dijous, 21 de març del 2013

Enoturisme Penedès aposta per “tematitzar la seva oferta turística amb els principals atractius del territori per cada època de l'any”




La principal novetat en promoció turística que presenta el Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès per aquest 2013 per Enoturisme Penedès ha estat la selecció i la identificació d’alguns dels principals atractius turístics que presenta el Penedès al llarg de l’any. Aquests atractius s’han seleccionat com a eixos sobre els que s’ha de desenvolupar la comunicació i la creació de productes pensats de cara als potencials turistes i visitants. Aquesta estratègia, segons fonts del Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès, “permet a les empreses, per una banda, crear els seus productes al voltant d’aquests eixos i, per altra, permet al Consorci donar a conèixer els atractius del territori durant cada època de l’any”. Per aquest 2013, els principals atractius que es fomentaran són les activitats a l’aire lliure, que sota el crit ‘Postals de vinya del Penedès’, vol fomentar tot tipus d’activitats que es poden dur a terme principalment als mesos de primavera, com poden ser el senderisme, cicloturisme, btt, passejades, excursions a cavall, o amb qualsevol tipus de vehicle pel territori. El ric patrimoni cultural i festiu de la comarca, es potenciarà durant els mesos d’estiu, i sota l’eslògan “Mou-te a ritme del Penedès” potenciarà que els turistes i visitants s’acostin al territori, per conèixer des dels castells, fins als diferents festivals d’estiu, sense deixar de banda les festes d’arrel tradicional que es duen a terme a cada un de les seves poblacions. ‘Temps de Verema al Penedès’, com indica el seu nom, protagonitzarà el final de l’estiu i el principi de la tardor, “època en que des de temps ancestrals, els cellers bullen any rera any amb la verema i l’elaboració dels seus vins”. Sant Sadurní acull el Cavatast i alguns cellers obren les seves portes per viure la verema o realitzar-hi taller. L’hivern, i la seva variada i rica gastronomia a les comarques del Penedès, obrirà les portes a “Penedès Tasta’l”, on la gastronomia i els vins prendran el protagonisme i esdevindran l’atractiu d’aquesta època de l’any.

            Aquesta “clara aposta” per seguir millorant amb l’orientació al turista i al visitant, “ha de permetre, per una banda, que aquest pugui disposar d’una oferta rica i variada de qualitat durant tot l’any i, en segon terme, que les empreses puguin preparar les seves propostes al llarg de l’any per tal de ser comercialitzades tant directament com a través de tercers”. El Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès està enllestint el nou web d’ Enoturisme Penedès, que estarà disponible el proper mes d’abril, des d’on es comercialitzaran directament productes i propostes dels membres del club Enoturisme Penedès.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada