diumenge, 29 de juliol del 2012

El rodó i premiat Protos Crianza 2009



Recentment he tastat un vi de Protos sense grans pretensions que m’ha cridat l’atenció. Es tracta del Crianza 2009, un vi rodó on sobresurt una interessant fruita madura que expressa les característiques d’una anyada calorosa i amb poques precipitacions a la Ribera del Duero. Per sota de la fruita queda marcada una fusta que, tot i ser força present, no és excessiva. Es podria dir que és un vi que s’emmarca plenament en l’estil clàssic de la Ribera del Duero però donant més rellevància a la fruita que no pas a la fusta. Els tanins estan ben polimeritzats. Sense ser un vi excepcional, sí que puc dir que és un negre força interessant si es té en compte el seu PVP: uns 13 euros. El Protos Crianza 2009 ha estat guardonat amb la medalla d’or del “Berliner Wein Trophy 2012’ i amb la medalla de platí del “Concurso Best Spanish Wines”. A continuació us adjunto les dades tècniques d’aquest vi facilitades per Protos:

Datos técnicos:

Cepa: Vino elaborado exclusivamente con uva Tinta del País.
Elaboración:Fermentación y maceración en depósitos de acero inoxidable con control de la temperatura que oscila entre los 26º C y 28º C. La maceración es de unas dos semanas, con cuatro remontados diarios.
Crianza: Doce meses en barricas:
* 33% nuevas de roble francés
* 34% roble francés y americano de un año
* 33 % roble francés y americano de dos años
Análisis:
Grado: 14%
Ac. Total: 5,2 gr/ l en tartárico.
Ac. Volátil: 0,61 gr/l en acético.
pH: 3,58
Características organolépticas:
Color rojo picota con ribete granate y destellos morados que indican juventud.
Nariz elegante con intensos aromas a fruta negra madura y complejos aromas procedentes de la madera, especias, regaliz, tostados...Vino intenso y complejo.
En boca es amplio, glicérico, con un tanino maduro, equilibrado y con un final persistente y muy aromático.
Temperatura de servicio: 16-17ºC

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada