El
pla de comunicació online presentat per la vilanovina Gemma Mompart ha obtingut una
matrícula d'honor en el Postgrau de Community Manager i Social Media de
la Universitat de Barcelona. A finals d'abril, va
concloure la 2ª edició del Postgrau de Community Manager i Social Media,
que imparteix l'Institut de Formació Contínua IL3 de la Universitat de
Barcelona. Una iniciativa pionera que apropa el món universitari a la
realitat de les noves formes de comunicació a Internet. El director del
postgrau, Marc Vidal, és, segons Mompart, "tot un referent a l'hora de detectar tendències
en economia digital i comunicació a la xarxa". El treball
final del postgrau ha estat realitzat prenent com a model una empresa
vitivinícola de llarga tradició al Penedès, el celler Pinord. El projecte de comunicació inclou un estudi exhaustiu
de blocs, vinoteques, clubs de vins i comunitats online. Proposa accions
innovadores de màrqueting a les xarxes socials, que preveuen l'ús
d'aplicacions per a mòbils amb geolocalització, personalització de les
etiquetes de les ampolles de vi, l'ús del codi QR per ampliar i
compartir la informació de producte, a més de propostes de cata amb
networking, entre d'altres fòrmules de promoció. El
sector vitivinícola està aprofitant el mercat creixent que suposa la
venda online per ampliar el seu volum de facturació a través d'aquest
nou canal de distribució. Segons la revista Alimarket(1), a finals de
2011, un 40% de las companyies vitivinícolas venien per Internet, la
qual cosa representava un volum de negoci de 80 milions d'euros a
Espanya, amb un creixement anual de entre el 30% i el 50%. Gemma Mompart és experta en màrqueting i comunicación, orientada al social media i community management.
Referències:
(1)Castillo,
M. El consumo de vino en España, una realidad compleja. Revista
Alimarket, ISSN 1134-8151, nº 256, pp. 8-11, 15 diciembre 2011.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada