'El exportador', un
programa de La 2 de TVE que mostra a l'espectador l'experiència i la
implantació a l'exterior d'empreses espanyoles pertanyents a variats i diferents
sectors estratègics, ha obert el seu programa d’aquest diumenge analitzant la
vocació exportadora del cava. S’ha destacat que s’exporta ja el 63% del total i
que “el cava puja com l’escuma”. El president de Freixenet, José Luis Bonet
Ferrer, ha destacat que l’èxit del cava al món, tot i que durant els anys 70 es
deia que era impossible exportar, rau en la seva “competitivitat”. Diu que no hi
ha cap escumós al món que se li pugui comparar en relació qualitat-preu. Bonet,
que ha afirmat que “el cava té moltes possibilitats”, opina que la marca és “determinant”,
i que “no n’hi ha prou amb les do’s”. També ha dit que “la marca només es fa
des de l’esforç empresarial”. Per la seva part, el president del Consell
Regulador de la DO Cava, Gustavo García Guillamet, destaca que s’accentua la
tendència exportadora del cava. El president de Juvé Camps, Joan Juvé Santacana,
considera que al sector li falta “·introduir i potenciar els caves d’alta gamma
i de prestigi”. El director d’exportació de Juvé Camps, Mariano Fuster, també
ha apuntat que “el vi és passió, enteniment i coneixement”. ‘El exportador’ també
ha volgut recollir l’opinió de l’enòleg Agustí Torelló Sibill, qui ha remarcat
que el sector del cava ha tingut sempre “una gran vocació exportadora”, i que
sempre ha estat “dinàmic”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada