El conseller d’Agricultura,
Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, acompanyat del rector de la
Universitat Abat Oliba CEU, Carlos Pérez del Valle, del director de l’Incavi, Jordi Bort,
i dels responsables d’aquests estudis especialitzats, Joan Andreu Rocha i Anna Riera, han presentat avui un
postgrau pioner, que s’impartirà a partir del proper mes d’octubre i amb
el qual la Universitat Abat Oliba CEU es converteix en el primer centre
universitari de Barcelona que impulsa un postgrau d'especialització en comunicació gastronòmica i enològica, i que comptarà amb el suport de les institucions i empreses
catalanes més representatives del sector.
En les últimes dues dècades, la
gastronomia i l'enologia s'han popularitzat com activitats de lleure per al
gran públic, que cada vegada té més coneixements i demanda millor informació. En
aquest sentit, “l'objectiu del Postgrau en Comunicació Gastronòmica i Enològica
és formar professionals avançats i autosuficients en la gestió de la
comunicació gastronòmica i enològica, eficients en la transmissió de missatges
divulgatius i promocionals, tant a nivell empresarial com de notorietat en els
mitjans de comunicació. El postgrau neix per donar resposta a la necessitat
d'especialistes derivada de l'auge i a la visibilitat que ambdós sectors han
adquirit en la nostra societat”.
El conseller d’Agricultura, ha
destacat la importància d’aquesta iniciativa a l’hora d’aportar valor
afegit i crear noves oportunitats per un sector que no només es mostra
resistent a la crisi sinó que constitueix l’abanderat de la revolució
gastronòmica i enològica que viu el nostre país i que ha estat avalada
per figures de primera línia mundial com Robert Parker i Michelin. Aquest
sector tant potent, “necessita professionals preparats, capaços de gestionar la
seva comunicació en un entorn cada cop més global, canviant i altament
tecnològic i aquesta nova oferta educativa que ens arriba gràcies a l’impuls de
la Universitat Abat Oliba i a la col·laboració de grans empreses del nostre
país pot ser una excel·lent alternativa per crear riquesa, generar ocupació i
aportar més valor afegit a uns sectors, el gastronòmic i el turístic
(enoturisme) que es motor i tractor de la nostra economia i que
encara té un gran potencial de desenvolupament a futur en el nostre país”, ha
destacat Pelegrí.
"Les dues característiques
principals d'aquest Postgrau són la combinació que ofereix entre la visió
empresarial i la perspectiva mediàtica de la comunicació relacionada amb el món
de l'enologia i de la gastronomia. D'altra banda es tracta d'un programa molt
informatiu, amb nombroses pràctiques i visites que aproparan als estudiants al
món de la gastroenologia de forma natural i exhaustiva, de la mà de notables
experts", senyala Joan-Andreu Rocha Scarpetta, director acadèmic dels
estudis.
"El Postgrau és
semi-presencial i està pensat per a professionals interessats en desenvolupar
la seva carrera en els àmbits del periodisme, el màrqueting i la comunicació
especialitzats en la gastronomia i enologia" afegeix la professora Anna Riera,
directora del Suplement Gourmet's del Periódico de Catalunya i responsable
de la coordinació del nou postgrau.
El pla d'estudi comprèn quatre
blocs -cultura gastronòmica i enològica; informació especialitzada en el
sector; els mercats de la gastronomia i l'enologia i la comunicació
gastronòmica i enològica, a més d'un projecte professional al final del
postgrau- que seran abordats tant des d'una perspectiva teòrica com a través
del desenvolupament pràctic de casos i situacions reals.
Les classes seran impartides
per professionals de primer nivell, escollits per la seva especialització i
prestigi reconegut dins del sector. Entre el professorat es troben noms com el
de Pau Arenós (Redactor cap del suplement El Dominical d'El
Periódico de Catalunya), Tana Collados (Directora del programa Cuines
de TV3), Mikel Iturriaga (periodista i blogger d'El País), Diego Lo
Prete (Director de Comunicació i Màrqueting de Codorniu) i Paula
Monroy (Directora de Comunicació i RR.PP de Nespresso). Un servidor
també forma part del professorat.
El programa va dirigit a
graduats, llicenciats, i diplomats interessats en desenvolupar la seva carrera
professional en els àmbits del màrqueting i la comunicació especialitzada, així
com a professionals d'empreses relacionats amb la gastronomia i l'enologia i
professionals dels mitjans de comunicació interessats en especialitzar-se.
El postgrau contempla la
realització de 30 crèdits ECTS distribuïts en un curs acadèmic (octubre de 2012 a abril de 2013). Amb
l'objectiu d'obrir-se als professionals en actiu, les classes seran
semi-presencials, amb seguiment obligatori per part de l'alumnat els dilluns i
dijous de 18:30h a 21:30h. Aquestes sessions presencials tindran lloc tant al
campus de la universitat com en els centres i seus de les empreses i entitats
vinculades al programa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada