dimarts, 22 de gener de 2013

Els negres ocupen gairebé el 60% de les noticies de vins publicades a la premsa espanyola


El regnat a la premsa és per al vi negre i, en concret, per al criança, que és un tipus de vi que ocupa gairebé un terç de totes les informacions de vins de les diverses zones productives que publiquen els periòdics. Així, el conjunt dels diferents tipus de vins negres ocupen gairebé el 60% de les informacions no expressament comercial que difon la premsa, mentre que els blancs aconsegueixen el 21,7% i els caves el 8,34%, segons un informe de mitjans elaborat per la consultora Castro Galiana, en el qual s'analitza un grup de diaris que sumen el 85% de les vendes de premsa a Espanya. La premsa diària (amb espai limitat) fa una selecció dels cellers i tipus de vins que publica, i té milers de marques diferents entre les quals triar. "Aquesta selecció és molt important per al conjunt de marques que concorren al mercat i, en part, serveix d'agenda als diferents canals d'internet i xarxes socials", segons Castro Galiana. No obstant això, els múltiples suports digitals actius refereixen comentaris i tastos de gairebé tots els diferents vins que es comercialitzen a Espanya. Per elaborar aquest informe, Castro Galiana ha monitorizats en l'últim any uns vuit mil exemplars de periòdics i detectat informació de 866 cellers i 1.500 vins diferents en 1.839 d'ells, tant en els seus quadernets principals com en els diferents suplements i revistes annexes als diaris.
Els periòdics de Madrid i Barcelona són els que més comentaris inclouen sobre vins que es venen al públic a un preu superior a 50 euros l'ampolla. Per contra, els diaris regionals solen atendre amb preferència a la franja de preus per sota de 20 euros, i fins i tot de 10 euros l'ampolla. En l'estudi s'ha considerat la repercussió al mercat nacional de vins de tota la premsa, ja que si s'analitza la repercussió per comunitats autònomes, els diaris regionals són els que tenen una alta capacitat d'influir als seus respectius territoris. Moltes de les conclusions aconseguides per Castro Galiana tenen un especial interès per a marques i cellers concrets, ja que defineixen amb precisió el relatiu posicionament d'imatge que els atorga dins del sector vinícola el sistema de mitjans.

1 comentari:

  1. Muchas gracias, una vez más, por compartir nuestro informe.

    Quedo a tu disposición en clara@castrogaliana.com

    Un saludo.

    ResponElimina