Dos estudis recents posicionen la DO Penedès dins de les 4 DO’s més
reconegudes en diferents aspectes tant a nivell espanyol com internacional. El
primer estudi, ha estat realitzat per Cupatges i s’ha basat en una enquesta
sobre vins catalans a 50 periodistes internacionals especialitzats i membres de
la FIJEV (Federació Internacional de Periodistes i Escriptors del Vi i
Espirituosos). La denominació d’Origen Penedès està dins les 4 DO’s més
conegudes i més ben valorades per la seva qualitat general en l’oferta dels
seus vins. El segon, és un informe de mitjans titulat ‘La comunicación en la
Industria del Vino’. realitzat per Castro Galiana (consultora experat en
mitjans i comunicació empresarial). En aquest cas, a l’estudi hi entren totes
les DO’s de l’estat espanyol i s’analitza l’aparició de les diferents do’s en
premsa durant el 2012, eliminant les insercions publicitàries. La Denominació
d’Origen Penedès segueix estant en les 4 primeres posicions, formant part de
les que van ocupar més de la meitat de la informació i imatge sobre vins i cellers projectada
durant el 2012 a la premsa diaria espanyola de paper.
Des de la Denominació d’Origen Penedès es destaca
la importància d’aquests resultats “tenint en compte que les dades de
comercialització indiquen que les vendes dels vins Penedès en % es reparteixen
en un 25% internacional i el reste a l’estat espanyol, i que d’aquest 75%
restant, el 82 es troba a Catalunya”. Amb tot això, el president de la DO
Penedès, Josep Maria Albet i Noya, remarca que “aquests estudis reflecteixen
que els vins Penedès s’estan reconeixent com a vins d’alta qualitat arreu del
món, i són especialment bons si tenim en compte que el gruix de la inversió del
departament de marketing i comunicació de la DO Penedès es concentra en el
mercat català”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada