La premiada carta de vins del
restaurant vilanoví Marejol ha arribat avui dilluns a les classes
universitàries. Ha estat posada com a exemple i analitzada en el marc d’un nou postgrau pioner en comunicació
gastronòmica i enològic. Amb aquest postgrau la Universitat Abat Oliba CEU es
converteix en el primer centre universitari de Barcelona que impulsa un
postgrau d’especialització en aquestes disciplines. En la penúltima edició del
concurs Cartaví, que premia la presència de vins catalans a les cartes dels
restaurants de Catalunya, es va imposar en la categoria d’establiments amb el
preu mig per comensal més elevat aquest restaurant vilanoví. La carta és molt
visual, té textos explicatius, mapes, reportatges, entrevistes i està
excel·lentment il·lustrada. Un dels copropietaris d’aquest restaurant familiar,
Jose Gallego, va buscar amb entusiasme assessoraments externs i l’opinió de
distribuïdors, periodistes especialitzats, propietaris de cellers i fins i tot
de clients. La carta del Marejol va guanyar amb un concepte senzill i clar on
es volia diferenciar entre els vins i caves de proximitat, que tenen tot el
protagonisme, i la resta.
Durant la classe també s’han
explicat algunes aportacions fetes per destacats sumillers, elaboradors,
enòlegs, periodistes i restauradors catalans recollides per aquest postgrau. Donen
el seu punt de vista sobre els criteris que troben més destacats a l’hora
d’elaborar una carta de vinse Mireia Torres (Torres Priorat i Jean León), Pere
Monje (restaurant Via Veneto), Josep Bujan (director tècnic de Freixenet, Josep
Anton Llaquet (president de l’Associació Catalana d’Enòlegs), Joan València
(propietari de la distribuïdora Cuvée 3000), Jordi Grau (copropietari de la
distribuïdora i botiga especialitzada de Palafrugell Vins i Licors Grau), Sole
G. Insua (responsable de Comunicació de la DO Catalunya), Pepe Raventós
(director general de Raventós i Blanc), Sergi Cortés (director de la revista
Cupatges), Albert Roca (director comercial dels Cellers Avgvstvs-Forvm del
Vendrell), Jaume Martí (director de marketing de l’Agrícola Sant Josep de Bot),
Àlex Fenollosa (responsable de Comunicació de Juvé & Camps), Albert Hernàndez
(comercial de Primeras Marcas), Valentí Mongay (president del Convivium al
Garraf de l’associació ecogastronòmica Slow Food i coordinador del projecte Km
0, Ton Mata (director general de les caves Recaredo), Ramon Roqueta
(responsable de La Fou, el projecte de la Terra Alta del grup Roqueta Origen),
Xavier Nolla (membre de l’Associació de Sumillers del Penedès), Josep Puig
(director comercial de Sumarroca), Quim Vila (copropietari de Vila Viniteca) i de
Francisco González (el cap dels Serveis Tècnics del Consell Regulador del
Cava).
Aquest postgrau de la Universitat
Abat Oliba té per objectiu "donar resposta a les necessitats de les empreses relacionades
amb la gastronomia i l’enologia, que precisen gestors d’informació integral per
a les seves accions i productes, així com professionals i estudiants dels
mitjans de comunicació que vulguin especialitzar-se en aquesta branca
informativa de futur". El postgrau compta, entre d’altres professionals, amb la
meva persona. El pla d’estudi comprèn quatre blocs -cultura gastronòmica i
enològica; informació especialitzada en el sector; els mercats de la gastronomia
i l’enologia i la comunicació gastronòmica i enològica- que seran abordats tant
des d’una perspectiva teòrica com des d’una de pràctica de casos i situacions
reals
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada