Avui he llegit unes assenyadíssimes declaracions fetes a Efe Agro per part del president del Consell Regulador de la Denominació d'Origen Somontano, Mariano Beroz, que creu que la 'Marca Espanya', "que té una debilitat que hem de solucionar", ha d'associar-se a productes i, en concret, a "vins de qualitat mitjana-alta, i no al toro, la pandereta ni al vi més barat".
En l'esmentada entrevista a Efeagro, el president de la DO d'Osca s'ha mostrat convençut de la necessitat que "a qualitat es converteixi en una eina de màrqueting de la 'Marca Espanya''. “La qualitat és un valor que cal exportar i també mantenir a Espanya, on el 70 % de les vendes de vi en restaurants, gran distribució i tendes especialitzades correspon a un perfil de consum mitjà-alt”, ha explicat. El president d'aquesta denominació opina que, després de la crisi, “els primers vins que es recuperaran són els que segueixen en les cartes dels restaurants”, i assegura que per això és tan important “cuidar la imatge de marca, tant privada com a col·lectiva”.
Mariano Beroz també reconeix, pel que fa a la DO Somontano, que “vam cometre un pecat de joventut: vam créixer de forma exagerada fa anys i hem sofert amb els excedents”. També afegeix Beroz que “ara, que tornem a tenir equilibri, cal consolidar-ho al llarg dels propers tres o quatre anys, fent cas de la demanda real i no de les expectatives”. En relació a la caiguda del consum de vi a Espanya, que s'ha vist compensada per l'increment de les exportacions, ha indicat que el primer país del món en nombre d'hectàrees de vinyer hauria de marcar-se com a objectiu que "tota la cadena de valor de l'activitat es quedés al territori". Entre les polítiques que defensa ha esmentat que “no pugi la fiscalitat per al sector, de tal forma que pugui consolidar-se, la qual cosa al seu torn repercutiria en la riquesa interior del país i faria als cellers espanyols més competitives als mercats exteriors”. També ha apuntat que la DO Somontano està capejant ben la crisi ja que manté un “bon posicionament en restauració i alimentació' i no ha baixat vendes, al que cal sumar que 'els cellers han dedicat recursos tècnics a buscar nous mercats aprofitant en gran mesurada les ajudes europees”. Cada vegada més hi ha “més internacionalització en el negoci del vi i una DO com Somontano sempre intenta tenir una bona relació qualitat-preu i no situar-se a la base de la piràmide”, ha precisat.
En l'esmentada entrevista a Efeagro, el president de la DO d'Osca s'ha mostrat convençut de la necessitat que "a qualitat es converteixi en una eina de màrqueting de la 'Marca Espanya''. “La qualitat és un valor que cal exportar i també mantenir a Espanya, on el 70 % de les vendes de vi en restaurants, gran distribució i tendes especialitzades correspon a un perfil de consum mitjà-alt”, ha explicat. El president d'aquesta denominació opina que, després de la crisi, “els primers vins que es recuperaran són els que segueixen en les cartes dels restaurants”, i assegura que per això és tan important “cuidar la imatge de marca, tant privada com a col·lectiva”.
Mariano Beroz també reconeix, pel que fa a la DO Somontano, que “vam cometre un pecat de joventut: vam créixer de forma exagerada fa anys i hem sofert amb els excedents”. També afegeix Beroz que “ara, que tornem a tenir equilibri, cal consolidar-ho al llarg dels propers tres o quatre anys, fent cas de la demanda real i no de les expectatives”. En relació a la caiguda del consum de vi a Espanya, que s'ha vist compensada per l'increment de les exportacions, ha indicat que el primer país del món en nombre d'hectàrees de vinyer hauria de marcar-se com a objectiu que "tota la cadena de valor de l'activitat es quedés al territori". Entre les polítiques que defensa ha esmentat que “no pugi la fiscalitat per al sector, de tal forma que pugui consolidar-se, la qual cosa al seu torn repercutiria en la riquesa interior del país i faria als cellers espanyols més competitives als mercats exteriors”. També ha apuntat que la DO Somontano està capejant ben la crisi ja que manté un “bon posicionament en restauració i alimentació' i no ha baixat vendes, al que cal sumar que 'els cellers han dedicat recursos tècnics a buscar nous mercats aprofitant en gran mesurada les ajudes europees”. Cada vegada més hi ha “més internacionalització en el negoci del vi i una DO com Somontano sempre intenta tenir una bona relació qualitat-preu i no situar-se a la base de la piràmide”, ha precisat.
Entre les iniciatives desenvolupades a Espanya ha destacat la bona marxa de la Ruta del Vi en la denominació, “una magnífica eina de màrqueting” que permet als amants del vi visitar els cellers, allotjar-se en elles, conèixer la comarca, la seva artesania i fins a les almazaras del lloc. En relació a l'organització comunitària del mercat del vi, s'ha mostrat “en contra de les polítiques d'abandó de vinyer i a favor ampliar les ajudes a la promoció als països de la Unió Europea”, el principal consumidor de vins espanyols.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada