dijous, 27 de setembre de 2012

Sis de cada deu marques de vins que recomana la premsa espanyola de paper són molt cares per a l'actual capacitat de compra del consumidor mitjà


Sis de cada deu marques de vins que recomana la premsa espanyola de paper són molt cares per a l'actual capacitat de compra del consumidor mitjà, disposat a no superar els 10 euros per ampolla, segons les dades analitzades per l’empresa de comunicación empresarial Castro Galiana (Http://CastroGaliana.com). El 42% dels vins recomanats pels periodistes i experts dels principals diaris espanyols tenen un preu inferior a 10 euros. El 37%% són vins d'entre 10 i 30 euros, i l'altre 21% superen els 30 euros l'ampolla. En els diaris de difusió nacional [que solen publicar crítiques de vins d'alt preu] s'observa una tendència a “enaltir i mitificar” el món del vi de manera més accentuada que en la premsa regional, que prefereix recomanar vins de cellers de proximitat i de preus més baixos. A Castro Galiana ham arribat a aquestes conclusions després d'analitzar les crítiques de vins de més de 4.500 exemplars de 30 diaris espanyols, els de major difusió, entre el 19 de febrer i el 31 d'agost de 2012. El contrast d'interessos sembla evident, es diu des de Castro Galiana.
            Com ja vaig informar en un anterior post, una enquesta realitzada entre 1.200 espanyols i difosa fa uns dies per la iniciativa Cork, patrocinada per les patronals del suro, assegura que set de cada deu espanyols destinen menys de 10 euros en una ampolla de vi. La premsa d'informació general i econòmica és el mitjà convencional que més informació destina a comentar els vins i cellers, i, d'altra banda, és el mitjà que és més consumit per les classes socials mitjanes i altes i amb major poder adquisitiu, com es diu en l'informe. El 37% de la població espanyola sol llegir premsa, per la qual cosa és un mitjà de masses. Cada capçalera adapta els seus continguts a la comprensió i capacitat econòmica del seu perfil de públic majoritari, es manifesta. Des de Castro Galiana s’apunta que “la crítica de vi és un subgènere periodístic que inclou informació i interpretació d'un bé de consum, i, per tant, valoracions dels seus autors sobre les qualitats del vi criticat”. S’afegeix que “en la pràctica, amb prou feines existeix la crítica de vins deficients, doncs tots, amb diferència de preus i qualitats molt grans, reben bones qualificacions per part dels periodistes experts. Aquestes qualificacions marquen pautes de consum i encaminen la venda més o menys directa del producte”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada