divendres, 15 de març del 2013

Intens aroma de temporada, amb Jose Gallego i Raventós i Blanc Reserva de la Finca 2007




No és la primera vegada que parlo en aquest blog del meu restaurant preferit, i espero que no sigui la darrera. Em refereixo al meravellós Koy Shunka (intens aroma de temporada en japonès). Ahir vaig tornar a asseurem delerós per sopar a la barra, davant d’Hideki Matsuhisa (el de l'anunci d'Estrella Damm), i vaig tornar a sortir emocionat tres hores després amb el menú (g)astronòmic. O sigui, un cop més vaig tornar a veure les estrelles amb un menú gastronòmic que, a la vegada, és astronòmic. Em va voler acompanyar el restaurador vilanoví Jose Gallego, incapaç de menjar res cru abans de conèixer el que surt de la cuina (Quim Casademont) d’aquesta meravella del carrer Copons de Barcelona. Vam començar amb una sopa de miso (composada per dos ingredients: el dashi (caldo de peix), que és la base de la sopa, i el miso (pasta aromatitzada de soja) que és disolt en el dashi; tofu amb un castell de focs d’artifici  de sabors aportat per l’eriçó de mar; exquisits pèsols de llavaneres amb un gustossíssim moll ben desespinat (Hideki em va tornar a alliçonar sobre la conveniència de curar alguns peixos frescos); la mariscada Koy Shunka (percebe, una estratosfèrica escopinya, un millor calamar, cloïssa, gelidificació del caldo de la cloïssa, navalla, un diminut popet i calçot); cloïsses amb tirabecs al punt just de cocció amb sake; sashimi; dues excelses gambes vermelles al punt de cocció amb un cap que és tota una explosió de sabors; vedella de la raça Wagyu (però de Burgos) que es desfà com la mantega; sushi (el d’anguila i el toro sense banyes són magistrals) i, de postres, mochi. Tot plegat ho vam regar amb cava, un madur però elegant (el carbònic molt ben integrat) Raventós i Blanc Reserva de la Finca 2007 (xarel·lo, macabeu, parellada, chardonnay i pinot noir). Destaquen notes a pastisseria però també cítriques en aquest molt bon cava amb cert greix. Hideki ha aconseguit que no em cansi d'anar a un mateix restaurant. Ja compto els dies que em falten per tornar-hi d'aquí a un mes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada