dimarts, 8 maig de 2012

La DO Empordà supera per primer cop els 4 milions d'ampolles venudes




La Denominació d'Origen Empordà ha superat, per primera vegada a la seva història, els quatre milions d'ampolles venudes en un mateix exercici, segons ha informat Europa Press. Va comercialitzar el 2011 un total de 4.166.559 unitats, el que li permet mantenir un creixement consolidat en els últims quatre anys de més del 18%. Des del 2008, els vins de la denominació empordanesa han guanyat prestigi i reconeixement nacional i internacional i cada vegada s'estan introduint amb més força a les cartes de restaurants de gamma alta, ha informat el president de la DO Empordà, Josep Blanch, en roda de premsa.  El membre de la comissió de promoció de la DO Empordà, Xavier Albertí, ha concretat que el mercat de les comarques gironines continua sent el principal consumidor dels vins de l'Empordà, amb un 34% de les ampolles venudes en aquesta demarcació; la resta de Catalunya, amb un 27% del total, és el segon territori que més consumeix vins de la DO. La resta d'Espanya, amb un 14%, i les exportacions, amb un 20%, són les destinacions de la resta de vins empordanesos, mantenint uns percentatges similars als últims anys; el 5% restant del total de la producció es ven directament als cellers. Per tipus de vi, el negre és el més venut i el que ha experimentat un creixement més alt, passant d'1,8 milions d'ampolles del 2008 als 2,3 milions de l'any passat; el blanc ha passat de les 900.000 unitats del 2008 als 1,2 milions del 2011 i el rosat ha mantingut unes vendes estables, rondant les 500.000. "Els resultats estan molt bé i sempre ens fixem un augment sostingut, ja que el que volem és la consolidació del producte", ha apuntat Blanch.
            Un dels objectius que es marca la DO Empordà, segons el despatx d’Europa Press, és potenciar l'enoturisme als cellers de les comarques de l'Alt i el Baix Empordà, i per aquesta raó estan treballant en un pla estratègic que estarà llest en un homòleg de mesos. "Tenim un factor determinant i objectiu, que estem en un territori amb un potencial gastronòmic molt important que pot ajudar-nos en aquest tema", ha afirmat Albertí.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada