Ferran Centelles, cofundador de
Wineissocial i 11 anys sumiller de elBulli, ha ideat una simbologia per
classificar els diferents tipus de vi i facilitar així l'aprenentatge del món
enològic. Aquest llenguatge basat en 13 símbols de colors (http://www.wineissocial.com/our-wine-symbols-logged) s'inspira en les
obres de Wassily Kandinski i serveix per conèixer què va venir s'ajusta més al
gust de l'usuari de Wineissocial, la primera comunitat que ofereix una
experiència de descobriment del vi adaptada al paladar de cada persona. A
través d'un petit qüestionari l'usuari coneix el seu perfil de tast, amb el
qual descobreix la seva actitud cap al vi, el seu percentatge de preferència i
els seus gustos i els pot identificar ràpidament gràcies a aquest conjunt de
símbols. "El més important és aconseguir explicar el vi de forma fàcil; si
coneixes els teus gustos i preferències gaudeixes més del vi. Les formes i els
colors ens ajuden a plasmar la plasticitat del vi de manera senzilla",
afirma Ferran Centelles. Des de blancs fluids i profunds representats per un
triangle verd als negres potents, densos i foscos que s'identifiquen amb un
quadrat marró, aquesta simbologia explica com solen ser els vins que
corresponen a cada figura, quins són els estils més coneguts i quin és el seu
perfil aromàtic. Per exemple, “el triangle verd simbolitza els vins més
punxants, estrets i frescs, elaborats a partir de varietats aromàtiques
discretes que destaquen pel seu pas profund en boca i dominats per records a
fruita verda”.
Wineissocial ofereix als usuaris la possibilitat de subscriure's per rebre cada
mes dues ampolles de vi que s'adaptin als seus gustos. A més reben informació
sobre els vins recomanats per experts seguint la simbologia de Centelles i
poden participar aportant la seva opinió a la comunitat. “Una forma fàcil i
divertida d'aprendre sobre vi de la mà d'un dels sumillers més destacats del
panorama gastronòmic”, afirmen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada