dijous, 20 de setembre de 2012

Pelegrí: "Fer promoció dels productes locals i de proximitat és tenir visió de futur"



El conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, el director general de Caprabo, Alberto Ojinaga, i el director comercial de Caprabo, Josep Barceló, han presentat avui la campanya de promoció de productes catalans que realitza Caprabo en els 267 supermercats que té a Catalunya i en la qual s’ofereixen més de  730 productes de productors del sector agroalimentari català, el que suposa un increment del 17% respecte a l’any anterior. Formen part de la campanya més de 40 categories de productes procedents de 120 proveïdors catalans: Olives, aigua, arrossos, cafès, caves, xocolates, pa, conserves, fruits secs , galetes, licors, vinagres, ous, llet i derivats, llegums, embotits, peix, mantegues, salses, pastes, carns, peixos, formatges, fruita, verdura, patés i espècies i, també, els Productes amb Indicació Geogràfica Protegida (IGP) i amb Denominació d'Origen Protegida (DOP). El conseller ha posat de relleu  "el compromís i la visió de futur de Caprabo amb iniciatives com aquesta, que venen desenvolupant des de fa dues dècades, així com la seva aposta per oferir productes de qualitat i de proximitat als consumidors que, alhora, contribueixen  a dinamitzar el teixit productiu del país i afavoreixen la cohesió social". També ha remarcat  la necessitat de "sumar estratègies i esforços al llarg de tota la cadena alimentària per promoure iniciatives com aquesta que contribueixen a donar major confiança als consumidors i a potenciar tot un sector estratègic de la nostra economia, l'agroalimentari i de la distribució comercial, que aporta un bé essencial a la població com és l'alimentació".
    Pelegrí ha agraït l’esforç de la companyia per ajudar als productors locals com es posa de manifest en el fet que  més del 50% de les seves compres les faci a proveïdors de Catalunya,  que sigui una de les cadenes de supermercats amb major nombre de referències de productes locals, que ven més del 25% dels vins i caves catalans que es comercialitzen dins el sector de la distribució, que ha estat pionera en la venda de carn Provedella (entitat que agrupa els productors de carn de vedella de Catalunya), que ha desenvolupat campanyes de promoció amb la Federació de DOP i IGP i també en l’àmbit de la responsabilitat social amb grups com La Fageda,  o  que el 80% de les peres i pomes  que comercialitza siguin produïdes a Lleida i Girona. Alberto Ojinaga, director general de Caprabo ha assenyalat que "els productes locals aporten frescor, qualitat i varietat a la nostra  oferta comercial, cosa que encaixa bé amb la política estratègica de la companyia. A més, són productes sense elevat grau d'acceptació per part dels nostres clients i això ens anima a seguir i potenciar aquesta línia de treball ". "Caprabo és el supermercat amb un major assortiment de productes i realitza una aposta clara per la capacitat de triar dels clients. És en aquest marc que els petits i mitjans productors locals tenen majors possibilitats col·laboració amb Caprabo, que desenvolupa campanyes promocionals de productes catalans des fa dues dècades ", ha afegit.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada