Especialment adreçat a persones
vinculades a empreses vitivinícoles, hotels, ajuntaments, botigues tipus
gourmet, restaurants i operadors turístics, Jordi Torras ha posat en marxa una “nova
i pionera” edició d'un Curs d'Estiu vinculat al Turisme del Vi, organitzat
per la Universitat de Girona. Enguany el curs, que és de carácter divulgatiu, es
presenta sota el títol "Turisme del Vi: una volta al món" i s'impartirà
dins els Cursos d'Estiu organitzats per la Universitat de Girona
aquest juliol. Segons Jordi Torras, “és un curs pioner, tant en contingut com
en format (es farà 100% online-Internet a través de la plataforma de
formació de la Universitat de Girona) com en el contingut, ja que de forma
on-line farem la volta al món”. S’anuncia com una proposta per conèixer i compartir
activitats turístiques vinculades al món del vi que es realitzen en
diversos llocs del món. El curs té una durada de 16 hores, dividides
en quatre sessions i és “un clar exemple del lideratge que pot
tenir Catalunya a nivell mundial en la creació d'experiències turístiques
basades en turisme del vi o enoturisme”. Davant la situació econòmica
actual, es presenten exemples de com a través del treball en equip i
la col·laboració entre sectors (sector turístic i sector vitivinícola) es
poden generar nous productes i serveis atractius pels visitants. El preu
del curs és de 95 euros, i les places són limitades. Per a més informació:
http://ow.ly/b4ZF4
L'objectiu principal del curs
és que l'estudiant “reflexioni sobre les activitats al voltant del món del
turisme del vi, també anomenat enoturisme, que es desenvolupen arreu del món”.Actualment,
el turisme especialitzat o de veta de mercat és una alternativa al
desenvolupament del turisme de masses, i el turisme del vi n'és un clar
exemple. Les empreses vitivinícoles volen promocionar els seus vins, la seva
marca comercial i potenciar la venda directa i indirecta, així com les
exportacions, i donar-se a conèixer als turistes és una estratègia guanyadora. Les
competències que ha d'assolir l'estudiant són les següents: a) identificar els
cinc climes mediterranis existents en els hemisferis nord i sud on hi ha
activitat d'enoturisme; b) conèixer els diferents àmbits d'actuació i possibles
innovacions en serveis turístics en l'àmbit del turisme del vi; c) reflexionar
sobre l'experiència turística basada en els cinc sentits per crear experiències
i emocions al visitant; d) identificar els agents implicats en el turisme del
vi, i e) conèixer exemples reals d'activitats d'arreu del món amb ofertes
turístiques realitzades per empreses vitivinícoles, hotels, restaurants i
altres operadors turístics.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada