divendres, 6 de juliol de 2012

"Nou i pioner” Curs d'Estiu vinculat al Turisme del Vi


Especialment adreçat a persones vinculades a empreses vitivinícoles, hotels, ajuntaments, botigues tipus gourmet, restaurants i operadors turístics, Jordi Torras ha posat en marxa una “nova i pionera” edició d'un Curs d'Estiu vinculat al Turisme del Vi, organitzat per la Universitat de Girona. Enguany el curs, que és de carácter divulgatiu, es presenta sota el títol "Turisme del Vi: una volta al món"  i s'impartirà dins els Cursos d'Estiu organitzats per la Universitat de Girona aquest juliol. Segons Jordi Torras, “és un curs pioner, tant en contingut com en format (es farà 100% online-Internet a través de la plataforma de formació de la Universitat de Girona) com en el contingut, ja que de forma on-line farem la volta al món”. S’anuncia com una proposta per conèixer i compartir activitats turístiques vinculades al món del vi que es realitzen en diversos llocs del món. El curs té una durada de 16 hores, dividides en quatre sessions i és “un clar exemple del lideratge que pot tenir Catalunya a nivell mundial en la creació d'experiències turístiques basades en turisme del vi o enoturisme”. Davant la situació econòmica actual, es presenten exemples de com a través del treball en equip i la col·laboració entre sectors (sector turístic i sector vitivinícola) es poden generar nous productes i serveis atractius pels visitants. El preu del curs és de 95 euros, i les places són limitades. Per a més informació: http://ow.ly/b4ZF4
 L'objectiu principal del curs és que l'estudiant “reflexioni sobre les activitats al voltant del món del turisme del vi, també anomenat enoturisme, que es desenvolupen arreu del món”.Actualment, el turisme especialitzat o de veta de mercat és una alternativa al desenvolupament del turisme de masses, i el turisme del vi n'és un clar exemple. Les empreses vitivinícoles volen promocionar els seus vins, la seva marca comercial i potenciar la venda directa i indirecta, així com les exportacions, i donar-se a conèixer als turistes és una estratègia guanyadora. Les competències que ha d'assolir l'estudiant són les següents: a) identificar els cinc climes mediterranis existents en els hemisferis nord i sud on hi ha activitat d'enoturisme; b) conèixer els diferents àmbits d'actuació i possibles innovacions en serveis turístics en l'àmbit del turisme del vi; c) reflexionar sobre l'experiència turística basada en els cinc sentits per crear experiències i emocions al visitant; d) identificar els agents implicats en el turisme del vi, i e) conèixer exemples reals d'activitats d'arreu del món amb ofertes turístiques realitzades per empreses vitivinícoles, hotels, restaurants i altres operadors turístics.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada