dilluns, 28 de gener de 2013

Les cartes de vins dels restaurants, a la universitat Abat Oliba



La premiada carta de vins del restaurant vilanoví Marejol ha arribat avui dilluns a les classes universitàries. Ha estat posada com a exemple i analitzada en el marc d’un nou postgrau pioner en comunicació gastronòmica i enològic. Amb aquest postgrau la Universitat Abat Oliba CEU es converteix en el primer centre universitari de Barcelona que impulsa un postgrau d’especialització en aquestes disciplines. En la penúltima edició del concurs Cartaví, que premia la presència de vins catalans a les cartes dels restaurants de Catalunya, es va imposar en la categoria d’establiments amb el preu mig per comensal més elevat aquest restaurant vilanoví. La carta és molt visual, té textos explicatius, mapes, reportatges, entrevistes i està excel·lentment il·lustrada. Un dels copropietaris d’aquest restaurant familiar, Jose Gallego, va buscar amb entusiasme assessoraments externs i l’opinió de distribuïdors, periodistes especialitzats, propietaris de cellers i fins i tot de clients. La carta del Marejol va guanyar amb un concepte senzill i clar on es volia diferenciar entre els vins i caves de proximitat, que tenen tot el protagonisme, i la resta.
Durant la classe també s’han explicat algunes aportacions fetes per destacats sumillers, elaboradors, enòlegs, periodistes i restauradors catalans recollides per aquest postgrau. Donen el seu punt de vista sobre els criteris que troben més destacats a l’hora d’elaborar una carta de vinse Mireia Torres (Torres Priorat i Jean León), Pere Monje (restaurant Via Veneto), Josep Bujan (director tècnic de Freixenet, Josep Anton Llaquet (president de l’Associació Catalana d’Enòlegs), Joan València (propietari de la distribuïdora Cuvée 3000), Jordi Grau (copropietari de la distribuïdora i botiga especialitzada de Palafrugell Vins i Licors Grau), Sole G. Insua (responsable de Comunicació de la DO Catalunya), Pepe Raventós (director general de Raventós i Blanc), Sergi Cortés (director de la revista Cupatges), Albert Roca (director comercial dels Cellers Avgvstvs-Forvm del Vendrell), Jaume Martí (director de marketing de l’Agrícola Sant Josep de Bot), Àlex Fenollosa (responsable de Comunicació de Juvé & Camps), Albert Hernàndez (comercial de Primeras Marcas), Valentí Mongay (president del Convivium al Garraf de l’associació ecogastronòmica Slow Food i coordinador del projecte Km 0, Ton Mata (director general de les caves Recaredo), Ramon Roqueta (responsable de La Fou, el projecte de la Terra Alta del grup Roqueta Origen), Xavier Nolla (membre de l’Associació de Sumillers del Penedès), Josep Puig (director comercial de Sumarroca), Quim Vila (copropietari de Vila Viniteca) i de Francisco  González (el cap dels Serveis Tècnics del Consell Regulador del Cava).
Aquest postgrau de la Universitat Abat Oliba té per objectiu "donar resposta a les necessitats de les empreses relacionades amb la gastronomia i l’enologia, que precisen gestors d’informació integral per a les seves accions i productes, així com professionals i estudiants dels mitjans de comunicació que vulguin especialitzar-se en aquesta branca informativa de futur". El postgrau compta, entre d’altres professionals, amb la meva persona. El pla d’estudi comprèn quatre blocs -cultura gastronòmica i enològica; informació especialitzada en el sector; els mercats de la gastronomia i l’enologia i la comunicació gastronòmica i enològica- que seran abordats tant des d’una perspectiva teòrica com des d’una de pràctica de casos i situacions reals

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada