dimarts, 26 de març de 2013

Paquet enoturístic a Vilafranca que conjuga cultura del vi, enogastronomia i patrimoni històric i castells



A Vilafranca del Penedès s’ha presentat la nova iniciativa ‘Maridatge Casteller’. Vincula el departament d'eoturisme de Bodegas Torres, el Patronat Municipal de Comerç i Turisme, els Castellers de Vilafranca i el Vinseum. Com explicava la regidora i presidenta del Patronat Municipal de Comerç i Turisme, M. Dolors Rius, “l'objectiu és crear complicitats i coordinar esforços en l'àmbit de l'enoturisme, presentant un pack enoturístic singular que conjuga cultura del vi, enogastronomia i patrimoni històric i castells. Volem reforçar Vilafranca com a destinació turística i el pack Maridatge Casteller ens pot ajudar molt”. El pack va dirigit a grups, famílies i operadors turístics dels mercats nacionals i internacionals que volen viure una experiència enoturística diferent, gaudint d'una manera directa allò més històric i popular de les terres penedesenques: el vi i els castells. Per tal d'accedir al mercat internacional, l'activitat es podrà realitzar no només en català i castellà, sinó també en anglès, francès, alemany i rus. L'empresa Miguel Torres serà qui centralitzarà les contractacions dels serveis i les reserves del Tour, que tindrà un preu de 46'85€ quan se'n faci la compra a través d'una agència o touroperadors, i un preu de 55€ quan es tracti de particulars -10 persones mínim-.
            Aquest paquet turístic tindrà la particularitat que només es podrà fer els dimecres i els divendres durant els mesos que van de maig a octubre, per tal de coincidir amb la temporada d'assaigs dels Castellers de Vilafranca. A la presentació hi van assistir Mireia Beumala, d'enoturisme de Miguel Torres, SA; Xavier Fornos, director de Vinseum; Pilar Yagüe, directora del Patronat Municipal de Comerç i Turisme; Ton Colet, gerent de la Taverna de Vinseum i Josep Cabré, president dels Castellers de Vilafranca. La visita s'iniciarà a les 15.30h amb una visita a Torres, al celler de Pacs, per descobrir el món de l'enoturisme; seguidament es visitarà el VINSEUM, reobert després de les obres al Palau Reial, amb final amb degustació de vi o de cava; després es visitarà el centrehistòric de Vilafranca (Santa Maria, campanar, Casa Gumà, església i claustre de Sant Francesc, Sant Joan, Casa de la Vila, Casa Miró i Casa Guasch i centre comercial); a continuació es tornarà a la Taverna del VINSEUM on es farà un maridatge de vins de la DO Penedès amb plats i productes de la terra; i finalment cap a les 20.30h es visitarà un assaig dels Castellers de Vilafranca a Cal Figarot, on es projectarà un audiovisual sobre la colla i es podrà participar voluntàriament en l'assaig. La proposta turística s'acabaria cap a les 23 hores. La proposta Maridatge Casteller es va presentar a FITUR (Fira Internacional de Turisme), el passat mes de gener a Madrid. En aquella ocasió, la promoció anava dirigida a operadors turístics del mercat rus. També es va presentar a l'Agència Catalana de Turisme i a la Diputació de Barcelona. La proposta ha tingut molt bona acollida entre aquestes dues institucions, que col·laboraran en la promoció.
            L'Agencia Catalana de Turisme organitza –del 9 al 14 d'abril- un Fam Trip (viatge de familiarització) en què participaran sis periodistes nord-americans. El programa d'aquest Fam Trip contempla la visita a Barcelona ciutat, la Costa Daurada i la Costa de Barcelona,  i el dia 12 serà dedicat a gaudir de l'experiència Maridatge Casteller. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada