dimarts, 24 d’abril de 2012

Les visites a cellers, els allotjaments i les rutes del Penedès, el que ha generat més interès al SITC

Les visites a cellers, allotjaments, rutes i altres activitats va ser el que més interès va generar de l'oferta d'Enoturisme Penedès entre els visitants del Saló Internacional de Turisme  de Catalunya. Avui s'ha informat que la valoració dels expositors ha estat positiva:

EL PENEDÈS LIDERA L'ENOTURISME AL SALÓ INTERNACIONAL DE TURISME A CATALUNYA

L'oferta d'enoturismePENEDÈS va ocupar quasi la meitat de l'espai dedicat a l'enoturisme en el marc d'aquest certamen dedicat a la promoció turística


Entre el 20 i 22 d’abril, es va dur a terme una nova edició del SITC, el Saló Internacional de Turisme a Catalunya, en el marc de Fira de Barcelona, l’esdeveniment més destacat que es duu a terme a nivell de promoció turística, i un excel·lent aparador de propostes turístiques pel mercat de Barcelona i la seva Àrea Metropolitana, per tant un mercat estratègic per a la captació de turistes de proximitat. Amb 300 m2 d’un total de 700 m2 dedicats a l’enoturisme en el marc del saló, el Penedès, de la mà d’enoturismePENEDÈS, va liderar l’oferta enoturística de la fira; oferta que representava una de les principals novetats d’aquesta edició, amb un ampli ventall de propostes que van incloure des de les propostes dels cellers, allotjaments rurals, museus, recursos turístics, fins a esdeveniments que es duen a terme al nostre territori. Aquesta àmplia i variada oferta, va actuar com a important pol d’atracció tant per a professionals, com pels visitants, així com pels mitjans de comunicació, que en van donar una àmplia cobertura durant els 3 dies, amb connexions en directe a TV3 i TVE incloses.
L’espai Penedès del SITC, va estar dividit en 2 zones clarament diferenciades; per una banda una zona d’exposició, i per l’altra banda una zona d’activitats, que va acollir durant els 3 dies de la fira des de mostra d’oficis antics, exhibició de balls populars, tastos de vins, maridatges i degustacions gastronòmiques de productes de la nostra zona. El balanç dels 3 dies de fira va ser positiu pels expositors, especialment el divendres per la visita de professionals, entre els quals hi havia agències i touroperadors, i el diumenge, dia en que es va registrar el major nombre d’assistents i de sol·licituds d’informació, per part del públic general, procedent en la seva gran majoria de Barcelona capital i de la seva Àrea Metropolitana.
Les empreses i propostes que van participar amb estand propi van ser: Denominació d’Origen Penedès, Cava i Hotel Mas Tinell, Bodegues Torres, Jean Leon, Freixenet, Heretat Segura Viudas, Masies del Penedès, CIC Fassina – Centre d’Interpretació del Cava de Sant Sadurní d’Anoia, Caixa Penedès Vijazz, Patronat de Vilafranca del Penedès, Vinseum, Santa Margarida i els Monjos, Hotel Castell de Gimenelles, Masia Casa Roja, Mas Llagostera, Jane Ventura,  Ca la Florinda, Cal Jafra, El Bosc, i el mateix Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès. Des del Consorci de Promoció Turística es valora molt positivament aquesta experiència, motiu pel qual es tornarà a treballar en la línia de tornar a oferir i potenciar una oferta conjunta del Penedès com a destinació turística en l’edició del 2013 del SITC. Paral·lelament a l’espai propi d’enoturismePENEDÈS, a través del qual es van distribuir més de 2000 fulletons amb la informació dels membres del club, l’oferta d’enoturismePENEDÈS es va complementar amb la difusió a través de l’espai propi de la Diputació de Barcelona, amb informació de rutes de senderisme, recursos turístics, rutes guiades, etc. El divendres al matí, a més, el Consorci de Promoció Turística va participar en el workshop interclubs realitzat amb motiu de l’esdeveniment amb l’objectiu de propiciar les sinèrgies i col·laboracions entre empreses i entitats catalanes vinculades amb el turisme.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada