumenge, 20 de maig del 2012

Màxima nota en un projecte acadèmic d'una vilanovina per a Pinord


El pla de comunicació online presentat per la vilanovina Gemma Mompart ha obtingut una matrícula d'honor en el Postgrau de Community Manager i Social Media de la Universitat de Barcelona. A finals d'abril, va concloure la 2ª edició del Postgrau de Community Manager i Social Media, que imparteix l'Institut de Formació Contínua IL3 de la Universitat de Barcelona. Una iniciativa pionera que apropa el món universitari a la realitat de les noves formes de comunicació a Internet. El director del postgrau, Marc Vidal, és, segons Mompart, "tot un referent a l'hora de detectar tendències en economia digital i comunicació a la xarxa". El treball final del postgrau ha estat realitzat prenent com a model una empresa vitivinícola de llarga tradició al Penedès, el celler Pinord. El projecte de comunicació inclou un estudi exhaustiu de blocs, vinoteques, clubs de vins i comunitats online. Proposa accions innovadores de màrqueting a les xarxes socials, que preveuen l'ús d'aplicacions per a mòbils amb geolocalització, personalització de les etiquetes de les ampolles de vi, l'ús del codi QR per ampliar i compartir la informació de producte, a més de propostes de cata amb networking, entre d'altres fòrmules de promoció. El sector vitivinícola està aprofitant el mercat creixent que suposa la venda online per ampliar el seu volum de facturació a través d'aquest nou canal de distribució. Segons la revista Alimarket(1), a finals de 2011, un 40% de las companyies vitivinícolas venien per Internet, la qual cosa representava un volum de negoci de 80 milions d'euros a Espanya, amb un creixement anual de entre el 30% i el 50%. Gemma Mompart és experta en màrqueting i comunicación, orientada al social media i community management.

Referències:
(1)Castillo, M. El consumo de vino en España, una realidad compleja. Revista Alimarket, ISSN 1134-8151, nº 256, pp. 8-11, 15 diciembre 2011.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada