dilluns, 8 d’octubre del 2012

José Luis Bonet, Gustavo Garcia Guillamet, Joan Juvé, Mariano Fuster i Agustí Torelló Sibill parlen a La 2 de la vocació exportadora del cava




'El exportador', un programa de La 2 de TVE que mostra a l'espectador l'experiència i la implantació a l'exterior d'empreses espanyoles pertanyents a variats i diferents sectors estratègics, ha obert el seu programa d’aquest diumenge analitzant la vocació exportadora del cava. S’ha destacat que s’exporta ja el 63% del total i que “el cava puja com l’escuma”. El president de Freixenet, José Luis Bonet Ferrer, ha destacat que l’èxit del cava al món, tot i que durant els anys 70 es deia que era impossible exportar, rau en la seva “competitivitat”. Diu que no hi ha cap escumós al món que se li pugui comparar en relació qualitat-preu. Bonet, que ha afirmat que “el cava té moltes possibilitats”, opina que la marca és “determinant”, i que “no n’hi ha prou amb les do’s”. També ha dit que “la marca només es fa des de l’esforç empresarial”. Per la seva part, el president del Consell Regulador de la DO Cava, Gustavo García Guillamet, destaca que s’accentua la tendència exportadora del cava. El president de Juvé Camps, Joan Juvé Santacana, considera que al sector li falta “·introduir i potenciar els caves d’alta gamma i de prestigi”. El director d’exportació de Juvé Camps, Mariano Fuster, també ha apuntat que “el vi és passió, enteniment i coneixement”. ‘El exportador’ també ha volgut recollir l’opinió de l’enòleg Agustí Torelló Sibill, qui ha remarcat que el sector del cava ha tingut sempre “una gran vocació exportadora”, i que sempre ha estat “dinàmic”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada