Joan Juvé i la seva filla Meritxell. Fotofrafia de Carles Castro |
En una entrevista concedida a l'agència Europa Press, el president de les caves Juvé Camps de Sant Sadurní d'Anoia, Joan Juvé Santacana, ha reconegut que l'últim exercici el tancaran amb una facturació situada dos milions per sota de l'assolida el 2011.
Juvé i Camps preveu menys vendes per l'atonia del mercat interior però licita per la seva internacionalitzacó
Juvé i Camps preveu haver tancat l'exercici
2012 amb una reducció de la facturació d'al voltant d'un 8% per l'atonia
del mercat interior, si bé l'oxigen dels mercats internacionals,
sobretot els Estats Units, permetrà a aquesta empresa familiar arribar a
un volum de negoci de 23 milions d'euros respecte dels 25 del 2011.
En una entrevista d'Europa Press, el president executiu de Juvé i
Camps, Joan Juvé, ha explicat que el 2012 "no ha estat un any fàcil", i
tot i que la tendència era bona, a partir de setembre les vendes van
començar a contraure's, en part per la pressió sobre el consum després
de l'augment de l'IVA aprovat pel Govern.
Juvé també ha destacat l'"important descens" que ha experimentat
la facturació en la campanya de Nadal, una situació que persisteix des
del començament de la crisi: "Estem aguantant, però amb dificultats".
El 2012, les caves de Sant Sadurní d'Anoia (Barcelona) van produir
3,15 milions d'ampolles respecte dels 3,35 milions de l'any anterior,
de les quals 2,7 milions van ser de cava i 450.000 ampolles de vi, i va
col·locar al mercat exterior 500.000 unitats.
La firma exporta a 40 països, i els seus principals mercats són
els Estats Units, on Juvé i Camps ha col·locat 100.000 ampolles, el Perú
(40.000), Japó (26.000), i Rússia (20.000), a més del mercat europeu
--països com Alemanya, Bèlgica, El Regne Unit, Itàlia i Noruega--, que
concentra el 40% de les exportacions.
Juvé ha sostingut que els productes d'aquesta empresa familiar són
de gamma alta i de gran qualitat per la traçabilitat de tot el procés
d'elaboració, el que els permet resistir davant de la crisi, tot i que
ha rebutjat abaixar preus: "Hem de mantenir el llistó perquè el nostre
client és fidel".
Així, una ampolla d'aquesta marca pot costar al voltant de 20 o 22
dòlars als Estats Units, i uns 14 o 15 euros a Espanya --Juvé i Camps
es distribueix en botigues de prestigi com Käfer (Alemanya), Meidi-Ya
(Japó) i Harrod's (El Regne Unit)--.
Catalunya representa el 43% de les vendes de la companyia, el 15%
correspon a mercats internacionals, i la resta correspon al conjunt
d'Espanya: Llevant (10%), Madrid (8%), El País Basc (7,6%), Andalusia
(5%), Balears (3%) i Galícia (1,5%), sobretot.
BOICOT: "INCIDÈNCIA MÍNIMA"
Preguntat per si de cas ha percebut cert boicot als seus productes
pel procés sobiranista que viu Catalunya, ha assegurat que la marca
està consolidada al mercat nacional: "És una marca familiar sobre la
qual s'ha treballat molts anys i el nostre mercat és sòlid".
"Potser es pot percebre certa repercussió, però la incidència és
mínima", ha afegit Juvé, qui ha indicat que el boicot del 2006 va ser
més sorprenent i s'ha mostrat confiat a superar aquesta etapa perquè,
segons la seva opinió, el que importa és la qualitat.
Juvé i Camps està treballant en un nou vi blanc aromàtic que
sortirà al mercat "aviat", i l'any passat va treure a la venda,
coincidint amb el Saló Alimentaria de Fira de Barcelona, un vi rosat
pinot noir del qual n'ha venut 30.000 unitats.
El president de les caves ha indicat que han crescut en
viticultura, ja que del total de les 450 hectàrees, 250 estan plantades i
l'objectiu és cobrir les 300, i està apostant per l'enoturisme per
aprofitar la "zona geogràfica privilegiada" on s'ubiquen les seves
vinyes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada