dissabte, 5 de maig del 2012

Torres prescindeix de Raül Bobet per "incompatibilitats"




Aquest dissabte publico a La Vanguardia (Economia) una informació que ha sacsejat Torres i el món del vi. El president de la companyia ha decidit prescindir de Raül Bobet. No ha arribat a ocupar ni dos anys el càrrec de director general adjunt a la presidència. Tot plegat, en ple procès successori. Molts encara recorden que Raül Bobet ja es va desvincular de Torres després d'haver-ne estat el director tècnic abans que Mireia Torres.

Torres remodela la dirección y prepara la sucesión


RAMON FRANCÀS
Vilafranca del Penedès

A causa de una supuesta pérdida de confianza por “incompatibilidades”, el presidente y consejero delegado de Torres, Miguel A. Torres, ha decidido prescindir del que hasta ahora era su mano derecha, Raül Bobet. Tras revelarse que el único hijo varón del presidente, Miquel Torres Maczassek, regresará a España a finales de año tras dirigir durante los últimos tres años la filial chilena del grupo, el presidente ha decidido remodelar nuevamente la cúpula directiva en pleno proceso sucesorio. A principios de 2013 se convertirá, a los 71 años, en el presidente de honor tras escogerse al nuevo primer ejecutivo de la compañía. La decisión, asegura, no está tomada. Serán los accionistas familiares quienes decidirán el futuro presidente ejecutivo de la compañía. Miguel A. Torres no esconde que una de sus principales preocupaciones es conseguir una buena transición hacia la próxima generación familiar, la quinta. El proceso de sucesión está siendo tutelado con un protocolo familiar desarrollado bajo los consejos de la consultora Lansberg Gersick & Associates, especializada en empresas familiares.
            El enólogo Bobet se incorporó en mayo del 2010 como director general adjunto a la presidencia de Torres compartiendo el cargo con el de copropietario de la bodega Ferrer-Bobet del Priorat y con la copropiedad de su proyecto más personal, el de Castell d’Encús de Costers del Segre. La marcha de Bobet llega tras la substitución en febrero pasado de Toni Solé por Josep Batet Rovirosa, el hasta entonces director de desarrollo de negocio, al frente de la dirección de recursos humanos. Solé había sido fichado por Torres procedente de la compañía Vueling Airlines. La remodelaciión más destacada ha pasado por forzar a la hija del presidente, Mireia Torres Maczassek, a dejar la dirección técnica para hacerse cargo de Jean Leon (Penedès) y de la bodega de Torres en El Lloar (Priorat). Mireia fue substituida como directora técnica por el enólogo externo a la familia Josep Sabarich. Por su parte, el cargo de director de marketing que quedó vacante con la marcha de Miquel Torres Maczassek a la bodega chilena de Curicó fue cubierto con el fichaje de Joaquim Tosas, que procedía de Danone. En los últimos meses también se ha rectificado al frente del departamento de recursos humanos y comunicación, situando al holandés Cristoph Kamüller en los mercados internacionales y devolviendo el cargo en España a Vinyet Almirall. Anteriormente se había prescindido de otros directivos de dilatada trayectoria en Torres, como el abogado Luis de Javier. Las remodelaciones se han sucedido desde la llegada a la dirección general de Raül Bobet.
            El Grupo Torres cerró el último ejercicio con una facturación de 215 millones de euros, lo que suposo un crecimiento del 4,9% respecto al año anterior. Buena parte del crecimiento experimentado por Torres se debe nuevamente al mercado exterior, que sigue siendo el 72% de su actividad. Venden sus vinos y brandies a 140 países de todo el mundo.

16 comentaris:

  1. Toma, toma; sigue y suma. Para escribir un culebrón TV por episodios.

    ResponElimina
  2. Pero si este señor era de los pocos que tenia luces.Idiomas,cultura,mundología vitivinícola,formación e experiencia y clarividencia para tomar decisiones.
    Pero esto no es suficiente....................o alguién no lo quiere de este modo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. POR FAVOR! como os tiene de engañados a todos, menos al TORRES, este se tipo lo que sobretodo es, es GAFE, ZEN eso si, pero sobretodo GAFE! es un GAFEZEN!

      Elimina
  3. Jo penso que tot plegat ès una estràtegia per crear nùmeros vermells.O també que algú està arreplegant principis d´alzeimer.
    Ara ja potser hi ha un 80% ó més de mediocritat i seguirà pujant pel que veig.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquest senyor es creia que tot és bufar i fer vi, si no en sap de gestionar una empresa com CAL TORRES que no hagafi la feina.
      Quina experiencia tenia? CAP!
      Que no en te ni idea! No ha durat ni 2 anys. Que es dediqui a enganyar a hereus de Barcelona, que aixó ho fa molt bé.
      AL Penedès ja no el volem!
      a perdre diners al PRIORAT i al PALLARS!
      MIREIA TORNAAAA!

