El PP ha presentat
al Congrés una esmena al projecte de llei de mesures urgents de liberalització
del comerç i de determinats serveis --l'anomenada llei de la Llicència Exprés--
per permetre la publicitat de begudes alcohòliques de menys de 20 graus
(cerveses i vins, fonamentalment) en llocs on la seva venda o consum estigui
prohibida, segons un despatx de l’agència Europa Press. L'esmena, a la qual va
tenir accés Europa Press, inclou una modificació en la Llei General de
Publicitat de 1988 per exceptuar a les begudes de menys de 20 graus de la
prohibició general de publicitar begudes amb alcohol en llocs on estigui
prohibida la seva venda o consum. Aquesta excepció ja existeix per a la
publicitat en televisió. Segons justifiquen els populars, "la immensa
majoria de països de la UE no tenen limitat l'ús d'aquests canals de
comunicació --com a esdeveniments esportius internacionals retransmesos a
Espanya per televisió-- (per a la publicitat de begudes alcohòliques de menys
de 20 graus), per la qual cosa aquesta limitació redueix la competitivitat de
les marques espanyoles". A més, recorden que la publicitat en llocs com
els estadis esportius "està dirigida principalment als espectadors de
televisió", mitjà en el qual no estan prohibits aquests anuncis, per la
qual cosa encara que les persones que acudeixen als estadis tenen prohibit el
consum d'alcohol la restricció a la publicitat "manca de
justificació". Per tot això, la intenció del PP amb la seva proposta és
"facilitar la possibilitat que se celebrin a Espanya esdeveniments
esportius de caràcter internacional que compten amb un fort suport econòmic i
financer de marques de begudes amb graduació alcohòlica inferior a 20
graus".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada