dimarts, 17 de juliol del 2012

Si beus vi durant un àpat de negocis semblaràs estúpid, segons un estudi universitari



Quants negocis no s'han tancat en companyia d'un gran vi per exemple a Via Veneto?  Doncs ara resulta que no s'ha de prendre cap beguda que contingui alcohol, ni tampoc vi ni cervesa, en un àpat de feina o en una entrevista de treball. Així ho certifica un estudi de les universitats de Michigan i Pennsylvania. Tela, no? On anirem a parar? Es veu que si es beu la gent, instintivament, té una percepció de tu com d'una persona poc intel·ligent. Jo dec ser molt ase, doncs.!Què en penseu de tot plegat? A continuació us adjunto la noticia que he llegit a confidencial.com (http://www.elconfidencial.com/alma-corazon-vida/2012/07/17/no-pidas-vino-en-una-comida-de-negocios-te-hara-parecer-estupido-102028/). La imatge que acompanya aquest post també és de confidencial.com:


¿Qué debemos tomar en una comida de negocios o una entrevista de trabajo? Según un reciente estudio, cualquier bebida que no tenga alcohol, pues el simple hecho de tener entre manos una copa de vino o una jarra de cerveza hace que parezcamos menos inteligentes de lo que somos. Los investigadores Scott I. Rick y Maurice E. Schweitzer, de las universidades de Michigan y Pennsylvania respectivamente, han bautizado esta percepción como el imbibing idiot bias (algo así como “el prejuicio del bebedor idiota”). Según el estudio, publicado en el Journal of Consumer Psychology, tener entre manos una bebida alcohólica hace que la gente instintivamente nos perciba como alguien menos inteligente que si estuviéramos bebiendo cualquier otra cosa, algo que puede ser especialmente relevante en entornos empresariales y que, además, choca con la creencia popular de la gente. No se trata de un juicio moral. De hecho, en las comidas de negocios o las entrevistas de trabajo parece más inteligente pedir un vino, pero la percepción que, inconscientemente, van a tener nuestros compañeros de mesa va a ser que la persona es más tonta si pide alcohol que si toma otra bebida.

Tres experimentos entre 1.300 personas


En la primera prueba, un grupo de hombres y mujeres tenían que puntuar la inteligencia de una persona, a través de una fotografía en la que el mismo individuo aparecía bebiendo agua, vino o cerveza. Los resultados mostraban cómo la persona era percibida como menos inteligente, y de forma significativa, en las imágenes en las que aparecía tomando alcohol. En otra prueba se pedía a las personas que calificaran los argumentos de un orador mientras sostenía una cerveza o un refresco. Cuando el conferenciante sostenía una cerveza los participantes le calificaron como menos inteligente, y sus argumentos fueron percibidos como menos persuasivos. En un tercer experimento, 300 directivos realizaron entrevistas de trabajo en el trascurso de una cena. Los camareros ofrecían a los candidatos una copa de vino o un refresco. Como era de esperar tras los anteriores experimentos, los directivos valoraron mejor a los candidatos que no eligieron el vino.

3 comentaris:

  1. Menjar-se un llenguado amb un vas d'aigua o un chuleton amb coca-cola, això si que es estúpid.
    L'estudi aquest en si també es estúpid. Que té que veure una copa de vi amb l'inteligéncia?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens molta raó. Una amiga meva que treballa en el sector i que es diu Elena s'ha exclamat en llegir el meu post: "Quina bestiesa!! On queda el glam i la sofisticació que s’atribuia a la gent que conversava amb una copa de vi? Anem d’un extrema l’altre... havien de ser americans..." Afegeix que "dissabte passat vaig anar a la caminada eno-gastronòmica de Cal Feru... va ser genial!! Imagina’t un cap vespre al Penedès, entre les vinyes de Recaredo i Gramona , un cel de mil colors, el vent de llebeig, una copa de cava, bona companyia... i de sobte uns músics que apareixen del no res!!! Música d’estil popular amb només un acordió, una gralla i una guitarra (no m’hauria imaginat mai que poguessin sonar tan bé!)... Tot i que deuria semblar una ximpleta amb una beguda alcohòlica a la mà ^_^".

      Elimina
    2. Penso que ja n'hi ha prou de tanta tonteria i de tanta gent que te massa temps per fer ximpleries d'estudis els quals no enrriqueixen ni a les persones ni a la societat.
      El cas es que aquest tipus d'estudis no podrien venir d'un altre lloc que dels EUA, què en saben ells de la bona Gastronomía, del bon vi i del bon menjar???? Perdoneu pero que jo sàpiga i per les vegades que he anat als EUA (1 i pocs dies, ja), mai no he trobat cuina autòctona de veritat (si,si les burguers) i en els restaurants cars que he pogut anar..m'han fotut un pal de factura per un mejar que sembla mes italià que no pas d'un altre lloc. I dels Vins.......els mes populars els de California i sort en van tenir de la pelicula Entre Copas .....be doncs ja esta dit, aquests senyors han d'apendre el plaer que es un bon menjar ben cuinat, amb productes autoctons de temporada i tot acompanyat d'un bon vi, de la d.o que vulgui pero un bon vi. No saben el que es perden i la de coses que s'aconsegueixen. ja ho diu la meva avia de 95 anys ...nena,nena al teu home un bon plat i una copeta de vi.. i el cel tindras segur que si.Olga Guasch Restaurant El Gat Blau

      Elimina