      Elimina
  4. El Bobet es un caballero con cultura oriental y el presidente necesita un rodwailer para zamparse todos los vivillos con galones que tiene.
    Polos opuestos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. BOBET es un payes que se creia que todo el monte és oregano. Su cultura tiene de oriental como la de la trucha al trucho, poderoso caballero es DON DINERO. Hace perder dinero, millones de euros!! a todos sus socios: FERRER-SALAT en el PRIORAT, a los MOLINS en el PALLARS...etc etc suerte que el TORRES sabe lo que és ganarse las garrofes y sobretodo de tonto nada, a tomar el PELO A OTRO!
      QUe se vaya de CATALUNYA que aqui no lo queremos!

      Elimina
  5. La veritat es que sembla ser que els valors que tenia la família han canviat bruscament, molta gent bona i preparada ha estat convidada a marxar...
    L'única esperança que quedava a dintre l'empresa i al món del vi català era precisament Raül Bobet, una persona sobradament preparada i amb uns valors com cal que posava seny on no n’hi havia.
    Ara, només queden un parell de Directius amb els valors de la casa, Xavier Sort i Francesc Gómez, la resta, Jordi Viñals, Joaquim Tosas, Cristoph Kamüller i companyia son uns grans encantadors de serps, que no deixen de ser persones mediocres, especialitzades en vendes ací mateixos.
    Clarament el “Senyor Torres” pren decisions totalment sorprenents, fa uns anys era l’home més assenyat del món i ara, en el moment de la seva jubilació passa a ser un nen impulsiu, prenent decisions sense cap sentit perquè un dels seus descendents, el Miquel Junior, quedi com a patriarca de la familia, ja que la Mireia ¡ ja sabem tots que no ho serà.
    Totes les persones que el coneixen saben perfectament que no està preparat per dur a terme aquesta tasca. Si almenys hagués tingut algú amb cap al seu costat com el Raül, la cosa potser pintaria diferent....Ara per ara no deixa de ser un nen tímid, insegur, impulsiu, en fi, poc preparat per portar un vaixell com aquest.
    Esperem que ens sorprengui a tos i tot acabi bé...no tenim ganes de perdre la feina.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A CAL TORRES fa 30 anys tothom deia el mateix, que el fill no ho faria com el PARE, i mireu ara on està l'empresa, MODEL DE GESTIÓ en tots els nivell. Si l'AVI veies ara TORRES...
      Amb el fill que està a XILE passarà el mateix, se li ha de deixar temps i ja veureu com ho farà molt bé!
      No podem comparar a un senyor de 70 amb un de 40, és evident!!!
      EN BOBET ha fet el TOTIL una vegada més!! S'ha de ser ruc per pensar-se que el TORRES és deixaria prendre el pel.

      EL directius de TORRES són tots currants i professionals, la empresa va com una moto! i aixó no és fa en un any que ha estat el SUPERZEN! VA HOME VA!i cap d'ells van del PAL "PERDONA VIDES SUPERZEN" que l'unic que l'interessa és vendre el seus vins del PALLARS quan feia els tastos per clients de CAL TORRES....S'HA DE SER TROS de RUC!

      Elimina
  6. Les conclusions són clares, tots estem d'acord en que al "Sr. Torres" ja no té totes les funcions correctes i que és una desició per posicionar el fill a l'empresa. Pot ser teniem sobrevalorat al "Sr. Torres" perque ara sembla ser que no és tant intel-ligent com semblava.
    Només recordeu una cosa, les ventes de l'empresa Miguel Torres Chile, ara per ara no són reals, el fill només s'ha dedicat a augmentar el nº de referències (increment de costos fixes) i l'estoc de tots els distribuidors internacionals per presentar uns resultats excel-lents a la companyia i que la familia l'esculli a ell com a futur responsable.

    ResponElimina
  7. Respecte al Bobet , també afegir una cosa. No a fet gaire al respecte, potser, al que volia el Sr.Torres,era que neteges de càrregs mediocres i jo encara els veig tots....

    ResponElimina
    Respostes
    1. El que ha de fer TORRES és mirar al FUTUR i no portar a l'empresa "personatges" que formen part del seu passat com el BOBET. Que és quedi amb el nen mimat forrat del FERRER-SALAT i els MOLINS. QUe com no en saben d'aixó doncs pot vendre les motos com a xurros, al PENEDÈS ja no enganyara més a ningú! MOL BEN FET TORRES!

      Elimina
  8. Potser s'en han afegit i tot.

    ResponElimina
  9. POLITICOS ESPAÑOLES = DIRECTIVOS TORRES
    RESULTADOS; Bankias,aeropuertos Castellón,intervenciones a amigos etc.

    ResponElimina
    Respostes
    1. DIRECTIVOS TORRES=FACTURACION RECORD= BENEFICIO RECORD = RESULTADO RECORD

      "ADJUNTOS DE DIRECCION ZEN" y su camarilla chupaculos, enchufados en cargos que no tienen ni idea en TORRES = POLITICOS ESPAÑOLES, Bankias, etc etc etc

      Elimina