dilluns, 10 de setembre de 2012

Un vi comercialitzat a la Unió Europea no pot promocionar-se com "de fàcil digestió"


Llegeixo un interessant despatx de l’agència EFE on s’informa que un vi comercialitzat a la Unió Europea (UE) no pot promocionar-se com "de fàcil digestió", ja que la legislació comunitària prohibeix incloure declaracions sobre beneficis per a la salut a les begudes amb més d'un 1,2 % d'alcohol, va indicar avui el Tribunal de Justícia de la UE. En una sentència, els jutges precisen que el Dret de la Unió prohibeix aquestes declaracions tant en l'etiquetatge com en la publicitat de les begudes que continguin més d'un 1,2 % en volum d'alcohol, concretament en el cas del vi. Amb això, expliquen els jutges, el legislador pretén protegir la salut dels consumidors, els hàbits dels quals poden veure's directament influenciats per aquest tipus d'esments. El cas es refereix a la petició de la cooperativa vinícola alemanya Deutsches Weintor, que va acudir a la Justícia alemanya per obtenir l'autorització d'ús de la indicació "de fàcil digestió" per a l'etiquetatge i la publicitat dels seus vins. L'empresa comercialitza vins dels ceps Dornfelder i Grauer/Weißer Burgunder (Borgonya gris/blanc) en la seva "varietat lleugera", acompanyada de l'esment "acidesa suau". En particular, la cooperativa al·legava que la referència "de fàcil digestió" mancava de relació alguna amb la salut i només es referia al benestar general.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada