A Vilafranca del Penedès
s’ha presentat la nova iniciativa ‘Maridatge Casteller’. Vincula el departament
d'eoturisme de Bodegas
Torres, el Patronat Municipal de
Comerç i Turisme, els Castellers
de Vilafranca i el Vinseum. Com
explicava la regidora i presidenta del Patronat Municipal de Comerç i Turisme, M.
Dolors Rius, “l'objectiu és crear complicitats i coordinar esforços en l'àmbit
de l'enoturisme, presentant un pack enoturístic singular que conjuga cultura
del vi, enogastronomia i patrimoni històric i castells. Volem reforçar
Vilafranca com a destinació turística i el pack Maridatge Casteller ens pot
ajudar molt”. El pack va dirigit a grups, famílies i operadors turístics dels
mercats nacionals i internacionals que volen viure una experiència enoturística
diferent, gaudint d'una manera directa allò més històric i popular de les
terres penedesenques: el vi i els castells. Per tal d'accedir al mercat
internacional, l'activitat es podrà realitzar no només en català i castellà,
sinó també en anglès, francès, alemany i rus. L'empresa Miguel Torres serà qui
centralitzarà les contractacions dels serveis i les reserves del Tour, que
tindrà un preu de 46'85€ quan se'n faci la compra a través d'una agència o
touroperadors, i un preu de 55€ quan es tracti de particulars -10 persones
mínim-.
Aquest paquet turístic tindrà la
particularitat que només es podrà fer els dimecres i els divendres durant els
mesos que van de maig a octubre, per tal de coincidir amb la temporada
d'assaigs dels Castellers de Vilafranca. A la presentació hi van assistir
Mireia Beumala, d'enoturisme de Miguel Torres, SA; Xavier Fornos, director de
Vinseum; Pilar Yagüe, directora del Patronat Municipal de Comerç i Turisme; Ton
Colet, gerent de la Taverna de Vinseum i Josep Cabré, president dels Castellers
de Vilafranca. La visita s'iniciarà a les 15.30h amb una visita a Torres, al
celler de Pacs, per descobrir el món de l'enoturisme; seguidament es visitarà
el VINSEUM, reobert després de les obres al Palau Reial, amb final amb
degustació de vi o de cava; després es visitarà el centrehistòric de Vilafranca
(Santa Maria, campanar, Casa Gumà, església i claustre de Sant Francesc, Sant
Joan, Casa de la Vila, Casa Miró i Casa Guasch i centre comercial); a continuació
es tornarà a la Taverna del VINSEUM on es farà un maridatge de vins de la DO
Penedès amb plats i productes de la terra; i finalment cap a les 20.30h es
visitarà un assaig dels Castellers de Vilafranca a Cal Figarot, on es
projectarà un audiovisual sobre la colla i es podrà participar voluntàriament
en l'assaig. La proposta turística s'acabaria cap a les 23 hores. La proposta Maridatge
Casteller es va presentar a FITUR (Fira Internacional de Turisme), el passat
mes de gener a Madrid. En aquella ocasió, la promoció anava dirigida a
operadors turístics del mercat rus. També es va presentar a l'Agència Catalana
de Turisme i a la Diputació de Barcelona. La proposta ha tingut molt bona
acollida entre aquestes dues institucions, que col·laboraran en la promoció.
L'Agencia Catalana de Turisme
organitza –del 9 al 14 d'abril- un Fam Trip (viatge de familiarització) en què
participaran sis periodistes nord-americans. El programa d'aquest Fam Trip
contempla la visita a Barcelona ciutat, la Costa Daurada i la Costa de
Barcelona, i el dia 12 serà dedicat a
gaudir de l'experiència Maridatge Casteller.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada